zoals al vaker genoemd op dit forum wordt de xbox live software geupdate als je het in dashboard live aankiest. Is er iemand die weet wat deze update inhoud, wat wordt er gepatched of gefixed of wat controleert big brother nu weer? Bij windhoos heeft M$ ook een handje van ongevraagde updates. Ik had liever gehad dat het zoiets was als: er is een update beschikbaar die dit en dit fixed, wil je dit installeren? Maar goed enig idee iemand?
hier ben ik het dus niet mee eens, de xbox is een console, de software die erop draait moet uniform zijn, dus als ik een update krijg, moet ik weten dat jij die update ook hebt, anders krijg je weer gekloot met servers die op verschillende versienrs gaan werken enzo, conflicten tussen veschillende software versies enz. dat willen we niet op een console, daar zijn pc's voor. dus, als er al een update is, deze of verplicht voor iedereen stellen, of gewoon geen update doen. ik vind dat microsoft goed bezig is zo. ennuh, wat dan big brother op je xbox, lekker boeiend als ze de savegames op je hd uitlezen, hoievel software er verkocht is weten ze toch wel, en het zal hun echt niet boeien hoe ver jij in een spel bent.
in deze klikkerdeklik thread staat extra informatie over de Live update. Gepost door een Microsoft medewerker op het US Xbox forum.. misschien heb je dr wat aan!
Er staat een verhaaltje over de UL en DL metingen. Er staat helemaal niets over de Xbox Live update... En nu?
quote: To overall enhance the Live service and performance. Also it changed a few settings within the Live files. The dashboard now runs a longer/larger test to get a more accurate speed results, instead of 8-13 ping attempts it now does 20-25 ping attempts. Also where it gave the X Y Z line it now has W as well (now W X Y Z) for the xbox tech support. To improve the dashboard with better online help & troubleshooting, as well as lowering the mtu to enable access through some isps end quote.
nog een quote (van het xbox usa forum): IT WAS KIND OF RUDE THE WAY IT HAPPENED. I MEAN IT JUST TELLS YOU "DO NOT TURN OFF YOUR XBOX WHILE LIVE IS UPDATING" ITS LIKE BEND OVER A SHUTUP WHILE WE INJECT YOUR CONSOLE WITH A HOT XBOX LIVE INJECTION. end quote.
wat ik wel heb gemerkt trouwens is dat sinds de live update, de xbox animatie bij hij opstarten niet meer breedbeeld (16) is maar opeens 4:3 formaat, staat erg knullig op mijn breedbeeld tv. kan hier ook niets aan veranderen lijkt het.
hmmm dit is een bericht dat op de Xbox forums is geplaatst ter verduidelijking van wat de Xbox Live dashboard connectietest doet.. dit is specifiek na de update geplaatst in een thread over de update, maar dat zie je idd niet terug in het verhaaltje. my bad.. maar je mag het wel wat tactischer brengen hoor
zodra je in het dashboard komt en dan live aankiest wordt je xbox automatisch geupdate (als je de xbox al op internet hebt aangesloten tenminste).
Software woord al geleverd bij somige games zoals UC & SC. En als je al een verbinding heb met internet (Zoals ik ) Woord die software automatisch geupdate EDIT maar dat was dus al uitgellegd
gegron, ik had gezien dat het verplicht is (heb de update er zelf ook al inzitten) mijn redenatie is alleen, dat als je een update op een console doet, hij of voor elke console moet gelden, of er moet gewoon helemaal niet aan een update begonnen worden. een console is een uniform medium, een standaard, door updates niet verplicht te stellen verpest je de uniformiteit.