Ik dacht laat ik mijn eigen thread maar eens opstarten hierover, zal wel weer een slotje krijgen maar proberen kan altijd: Nou, na lang worstelen eindelijk wat. Maar nou weer een volgend probleem. Als mijn xbox verbinding maakt met live!, komt er in beeld te staan 'xbox live is trying to update, please don' t turn of your xbox console'. Oke denk je dan. Maar vervolgens komt er dan 'Xbox live is not responding. Please try again later'. Heeft iemand dit ook en wat heb je er aan gedaan? A: Abonnement 1: Naam provider Chello 2: Soort abonnement (naam, type) basic 3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel 4: Up- en downloadsnelheid up: 16 kby/sec down 80 kby/s B: Hardware Pentium 3 800 mhz. 128 mb geheugen 1: Modem merk en type Chello modem 3 jaar oud (soory geen naam) 2: USB modem? (Ja/Nee) nee 3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee 4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) Ja Windows 98 standaard Nederlands 5: Direct Connection Ja/Nee Nee 6: Crossover kabels in gebruik? Nee 7: Hub in gebruik? Ja C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway Waar moet ik dat vinden? 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ik denk het wel (sorry) D: Xbox Settings Alles automatic, behalve een MAC adres ingevoerd 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? Ja 2: Dashboard versie? Zoals ik hem gekocht heb met xbox live optie erbij geinstalleerd van splintercel 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? n.v.t. connectivity lukt wel 4: Wat is de exacte foutmelding? zie in mijn vraag 5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Daar kom ik nog niet, het probleem is dat ie wil updaten nadat de DNS geslaagt is.
yep, ongeveer de hele dag al. Het begint onderhand aardig te vervelen, maar het moet nou een keer lukken. Iemand anders nog suggesties?
Misschien zou je toch eens een router moeten proberen, ik heb een hoop dingen gelezen over Xbox Live, en het lijkt er toch op dat een router het best werkt kzelf heb Multikabel, en heb de test gedaan, gewoon even een UTP kabel van router naar Ethernetkaart van Xbox, en alle testen met glans geslaagd, echter Routers zijn wat duurder in aanschaf dan een Hub!! Hoop dat je er wat aan hebt, anders gewoon even rondneuzen in het forum Greetz
slaat nergens op, ik werk zelf ook met een hub (van kabelmodem naar pc, en dan via pc naar hub etc.) en dat werkt perfect. Ik denk dat er bij nickesta een probleem is met het sharen van het internet door win 98, zou je ff wat informatie over moeten zoeken.
IK weet niet wat het is maar ik denk dat Flamingo gelijk had. Nu doet ie het in ene wel. Bedankt voor de hulp en de interesse gasten. Gooi er maar weer een slotje op.
ik heb een directe verbinding ( modem >>>>> xbox) en ik krijgt dit error ook het valt me op dat bijna iedereen die chello heeft dit error krijgt
ey nickesta, kun je me precies vertellen wat je hebt gedaan/verandert. Omdat ik heb ook Chello en ik ben al de hele dag bezig om te updaten maar het lukt gewoon niet. Kun je ff je setting hier zetten zodat ik weet wat ik fout doe (ip-autmatisch of manuel dns server etc etc)
Niks te danken...........ik speel altijd met de pc online s'nachts om 2 redenenen: 1 De koters liggen op bed. 2 En het gaat lekkerder zonder lag enzo.
Ik heb helemaal geen lag. Ik ben LIVE via ICS, en dat gaat prima. Heb nét 2 minuutjes mijn Xbox geupdate, en kom nog steeds niet verder dan die verdomde subscription code... Was het maar alvast 14 maart...
Nou x-Dreamer niet veel speciaals eigenlijk, alles staat op automatic, alleen het MAC adres ingevoerd (daar kijkt chello naar) en mijn account naam. Ik zou het je aanraden het ook eens 's nachts te proberen. Succes iniedergeval.