Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. estherT

    estherT Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    WMV afspelen in Media center op Xbox

    Een vraagje.

    Bij mij werkt Media center op de Xbox prima.
    Het enige probleem is de doorspoel mogelijkheid bij het kijken van een film.
    Als ik een wmv formaat kijk gaat dit prima.
    Maar zodra ik deze wil doorspoelen, gaat dit vreselijk langzaam.
    Ik kan niet de film later verder kijken omdat ik eerst een kwartier bezig ben om weer het juiste stukje te vinden.

    Wie heeft hier ervaring mee en misschien een oplossing?

    Gr, Esther
     
  2. Mazda Scorpion

    Mazda Scorpion Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal ik ben nieuw hier, maar ik heb een vraagje over XP MCE2005 aan mijn XBOX 360 te koppelen:

    Van de week heb ik XBox Live aangeschaft met de draadloze netwerkadapter.
    Nu dacht ik, ik ga mijn Xbox op mijn Mediacentre PC koppelen.
    Alle updates gedaan via microsoft update, staat nu niks meer in de lijst van optioneel en essentieel.
    Dus ik de Extender software gedownload.
    Geeft de pc aan van:
    Setup Fout

    Er is een probleem opgetreden tijdens de installatie van Windows XP Media Centre Edition 2005.
    Verwijder de update naar Media Centre Edition 2005 en installeer vervolgens de update opnieuw vanaf de website windows update. Voer vervolgens Media Center Extendersetup opnieuw uit.

    Ik heb de update verwijderd, en daarna weer geupdate, weer niks.
    Daarna heb ik meerdere update's verwijderd, weer niks, en ik kon daarna de update niet meer installeren.
    Dus de pc maar leeg gegooid, maar nu doet hij het nog niet met dezelfde foutmelding.


    Deze fout had ik gestuurd naar microsoft, maar dan krijg ik dit als antwoord:
    Geachte Van der Velde,
    Bedankt voor uw e-mail aan de Xbox klantenservice.
    Onder de links http://www.xbox.com/pcsetup/XPSP2.htm en http://www.xbox.com/pcsetup/vista.htm vindt u gedetailleerde informatie, hoe u de Xbox 360 console met uw pc kunt verbinden. U heeft daarmee de mogelijkheid om muziek, foto's en video's, die op de harde schijf van uw pc zijn opgeslagen, via uw Xbox 360 console af te spelen.
    Meer informatie vindt u onder http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/setup/ssviewer.mspx. Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat deze instructies in het Engels zijn


    En dan blijf ik nog steeds hetzelfde houden??

    Heeft iemand advies voor Windows XP?
     
  3. CapEsiouS

    CapEsiouS Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies dezelfde foutmelding!! Kan iemand mij/ons helpen? Je zou zeggen dat de xbox de pc met MCE2005 meteen moet vinden, dit is helaas niet het geval. HELP!!

    Foutmelding:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet de roll-up 2 update nog installeren
     
  5. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb het volgende:

    Ik heb een pc (1) die aangesloten is via een kabel naar mn router.
    Ik heb een laptop (2) die aangesloten is via draadloos internet.
    Ik heb een Elite die aangesloten is via een kabel naar mn router.

    Nou het volgende, ik wil op een makkelijke manier films kunnen streamen via mijn laptop naar mijn Elite kan ik dit het beste doen via een netwerk stekker in mijn laptop te doen en die aan te sluiten op mijn router. Dit alles via Windows media player. Of kan ik ook mijn laptop en elite aan elkaar laten verbinden? Doormiddel van een netwerk kabel (zonder router)

    En vroeger voordat ik een media center had deed ik films streamen via windows media player. Wat is de beste manier op nu te streamen.

    Veel vragen sorry als het een troepje in mn verhaal is.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Via mediacenter zou ik geen films streamen (alleen tv kijken en opnemen) films streamen doe je met tversity (daarna mediaplayer)
     
  7. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Mijn laptop wil maar niet connecten via media center. Setup process connecten met extender wil maar niet lukken terwijl de xbox wel aan staat.
     
  8. CapEsiouS

    CapEsiouS Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist gedownload, geprobeerd te installeren maar ik krijg een foutmelding dat ik dit alleen kan installeren als ik Windows XP Media Center Edition 2005 heb geinstalleerd. En dat heb ik momenteel al draaien.

    Iemand een andere oplossing?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de update al verwijderd? Welke versie van media center heb je?

    waar wil je media center voor gebruiken?
     
  10. CapEsiouS

    CapEsiouS Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Om video's te streamen en om tv-zenders te bekijken. Maar daar gaat het niet om. Hoe kan ik deze update dan verwijderen? Kan deze namelijk nergens vinden?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je windows media center wel op je pc opstarten?
     
  12. CapEsiouS

    CapEsiouS Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    De pc is verder in orde. Ik kan Media Center gewoon openen en dergelijke. De pc vindt de xbox ook in de media player en heb ik toegestaan dat er bestanden uitgewisseld mogen worden. Elke keer als ik de pc opstart krijg ik ook een melding dat er een xbox gevonden is, en als dit aangesloten moet worden aan media center moet ik op een icoontje klikken. wanneer ik dit doe wordt ik naar een site van xbox.com doorverwezen om een bestand te installeren. wanneer ik dit doe krijg ik een setupfout.

    een ander vreemd iets is dat ik vanuit de xbox geen connectie kan maken met de pc. als ik op de xbox ga kijken of er een verbinding is met een media center op pc geeft de xbox aan dat er geen verbindin gemaakt kan worden. dit is raar, terwijl ik met vista hier totaal geen problemen mee had.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je de kezue hebt tussen Vista Mediacenter en XP dan is Vista's mediacenter veel beter (de xp versie heeft een slechtere interface en loopt niet zo lekker op de 360)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan dit nog proberen.. werkt ook onder xp

    Krijgen jullie deze error?

    [​IMG]

    tik in

    [​IMG]

    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053356256);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053354762);
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]
    _decorate(_ge('photo_gne_button_delete'), 1053371570); [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    [​IMG][​IMG][​IMG]




    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    verwijder het certificate en probeer het opnieuw
     
  15. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Die foutmelding krijg ik dus ook, En op de pc waar xp op draait, heb ik nergens last van.
     
  16. CapEsiouS

    CapEsiouS Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dit is niet de foutmelding die ik krijg.
    Dit is de foutmelding die ik krijg:

    [​IMG]
     
  17. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Fardo ik heb hem verwijderd. Maar het rare is dat ik wel mijn laptop in de xbox zie. Maar hij kan alleen geen films vinden. Terwijl ik die wel heb gedeeld in de mediaplayer. Kan het zijn doordat ik wireless op internet zit en als ik contact wil maken met mijn 360 dan doe ik dat via een netwerk kabel naar de router.

    Kan ik niet beter een draadloze ontvanger kopen voor mijn 360?
     
  18. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ik heb ook een vraag.
    ik krijg geen media center op mijn xbox elite. terwijl ik wel media kan delen via media player, en ik zie mijn xbox ook bij netwerk apparaten. ik kan ook gewoon op xbox live.
    ik krijg steeds de melding dat mijn pc de extender niet kan vinden.
    en ik moet de volgende dingen controleren.
    of de extender aanstaat en aan het netwerk hangt = ja
    of de code juist is = ja
    of mijn firewall UPnP framework toelaat = volgens mij ja

    ik heb ms firewall. ik heb ook al poorten op mijn router open gezet (sitecom 202)

    bij wat testjes ziet mijn xbox mijn pc niet. dus mijn pc ziet mijn xbox wel, maar andersom niet.

    iemand een idee?? ik ben nu al dagen bezig en ben het een beetje zat.

    ps. het heeft wel gewerkt met mijn oude (eerste) xbox en laptop. maar ook hier wat het na een tijdje niet meer werkend te krijgen!!

    ik hoop dat iemand een idee heeft.

    ondertussen zoek ik nog verder hier op het forum..maar voor vandaag (ben al vanaf 14:30 bezig) heb ik het even gehad.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2008
  19. Mazda Scorpion

    Mazda Scorpion Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    Deze foutmelding heb ik ook, ik heb rollup 2 update ook op de pc staan, ik heb de update al verwijderd en weer herplaatst, maar het wil niet....
     
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik lees hier voor het eerst dat je ook tv kan kijken en opnemen op je 360? Kan iemand een link geven naar een uitleg hierover? Startpost staat hier niks over namelijk... (misschien wel handig om toe te voegen?).
     

Deel Deze Pagina