Xbox 360 reboots

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mota15, 5 jan 2009.

1. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Hey mensen,

Ik heb een irritant probleempje als ik wil gaan xboxen of als ik al xbox.
    Als ik de xbox opstart en mijn tv nog niet, dan reboot die steeds totdat het beeld van mijn tv op het HDMI kanaal staat.

Hij reboot ook als ik bijvoorbeeld aan het xboxen ben en ik switch tussen andere inputs.

Ik had op google gevonden dat meer mensen hier problemen mee hadden:
    http://www.avforums.com/forums/xbox-360/633656-xbox-360-reboots-when-switching-hdmi-input.html

Nou heb ik dus een hdmi kabel in mijn xbox en een component kabel (hack: http://www.chadledford.com/?p=50) voor mijn digitaal geluid over 5.1

Ik denk dat die daarom die reboots gaat doen, aangezien ik dit probleem niet had toen ik alleen hdmi in mijn xbox had zitten.

Maar nu is mijn vraag, kan ik dit oplossen door zo'n audio adapter te kopen, zodat ik dit probleem niet meer heb?

Ik heb trouwens een 32" Samsung LE32R82B.

Bedankt voor de hulp alvast,

Groet

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tja wie zal het zeggen, misschien werkt het, misschien ook niet.

Je kan het altijd proberen. Werkt het niet, breng je de kabel weer terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Zorg wel dat je een winkel uitkiest die niet al te moeilijk daarmee is, en dat je de verpakking netjes openmaakt en heel houdt.

3. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Mja het probleem is ook dat die audio adapters moeilijk verkrijgbaar zijn. Ik kan ze zo snel niet in de winkel vinden, alleen op ebay kan ik nu wel wat vinden, maar ruilen zal dan lastig gaan.

Ik heb nu wel een aantal online shops gevonden die de Xbox 360 HDMI AV Cable pack aanbieden waar die in zit

Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ze liggen bij de MediaMarkt ook wel, en volgens mij worden ze in de winkel niet los verkocht maar alleen inclusief zo'n HDMI kabel voor belachelijk veel geld. Daarom zeg ik ook: werkt het niet, ruil hem dan weer om, want je betaalt wel een hoop voor dat HDMI pack.

5. Gsi_trappertje

Gsi_trappertje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik gebruik die stekker die afgebeeld wordt niet omdat ik het geluid via de tulipstekkers van de van tv naar de stereo heb en de xbox elite gewoon via hdmi aangesloten en heb het geluid dus dan toch over de boxen ,wat trouwens bij alle apperaten gebeurt die ik via de tv afspeel ik denk dus dat het probleem is dat die stekker van jou conflict geeft met de hdmi

heb nl ook ee samsung tv

die stekker is volgens mij het best te gebruiken als je dat kleine zwarte poortje(digitale audio output geloof ik?) aan wilt sluiten

dus in het kort mijn tv stuurt uit via stereo en alles wat aan de tv hangt wordt dus door de tv doorgegeven aan de stereo

ik hoop dat je hier wat aan hebt en/of het klopt?:):

6. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn Z-5500 ook aangesloten in de digitale output van de component kabel (zei ik ook al in de topicstart ;)). Je wilt natuurlijk alles eruit halen met die dikke Z-5500 speakers dus ja :)

Inmiddels heb ik zo'n audio adapter online besteld. En ben ik benieuwd naar het resultaat. Ik heb iemand anders gesproken hierover en hij had geen reboots.

Het probleem zit hem in de component kabel, er zit een zwart kabeltje in wat je eigenlijk door moet knippen om de reboots te voorkomen, maar aangezien ik de audio adapter heb besteld ga ik de component kabel niet meer gebruiken.

Ik zal nog wel reageren als ik de audio adapter binnen heb en getest.

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  7. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dus de audio adapter binnen alleen niet de officiƫle(wat ik eigenlijk wel had moeten kopen|:-).

Maar ik gebruik een ronde optische kabel en het past dus niet.

Kan iemand die de officiele adapter heeft + incl een ronde optische kabel aangeven of dit wel werkt?

Deel Deze Pagina