Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat lijkt me heel sterk of hij heeft Media Center 2005 XP (wat staat er bij de info?)
     
  2. Dennizzz33

    Dennizzz33 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij zijn info staat: Windows XP Professional versie 2002 service pack 3

    Dus het is geen media center versie...
     
  3. Paul10

    Paul10 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben Paul en ik wordt gek.

    De situatie is als volgt:
    Ik heb UPC internet en tv. Dat komt binnen via de kabel op een modem. Deze modem zit verbonden aan een draadloze router. Deze router zorgt ervoor dat ik internet heb op mijn laptop waar Vista Home Basic op zit. De router zit met een utp kabel aangesloten aan de Xbox 360. Dat gaat allemaal goed. XBox Live doet het prima, kan updates en dergelijk downloaden.

    De connectie tussen laptop en xbox 360 gaat echter niet goed. Als ik in WMP 11 de file sharing aanzet staat er geen xbox icoontje bij.

    Heb van alles geprobeerd met ipadressen en dergelijk, maar niks helpt. Help!!
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik denk dat jullie beide in de verkeerde thread zitten ;) .. Windows media delen staat hier onder. Windows media Center extender is alleen geschikt voor Vista Premium en Windows Media Center 2005 XP.
     
  5. Paul10

    Paul10 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Fardo, je hebt gelijk, het zal de frustratie zijn geweest. Kom er net achter dat windows vista basic geen media center ingebouwd heeft. Dat zal het probleem zijn dan...

    Dank je!
     
  6. Dennizzz33

    Dennizzz33 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Oops... dacht dat dit topic voor het media delen was...
     
  7. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand die ook de mcesoft media plugin gebruikt(e) voor stream online content (video / audio?)

    Dat werkte perfect, alleen is er een update van Vista MCE Ultimate geweest of zo. De MCEsoft plugin krijg ik, net als andere plugins niet meer in MCE te zien.

    Fardo, wat gebruik jij als online media streamer via je extender? Gebruik je ook nog steeds TVtonic (ooit zelf een keer aangedragen in deel 1)?
     
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn xbox sinds de launch maar wil nu wel eens Media center gaan gebruiken.
    heb anderhalf jaar lang dezelfde Vista installatie gehad, altijd al raar gevonden dat media center niet wou werken met mn xbox..
    Maar nu heb ik sinds 2 weken een nieuwe installatie die gewoon goed is dus het MOET gewoon kunnen..

    Mijn setup is:

    Xbox - cross cable - pc
    of
    Xbox - normale ethernet cable - pc

    Niks raars dus.
    Als ik alles op automatic zet doet hij het niet, dan krijgt hij geen ip.
    Als ik ipconfig /all doe dan krijg ik geen DNS en geen default gateway door een vage reden.. vul ik de rest in bij mn netwerk eigenschappen en in de xbox dan doet hij het nog niet.
    Als ik zelf een IP 'verzin' en voor dat bij allbij in doet hij het ook niet..

    Iemand een idee? zit hier al ZOOOO lang mee..
    Wil HD films kijken op mn tv!
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je hd films wilt kijken moet je geen mediacenter gebruiken! Maar windows media player of tversity
     
  10. jbeemen

    jbeemen Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    bij loopt elke keer als ik een programma aan het kijken ben op uitzendinggemist het beeld vast en krijg ik de volgende melding:

    video error
    files needed to display video are not installed or not working correctly, please restart windows media center or restart the computer.

    iemand een idee wat hier fout gaat?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hoe is je xbox met de pc verbonden .. buffer je de film wel? (dus heb je 10 minuten gewacht en ben je daarna begonnen met kijken) ben je niets anders met je pc aan het doen ... etc
     
  12. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    waar is de FAQ voor de XP extender want kan die niet vinden, kan je me helpen?

    en waar download ik windows media center extender ?

    en heb ik daar een xtra kabel voor nodig ?
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  13. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom dat dan?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mediacenter transcode (vertaalt) op de pc (wmv HD)
    Als je deze streamt via de windows media player of Tversity wordt deze getranscode op de xbox

    Windows Media Center gebruikt meer bandbreedte betekend dat je een stabiele verbinding nodig hebt en weinig ander verkeer ... (MCE + wireless geeft daarom vaak problemen)

    Streamen via Windows Media Player of tversity is stabieler.

    Vroeger kon je alleen divx streamen via MCE, maar door de komst van Tversity en de ondersteuning van divx via de Xbox is deze overbodig
     
  15. jbeemen

    jbeemen Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0

    mijn xbox 360 is verbonden met de router met draad evenals mijn pc! hij het lijk er ook op dat die elke keer na 11 min en 19 sec ermee ophoudt. als ik op een programma klik uit uitzendinggemist dan start het programma gelijk.

    ik heb nu ook tversity gedownload, kan je hiermee ook uitzendinggemist/rtl gemist mee kijken?
     
  16. delicious

    delicious Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik zit met een probleem, elke keer als ik de media extender wil installeren krijg ik een setup foutmelding. Ik heb al van alles geprobeerd zelfs windows media center xp opnieuw geinstalleerd. Maar nog steeds het zelfde verhaal
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke foutmelding krijg je?
     
  18. delicious

    delicious Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
  19. delicious

    delicious Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo weet jij er nog een oplossing voor?
     
  20. Bo ozz

    Bo ozz Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Korte vraag, ik gebruik immidels MCE op mn Xbox360, alles werkt prima, alleen stoppen de streams van uitzending gemist ongeveer elk kwartier. Iemand bekend met dit probleem, of nog mooier de oplossing?
     

Deel Deze Pagina