1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Top hoor Sony, je loopt 8 miljoen achter op de xbox, en 25 miljoen op de wii. En dan nog claimen dat het toch echt de superieure machine is van alle 3 voor zijn prijs. Op sich geef ik ze daar best gelijk in, maar het lijkt me wel duidelijk dat de consument het er niet mee eens is. Anders zou de PS3 wel beter verkopen, jammer maar helaas Sony.

    Zij zien het als een voordeel, maar ik zie het als een nadeel om van alles te kunnen out-of-the-box. Ik hoef helemaal geen HDMI, ik hoef geen blu-ray, ik hoef geen wi-fi en die online service van hun kan me gestolen worden, ik betaal liever voor een service die dan ook goed werkt. Die 40 euro in het jaar heb ik daar wel voor over! Liever dan dat ik dat moet uitgeven aan allerlei features waar ik toch geen gebruik van wil maken, wat bij de PS3 het geval is.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  2. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Link verwijderd, heeft niets met het onderwerp van deze discussie te maken. -Arjan
     
  3. kos5000

    kos5000 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of je de PS3 net als de xbox-360 met een HDMI-VGA kabel kan aansluiten op je monitor?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI-DVI (DVI-I of DVI-D) werkt wel !!!
     
  5. kos5000

    kos5000 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus Xbox-360 kan wel aan VGA worden aangesloten en ps3 niet.. dom
    Waarom is dat eigenlijk zo?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er bestaan toch ook wel hdmi-vga dingen?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bedoelt HDMI-DVI ;)
    HDMI= Digitaal en VGA= Analoog.

    Heb wel een HDMI>VGA adapter gezien , maar hierin zat een converter verwerkt.
    Je kan nooit een digitale bron aansluiten op een monitor met alleen een VGA aansluiting.

    In de AV-aansluiting van Xbox360 zitten ook de aansluitingen voor VGA, alleen ondersteund de AV-aansluiting van PS3 (Composiet , Component , S-Video , scart RGB en audio).
     
  8. kos5000

    kos5000 Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Okay, maar kan je uitleggen waarom dat net kan, mijn beeld is 720p, alleen heeft geen HDMI, dus ik kan 100% mijn ps3 niet aanlsuiten en xbox wel...
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Sorrie hoor maar dit gaat ook niet echt over de versus, zulke vragen kan je toch stellen in het Playstation gedeelte? Denk de heletijd dat er nog leuke nieuwtjes zijn, maar dan gaat het over HDMI...
     
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Component video kabel voor de playstation + een component naar vga kabel zou mischien kunnen werken.

    Durft het echter niet met zekerheid te zeggen,
    Maar dat is analoog naar analoog dus zou het in theorie moeten werken.
    (Echter de theorie verschilt nogal eens met de praktijk.)

    Waar wil je het eigenlijk op aansluiten?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat bedoelde ik. ;)
     
  12. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk gebruiken MS en Sony dezelfde technieken. Sony met de game divisie en MS met hun OS divisie (geen zin om de concrete namen op te zoeken.)
    Hier een pers bericht van Microsoft dat zich fel afzet tegen de opmars van Apple:

    Microsoft: Mac-kopers betalen 'Apple-belasting'



    Het zijn duidelijk tactieken die bedrijven toepassen als ze de hete adem van de concurrentie in de nek voelen.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  13. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL

    M$ mot z'n bek houden met dat bagger Vista triesta.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Och MS heeft niet eens ongelijk:
    een iMac is ook duurder dan een gewone vergelijkbare PC,
    een iBook is ook duurder dan een gewone vergelijkbare laptop,
    een iPod is ook duurder dan een gewone vergelijkbare mp3 speler,
    en een iPhone is ook duurder dan een gewone vergelijkbare smartphone.

    Maar omdat er een appel logo op staat koopt iedereen het. De reden ben ik alleen nog niet achter..
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Windows 3.11 ftw! \o/ :+

    Mwah, ik gebruik zowel Vista als OS X en ik heb met geen van beiden ooit echt problemen gehad. Dat de massa vies is van Vista heeft natuurlijk ook deels te maken met vooroordelen en elkaar napraten. ;)
     
  16. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben echt geen Mac fan (inmiddels misschien een beetje), en ze zijn duur.

    Maar OSX loopt vele malen soepeler en gaat veel effiecienter om met resources dan Vista.
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Yup jij snapt het, daarnaast is het uitbouwen/upgraden van een Mac al helemaal een dure uitgave in vergelijking met een pc. Mac heeft meer stabiliteit, maar pc heeft meer compatibiliteit.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Daarbij komt ook nog 's dat er op de Mac geen spel uitkomt (alleen WoW dan, maar dat is natuurlijk ook geen spel :+). Anyhow dit is niet het Mac vs Windows topic 8)
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nee idd :+, maar ik was al opzoek naar wat nieuwtjes van de CES2009. Alleen er is niks boeiends te melden, en jullie hebben dat ook niet op dit moment of het moet over mac of hdmi gaan. :b:

    Maargoed deze game voor de PS3 lijkt me dan wel weer tof, althans het ziet er zo uit. Of het ook werkelijk wat word is een 2de...
    [gt]44187[/gt]
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Grappig, ik gaf het ook meer als voorbeeld ;)
    Overigens heb ik mijn Vista pc en Vista laptop de deur uitgedaan en ben overgestapt op Apple hardware en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad O-) :b:

    Sony zou er slim aan doen om een partnership met Apple te beginnen voor het maken van de nieuwe Playstation ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina