1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loeno

    loeno Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    Trouwens, kan ik wel me xbox aansluiten op me surround set want ik heb een arcade en die heeft niet zon ingang:
    [​IMG]
     
  2. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Surround Sound via de Loewe Connect

    Ben er nu aardig uit wat voor nieuwe LCD ik wil hebben maar ik zit nog met wat vraagjes over het geluid, met name het surround gebeuren.

    Ben van plan om de 37" Loewe Media Connect te kopen en deze van een DTS-module te voorzien. Dit zou het surround geluid moeten aansturen. Te zijner tijd (als er weer geld is) wil ik op de Loewe een subwoofer en vier satelieten aansluiten. (4 kleine of 2 grote en 2 kleine). De LCD zelf kan prima als center speaker functioneren.

    Mijn vraag: Is het nu voldoende om de xbox via de HDMI op de LCD aan te sluiten om in surround te kunnen gamen?

    Een optische ingang heeft de Loewe niet, beeld en geluid zouden via de HDMI moeten lopen. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Je reactie wordt zeer op prijs gesteld.

    Fijne kerstdagen en alvast de beste wensen!

    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dag Lukeman,

    Heb je geen receiver waarop je de surround set op aan kan sluiten?
    Dan kan je altijd nog een HDMI-kabel vanaf je receiver naar je tv laten lopen,en je optische kabel daarop aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    alleen via geel en rood ..anders moet je een andere kabel kopen
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Heb je de tv al getest met je xbox dan?
    En konden ze dit in de winkel niet vertellen wat betreft het geluid?

    Ik krijg een beetje het idee dat je de tv op het uiterlijk, merk en specs hebt uitgezocht en m niet in levende lijve echt getest hebt.
    Helaas spreek je op internet nooit iemand die een Loewe heeft, dus ik heb nog nooit positieve of negatieve reacties gelezen icm xbox360 bijvoorbeeld.
    (Wat een geld trouwens zeg, voor een 37 inch! Daar koop je een hele goede Pioneer voor!)
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2008
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    zal mn vraag hier ook nog maar even stellen; ik zoek (nog steeds) een geluidssetje voor op de slaapkamer , budget mag wel tot 1000 euro maar liever wat goedkoper :+

    probleem is een beetje dat ik de ballen verstand heb van audio,....

    ik wil het liefst iets kant en klaars, "öut of the box" waar ik mn apparaten (xbox360 zonder hdmi en xbox1 die als mediacenter fungeert) op aansluit en klaar

    enige eis is dat ik niet 5 of 7 boxen in mn slaapkamer wil, dus dan kom je al snel bij van die BOSE setjes ,.. maar of dat nou goed spul is weet ik dus niet. Daarnaast zijn die ook nogal aan de prijs vaak.

    vandaar ook dat budget tot 1000 euro,.. heb liever dat t 500 kost maar als ik naar die BOSE setjes kijk lijkt me dat niet haalbaar.

    zijn er ook andere merken die vergelijkbare dingen doen met namaak surround geluid uit een paar kleine speakertjes?

    ik wil zo weinig mogelijk rotzooi erbij , zo min mogelijk hoeven prutsen , maar gewoon een makkelijk , compact setje waar ik lekker op kan gamen en af en toe eens een filmpje op kan kijken.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2008
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de winkel is het geluid van een 123 Bose setje behoorlijk goed , je staat er dan ook maximaal 2 meter vanaf.
    Maar wat doet zo'n setje in een kamer vol met kasten en ander meubilair.
    Daarbij komt ook nog eens dat veel mensen een hoek opstelling hebben.

    Rr zijn steeds meer merken die werken volgens de Bose principe , zoals Sony en Philips.
    Deze setjes heb je rond de € 500
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Een winkel bij mij in de buurt (foregames) gaat binnenkort Gaming headsets voor de xbox 360 verkopen,
    ze verkopen 2 verschillende namelijk de:
    Audio Xtreme 360 5.1 Headset (oftewel tritton AX360)
    Audio Xtreme Pro 5.1 Headset (oftewel tritton AXPro)

    klik op de naam voor een linkje.
    het verschil kan ik niet vinden, is het alleen kwaliteitsverschil?
    want er zit een prijs verschil tussen van 100 euro!
    kan iemand van jullie misschien er naar kijken aangezien ik van surround technologie nog niet zoveel weet.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hij de pro wil ik hebben .. en heeft 1 belangrijk verschil!

    Audio Xtreme 360 5.1 Headset (oftewel tritton AX360)

    specs

    *
    True 5.1 Digital Audio Headset
    *
    Dolby Digital and Dolby Prologic Certified
    *
    Digital audio connection for DVD, PC, PS2, PS3, XBOX, XBOX360, and all other devices with digital audio output
    *
    8 speakers, 4 in each ear cup
    *
    In-line volume adjustment for Front, Center, Rear and Subwoofer controls
    *
    Includes external 5.1 audio controller or can connect with any 5.1 amplifier
    *
    Detachable microphone, for PC gamers and XBOX live compatible
    *
    Light weight and ergonomically designed for comfort and quality to allow for extended periods of use

    Audio Xtreme Pro 5.1 Headset (oftewel tritton AXPro)

    * True 5.1 Digital Audio Headset
    * Detachable microphone compatible with Xbox Live, Playstation Network, and PC/Mac
    * Digital audio connection for DVD, PC, PS2, PS3, XBOX, XBOX360, and all other devices with Optical digital audio or analog 3.5mm 5.1 output
    * Dolby Digital and Dolby Prologic Certified
    * 8 speakers, 4 in each ear cup
    * Illuminated In-line volume adjustment for Front, Center, Rear and Subwoofer controls
    * Separate volume control for voice chat
    * Inline microphone and volume mute switches
    * Adjustable time delay for center and rear speakers
    * Dynamic Range Control
    * Includes external 5.1 audio controller with analog 3.5mm 5.1 output
    * Lightweight headset with deep circumauraul (around the ears) design allows for comfort even during periods of extended gaming.



    Hoeveel kost de pro?

    het beste kan je je antwoord hier posten

    Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?
    http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=89121
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  11. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n Sony setje is natuurlijk best leuk, maar als je ook muziek erg belangrijk vindt zou ik minder snel voor een Sony of Philips gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Harman Kardon HS200 (link onderaan bijgevoegd). Deze heeft zowel bij film als muziek een mooie volle en warme klank. Deze set staat op kieskeurig vanaf € 730,- Bovendien kan dit systeem net als de Bose een virtueel surround creeeren met 2 speakers en een subwoofer. Bovendien is het een alles-in-een pakket met volgens mij voldoende aansluitingen.
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/harman_kardon/hs_200/specificaties/263587/
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2008
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7

    Oke, alvast bedankt fardo!
    de pro kost 199 euro en de normale 99.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    poeh .. 200 euro is een hoop geld .. maar wel de moeite waard ;) .. eens kijken of ik 1 turtlebeach x4 en mijn x-tactic 5.1 (=tritton AX360) kan verkopen :)
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hmm misschien dat ik er wel een wil over kopen :)
     
  15. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    mensen,

    ik heb een probleem met mijn xbox en mijn z5400, deze is aan mijn xbox aangesloten door een digitale kabel werkt allemaal prima einige probleem is dat wanneer er meerdere geluiden tegelijk komen dat hij wegvalt bijv. wanneer je schiet bij fable of wanneer je in een gevecht zit bij gears of war.

    wat zal het probleem nou zijn?
    mijn xbox kapot?

    alvast thx!
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke audio-instellingen gebruik je bij de Xbox360,
    Digital Stereo , Dolby Digital 5.1 of Dolby Digital with WMA pro.

    Merk je verschillem tussen de verschillende opties ?
     
  17. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    Dolby Digital 5.1

    ik merk geen verschil tussen het Dolby digital with WMA

    maar het rare is dat het perfect werkt het 5.1 dan, totdat er meerdere geluiden komen dan valt het heel even weg is toch echt heel vervelend en lelijk, daarbij werkt het met de gewone composite kabel met audio werkt wel gewoon alleen het probleem daarvan weer is dat het op stereo werkt en niet op 5.1!
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    denk dat ik voor deze ga

    http://www.bobshop.nl/catalog/product_info.php/products_id/16688

    ik heb hem gehoord in de Saturn in Groningen en het geluid is echt dikke prima. Enige nadeel is dat er een subwoofer bij zit met het formaat van een koelkast maar daar vinden we wel weer wat op.
     
  19. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik wil een Logitech Z-5500 gaan kopen,
    Mijn geluid gaat nu via mn microfoon ingang van pc.. Hoe zit dat op die Logitech?
    Die heeft toch gewoon 2 optische ingangen, zodat het geluid van mn pc en xbox wel gescheiden is, wat nu niet het geval is?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de Z-5400 en Z-5500 kan je kiezen welke audio-bron gebruik moet worden.
    De Z-5500 heeft volgens mij 1 optische- en 1 coaxiaal ingang !

    Je kan met het knopje Input het gewenste audio-bron kiezen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina