S-video beter dan de normale kabel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fifafifa, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fifafifa

fifafifa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen, ik heb nu een aantal vragen over de S-video.

ik heb nu de gele kabel aan s-video zo aangesloten, heeft dat nut?
    want als ik nu verschillen ga opnoemen is het alleen dat ik de s-video donkerder vindt.

zo heb ik het nou aangesloten is dat goed?:

ik heb een foto gemaakt van s-video en standaard xbox:

S-VIDEO

STANDAARD

S-VIDEO

STANDAARD

S-VIDEO

STANDAARD

kunnen jullie misschien ook de verschillen even uitleggen want ik merk het niet echt, alleen de kleuren en dat het donker is? misschien komt dat door hoe ik het heb aangesloten?

Laatst bewerkt: 3 jan 2009
  2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    zover ik weet zorgt s-video voor een paar extra beeldlijnen en voor wat scherpere kleuren.
    ik kan het fout hebben maarja.

3. fifafifa

fifafifa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat las ik ook bijna overal maar ik zie het verschil niet echt? alleen de kleuren. maar hoe ik het heb aangesloten klopt dat(kan dat)?

Laatst bewerkt: 3 jan 2009
  4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Composiet (2polig) , kleuren- en helderheidsinformatie gaan door 1 kabel.
    S-Video (4polig) , kleuren- en helderheidsinformatie wordt apart verwerkt.

Bij gebruik van een echte S-video kabel zal de beeldkwaliteit nog beter dan wanneer je een Composiet-adapter gebruikt.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Crossposten heeft geen zin. Ik zie namelijk dat je je vragen ook al hier hebt gepost. Laten we dan ook daar verder gaan. Sowieso denk ik niet dat wij meer zien als jij. Ik zie betere kleuren, maar dat is het dan ook. :+
    Ik snap eerlijk gezegd niet hoe dat stekkertje van je werkt. Je converteert die gele tulpstekker naar een S-video kabel. Maar het signaal blijft toch hetzelfde denk ik dan. :confused: Je hebt het goed aangesloten. Maar op de oude Xbox 1 had ik een echte s-video kabel waarop zowel de gele tulpstekker als de s-video naast elkaar zaten.
    Anyway! Laten we het dus in dat ene topic houden waar je eerst hebt gepost, anders praten we overal langs elkaar heen. Sowieso heb je er misschien meer aan om eens te kijken en rond te vragen in de grote centrale/sticky threads hier.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina