Xbox heeft geen USB poort. Mijn breedbandprovider levert standaard ADSL-modems zonder ethernetpoort. Hoe krijg ik nu mijn Xbox Live aan de praat? ps: mijn Xbox staat naast de TV in de woonkamer; mijn PC staat op de eerste verdieping in de slaapkamer.
Hetzelfde als bij mij; ik denk dat je het via de ethernet of netwerkkaart (ben even de exacte naam kwijt) moet doen:je steekt je modem in je pc zoals hij nu steekt, je koopt zo'n nieuwe verleng kabel(s) inclusief zo een verbingsstuk, je steekt die kabel in je ethernet/netwerk kaart en dan ga je met die kabel naar de internet aansluiting van je Xbox. Ik zou het zo doen maar het kan zijn dat er iets fout is.
Hmm, maar dan moet ik dus een ethernetkaart kopen, die in mijn PC steken, dan ICS aanzetten, dan een kabel van de slaapkamer naar de woonkamer (ver weg) trekken, en telkens ik Xbox wil spelen moet ik mijn computer eerst gaan aanzetten? Erg vervelend.
tja maar het is wel de goedkoopste oplossing het andere wat je zou kunnen doen is een usb-router kopen maar vraag niet hoe je het dan moet doen
En ingewikkeld. Ik zou oftewel dat modem het raam uit gooien (maar dat is een beetje zonde), oftewel een usb router kopen. Dat is een goed advies. En dan een netwerkkabel van router naar PC en idemdito van router naar Xbox. Die router kan gewoon naast je modem staan, dus het zal niet zo veel kabelwerk schelen.
crossover kan ik ook een crossover kabel gebruiken dan hoef je geen netwerk te gebruiken dan past je usb op je RJ45 kabel
Gebruik de zoek funktie even dan vind je de router naam en dan kan je weer bij pricewatch gaan zoeken waar deze het goedkoopst is ....
Ik denk dat ik gewoon ga overschakelen van Belgacom ADSL naar Telenet kabel. Die hebben altijd modems met ethernetpoort. Bovendien is de aansluiting nu gratis (inclusief modem, en kabels leggen door een technicus van Telenet; die kan dan kabels leggen van de modem naar mijn computer en naar mijn Xbox, handig!) Het kost mijn minder om naar Telenet te gaan, dan om een router te kopen.
bij mxstream zijn er ook modems met ethernetpoort je mag zelf kiesen wat je wil maar bij mxstream ADSL Extra moet je met een ethernet kaart werken