1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Oh oke dat is wel chill,

    Kan je met coaxiaal ook 5.1 bereiken? Ben niet zo goed in die audio wereld xD
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Optisch = Digitaal via een glas-vezel (licht).
    Coaxiaal = Digitaal via normale kabel (elektrisch).

    Veel mensen vinden Coaxiaal mooier klinken , omdat het geluid direct verwerkt kan worden door een versterker.
    Bij een optische signaal moet het signaal eerst 2x worden omgezet , eerst van elektrisch naar optisch en van optisch terug naar elektrisch.
     
  3. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ooh oke. Iemand zoals ik zal dan denk ik niet zo veel verschil horen. Het ging mij erom of dat ik meerdere inputs had voor apparaten dat ik dingen niet dubbel hoor. Zit er nog verschil in de Z-5400 en 5500? (alhoewel de 5400 bijna nergens meer te krijgen is) Vind de 5400 namelijk een mooier design hebben
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoor ook geen schil tussen optisch en coaxiaal hoor.

    De Z-5400 heeft volgens wel 2 optische ingangen.
    Ben niet zo thuis in die wereld , game zelf met een echte versterker.
     
  5. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Heb ik ook een tijdje gedaan beneden. Die zat op een Bose 5.1 set, dat geluid was echt zo mooi. Maarja, gamen waar je ouders bij zitten is niet altijd even relaxed.
    Even goedkope prijzen hunten dan maar
     
  6. mister_muller

    mister_muller Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een aantal delen nu doorgelezen over het gamen in surround/Dolby Digital en kom er nog niet helemaal uit. Heb er zelf weinig verstand van dus hoop dat er iemand is die me kan helpen.

    Ben op zoek naar een set die moet voldoen aan de volgende punten (in volgorde van belangrijkheid):
    - Xbox360 op kunnen aansluiten
    - Dvd recorder met HD (160GB minimaal)
    - FM Radio(Tuner) aanwezig
    - 5.1 set
    - Ondersteunde formaten: Cd, Cd-r, Cd-rw, DVD, Dvd-r/Rw, Mp3, WMA, Divx, Jpeg
    - Bij gebruik van TV ook gebruik kunnen maken van de boxen.
    - Prijsklasse: Tot maximaal E900,-

    Nu heb ik al de afgelopen tijd de nodige reclamefolders en internet afgespeurd en kwam tot op heden de volgende sets tegen die voldeden aan mijn eisen (en de eisen van me ouders):
    htd-780ss
    http://www.sony.nl/product/hcs-surround-kit---dvd-player/htd-780ss#pageType=TechnicalSpecs

    Philips HTS5710H.31
    http://www.hermeselectronics.nl/product-46480/philips-hts5710h-31/

    Pioneer RCS-LX60D
    http://www.plasma-discounter.nl/homecinemasets/pioneerkuro-homecinemasets/pioneerrcslx60d-art-12583.htm

    Zoals ik al aangaf heb ik al wat delen doorgelezen hierover alleen kom ik weinig tegen over sets die aan me eisen voldoen. Hopelijk is er iemand die een onderbouwde afweging kan maken tussen de aangegeven sets. Of misschien is er iemand die een veel betere optie weet aan te dragen. Alvast bedankt voor de moeite..
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn 1e keuze zou de Sony zijn.
    Deze set heeft namelijk 3 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang.
     
  8. mister_muller

    mister_muller Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok en dat betekend dat ik er meerdere apparaten tegelijk op kan aansluiten en dus niet steeds de stekkers om hoef te wisselen?

    Zou je misschien ook iets weten te zeggen over het verschil in geluidskwaliteit. Begrijp dat dit ook verschillend is per persoon maar misschien zou je toch een poging kunnen/willen wagen op basis van de specificaties. Hopelijk kan dit, ben nou niet bepaald bekend met de termen die gebruikt worden dus mij zegt het allemaal maar weinig:eek:..
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan de Xbox360 en PS3 via HDMI aansluiten op de Sony.
    Beeld en geluid lopen dan nog maar door 1 kabel.

    Zelf merk ik geen verschil tussen geluid via Optisch , Coaxiaal en HDMI.
    Ik gebruik namelijk ook maar "huis , keuken en tuin" apparatuur.

    Het verschil hoor je pas als je High-End apparatuur gebruikt.
    High End is geluidsapparatuur welke buitengewoon goed klinkt en/of buitengewoon veel kost en/of buitengewoon goed gebouwd is.
     
  10. mister_muller

    mister_muller Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is duidelijk. Kwam overigens het volgende commentaar tegen over de Sony-set :"Gewoonweg slecht is dat er niet standaard kabels zijn bijgeleverd om de HDD/DVD speler met de receiver te bedienen, dit terwijl het wel als 1 set wordt geleverd." Wat hier waar van is geen idee, kun jij dit misschien ergens bij de specificaties vinden? Zoja, hoe duur is zo'n kabel dan?

    Waarschijnlijk is dit een aardig makkelijk te beantwoorden vraag maar toch: Waar moet je vooral op letten bij het aankopen van een home cinema set.. wanneer je ze gaat vergelijken qua geluidsprestatie? Heb namelijk geen idee waar ik op moet letten. Meende dat de Watt's belangrijk waren alleen kwam al ergens in dit topic tegen dat de verkopers hier overdreven waarden gaven dus je hier ook niet echt naar kan kijken. Hopelijk kun je me hier nog wat mee helpen aangezien het een lange-termijn aankoop is wil ik natuurlijk wel dat het geluid ook wel goed bevalt..
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sony levert maar zelden goede kabels mee bij hun producten.
    Een HDMI-kabel heb je onder de € 10.

    Ik kijk zelf eerst naar de aansluitmogelijken van een setje.
    De Sony heeft 3x HDMI (digitaal) , 2x optisch (digitaal) , 1x Coaxiaal (digitaal) , 3x audio (analoog).
    Het vermogen is maar dan voldoende , je trekt het setje toch niet helemaal open.
     
  12. mister_muller

    mister_muller Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal het wel kloppen dat niet alle kabels zijn meegeleverd..

    Eerst is het dus verstandig om naar de aansluitmogelijkheden te kijken van een setje. Zoals ik het begrijp van wat je zegt zit dat bij die Sony wel goed. Begrijp dat het vermogen niet toonaangevend is bij de specificaties maar waar moet ik dan verder wel op letten om de verschillende setjes te kunnen vergelijken?

    Ook zie ik dat een aantal luidsprekers satellietluidsprekers zijn die middels een push-aansluiting verbonden zijn. Wat moet ik me hier bij voorstellen kan hier namelijk tot op heden niets zinnigs over vinden. Kwam wel al ergens tegen dat de kwaliteit van het geluid bij draadloze luidsprekers minder is, vandaar dat ik toch wel even wil weten wat men met satellietluidsprekers bedoeld.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt verschillende soorten Push-aansluitingen.
    Hier 2 voorbeelden.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de late reactie, was lekker een weekje in de sneeuw. Heb geen receiver, die zit in de Loewe zelf. Maar heb inmiddels van Loewe vernomen dat het voldoende is om de xbox via HDMI op de TV aan te sluiten om in surround te kunnen gamen. Binnenkort even in de winkel proberen.

    Bedankt voor je reactie Ferry, is inderdaad een hoop geld. Ik gebruik mijn TV vrijwel alleen om te gamen en om films te zien, voornamelijk via Film1. En die films neem ik eerst op mijn Harddiskrecorder op.

    Probleem is dat je nog met geen mogelijkheid HD films (1080i) kunt opnemen. Behalve met een Loewe omdat deze optioneel een ingebouwde harddiskrecorder heeft die ook HD kan opnemen.

    Heb zelf goede ervaringen met Loewe, heb nu nog een gewone analoge Loewe staan maar die is na ruim 10 jaar wel een beetje aan vervanging toe.

    Ook heb ik geen zin om met allerlei losse apparaten en afstandsbedieningen te moeten klooien. De Loewe heeft alles (eventueel optioneel) ingebouwd, DTS-module, HD-recorder en Decoder (Alpha-crypt) En Loewe is de enige fabrikant die de ingebouwde decoder officieel ondersteunt, ook in het geval Ziggo besluit om de decodering te veranderen.

    Maar je hebt gelijk, het blijft een hoop geld en daarom gaan we binnenkort de 360 eens lekker in de winkel op de Loewe aansluiten. Ik zal jullie wel laten weten hoe dat is bevallen, of niet ;)
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Graag gedaan Luke.

    Je moet natuurlijk kopen wat jij het mooiste vindt, maar dan moet je het wel getest hebben. Ga er niet klakkeloos vanuit dat het altijd goed is omdat het een Loewe is.
    Dat Loewe hele goede crt's maakt, wil nog niet zeggen dat ze het hd onder de knie hebben en de prijs zegt ook niet alles.

    Zo heb je de Philips Aurea, kost ruim €3500, maar als ik zie wat voor fouten er in het beeld zitten. Je aandacht gaat eerst naar die geweldige lichteffecten, maar als je dan s op de huidtinten gaat letten en je ziet dat de structuur van de huid gewoon stil blijft staan terwijl de persoon zn hoofd iets beweegt dan denk ik wtf??

    Ook heb ik, toen ik in de winkel mn nieuwe surroundset ging kopen en deze mocht testen in de surroundopstelling in een aparte kamer, een blu-ray gekeken op de nieuwste Harman/Kardon full hd lcd tv.
    Al in de eerste scène zag ik grote weergavefouten in het beeld. Bij een horizontale panbeweging liep het houtwerk in een raam van een huis op de achtergrond totaal verkeerd! En dat op een blu-ray van een nieuwe film (terminator :cool:.

    Met Loewe heb ik totaal geen ervaring. Mijn wantrouwen komt ook omdat ik in werkelijk geen enkel forum Loewe lcd bezitters tegenkom die enthiousiast zijn over het beeld van hun tv. (ook geen mensen die ontevreden zijn overigens).
    Nou zijn deze mensen ook niet de type's die gamen natuurlijk, maar ik vind het toch opvallend.
     
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Fouten in het beeld hoeven niet per defenitie door de tv veroorzaakt te worden. Er zitten ook veel fouten op de bron. Zowel DVD als Blu Ray. De demofilmpjes van Philips die men draait op de Aurea maar ook op de PES zijn 1080i/50Hz. Daar zit bijvoorbeeld ook een fout.

    Loewe gebruikers ervaringen lees je niet omdat de gemiddelde persoon die Loewe koopt niet geinterreseerd is in het delen van zijn of haar bevindingen...
     
  17. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou heb ik (nog) geen Loewe gekocht maar vanmorgen met de Xbox onder de arm naar de lokale dealer om een paar Loewe's aan de tand te voelen.

    Wist niet dat ik op mijn huidige CRT Loewe zoveel detail miste! Nu snap ik ook waarom mensen mij bij COD5 oid eerder zien dan ik hun O-)

    Xbox inpluggen via composiet (heb geen HDMI) en kon dus blijkbaar alleen in 1080i spelen maar dit was al geweldig.

    Heb geen rare effecten kunnen constateren, razendsnelle schermen, mooie kleuren en mooi diep zwart. Geluid via de aangesloten 5.1 opstelling was overweldigend.

    Heb de 37" Media Connect 50Hz geprobeerd en de 47" 100Hz Individual Compose. Met name de laatste was een geweldige ervaring. De Loewe's hebben al dan niet optioneel een DTS module aan boord dus het is voldoende om de Xbox via een kabeltje aan te sluiten om meteen in surround te kunnen gamen. Ingebouwde alphacrypt en HD recorder dus alles met 1 afstandsbediening te bedienen.

    Erg jammer dat mijn oudejaarslot niets heeft opgebracht...

    Toch een "review" van een game-ervaring met een Loewe ;)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    :mad: gister mn nieuwe HS200 2.1 set geinstalleerd en nu al een probleem,..

    als ik zit te gamen of een dvd te kijken begint de set soms zomaar enorm te kraken en te storen. Ik heb de 360 via optical aangesloten, de reciever zelf via HDMi naar de tv , oude xbox die ik als mediacenter gebruik via aux in en geluid van de tv terug naar de reciever via scart.

    ik heb geen idee wat er aan de hand is,.. alles is goed aangesloten maar hij flipt gewoon helemaal en er is geen peil op te trekken qua timing. Kan een uur goed gaan kan ook na 5 minuten al zijn.

    Ik denk dat ik morgen maar ga kijken voor een netspanningsfilter,. zou het anders niet weten
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ruk eens alles kabels los en sluit alleen de Xbox360 (optisch) en de reciever (HDMI).
    Heb je dan nog steeds problemen ??

    De meeste A-merken hebben al een ingebouwde netfilter !!
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dan is harman kardon een b-merk want deze heeft er volgens mij geen :D

    met alleen optisch en HDMi aangesloten doet hij het ook.

    ik laat m nu eens een tijdje aanstaan zonder input, kijken of hij dan ook raar doet.

    hij doet het trouwens bij zowel analoge als digitale bronnen en het maakt ook niet uit of de sub aan of uit staat,.. misschien stoort en wel gewoon iets in de omgeving..360, xbox1, Nas, Tv, iPhone,..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina