[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasri

Nasri Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is : Ik heb een zon adapter voor in de Xbox gekocht en nu knippert ie de heletijd rood-groen heletyd.

2. BJNFS

BJNFS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb jij overigens V4 of lager ? want ik heb wat rondgezocht en ze zeggen dat na v4 van de WRT54G je enkel de DD-WRT micro kan installeren, of zou dat bijna even goed zijn?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een v3.1 en hierop draait nu DD-WRT versie 23.
    Versies hoger dan v4.0 hebben nog maar 8MB intern geheugen ipv 16MB.

4. Arjen90

Arjen90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik heb een vraag. Ik heb een maand gratis xbox live en nu heb ik die xbox live kabel aangesloten op de xbox360 en mijn laptop. (heb draadloos internet). Nu gaat alles goed:

network adapter: Wired
    IP Address: confirmed
    DNS: Confirmed
    Alleen MTU is failed. Wat doe ik hieraan? Heb gehoord dat je iets moet instellen met 1634, maar snap het niet helemaal. Kan iemand mij helpen?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    arjen90 dit moet je doen:

XP

[yt]NAEkphv5F5Y[/yt]

Vista

[yt]_EaHUS8NGO4[/yt]

6. TheEreaser

TheEreaser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb ook een probleem met mijn xbox live (Ik heb een wireless networking adapter).
    Als ik test connection doe, dan komt er bij Wireless network te staan Not Connected.

Ik heb de WPA ingevoerd van mijn draadloos modem. Ik heb het geprobeerd toen mijn xbox vlak naast het draadloze modem neergezet en nog deed hij het niet.

Is er dan iets mis met de instelling van het modem of van mijn xbox? of kan er misschien nog iets anders zijn? zoals andere beveiliging bijvoorbeeld.

Mvg,

Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    welke draadloos modem heb je ??

Mijn ouders hebben een Speedtouch 760i gekregen en volgens de sticker op het modem moet ze werken met WEP en WPA.
    WPA heb ik nog nooit aan de praat gekregen , WEP werkt perfect.

WEP en WPA hebben de zelfde key.

8. TheEreaser

TheEreaser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speedtouch 580 volgens mij, dat staat iig onder Thomson logo.

Mijn WPA had ik ook ingevuld en dat accepteerde hij, maar toen ging hij weer bij Wireless network zoeken en gaf hij uiteindelijk weer aan Not Connected

Laatst bewerkt: 5 jan 2009
  9. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een soortgelijke probleem had ik met mijn Conceptronic Wireless N Router. Deze wilde met geen mogelijkheid connectie maken met de Xbox 360 (andersom eigenlijk ;)). Ook zonder encryptie weigerde hij dienst. Oude Linksys Wireless Router werkte prima en ook m'n nieuwe Linksys Wireless N Router werkt nu prima. Ook Conceptronic (helpdesk) kon geen oplossing hiervoor bedenken. M'n PS3 werkte wel gewoon met de Conceptronic.

10. TheEreaser

TheEreaser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ik hoop dat iemand anders er een oplossing voor heeft. Anders zou ik het nog een moeten proberen met een kabel door het huis.

11. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee of jouw probleem 't zelfde is als de mijne was, maar ik heb 'm helaas nooit kunnen fixen. En voor m'n beroep ben ik met o.a. dit soort zaken bezig, m.a.w. ik weet wel wat ik allemaal moet c.q. kan doen om iets op te lossen ;)

12. Zephyer

Zephyer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je even stap voor stap uitlegd tot waar het wel goed gaat?
    (even een engelse copy/paste gedaan zodat je simpel kan aangeven tot waar ;) )

Wat mij opvalt, want dit wist ik niet, is dat er waarschijnlijk diverse wi-fi adapters zijn voor de xbox?
    (zie bold tekst)

Laatst bewerkt: 7 jan 2009
  13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er bestaan geen verschillende adapters. Men bedoeld hier een beveiligings optie van een wireless netwerk

14. Zephyer

Zephyer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. TheEreaser

TheEreaser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat goed totdat mijn draadloze zendertje verbinding moet maken met de router.

Bij de xbox live test staat er bij Wireless Network (de 2e) Not Connected.

Heb van alles geprobeerd maar het lukt gewoon niet.

@ Fardo: maakt het uit welke beveiliging je hebt? en zijn er ook nog andere beveiligingen op modems die daardoor niet met xbox live kunnen verbinden?

16. VTec

VTec Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verder dan dat kwam ie bij mij ook niet.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Welke beveiliging gebruik je nu op de router WEP , WPA of WPA2.

Schakel de beveiliging in de modem/router eens uit en kijk of je zo wel een verbinding kan maken.
    Gebruik eventueel WEP ipv WPA.

Krijg namelijk zelf geen verbinding met de Speedtouch als ik WPA gebruik.
    De Xbox360 van mijn broertje werkt perfect met WEP.
    De WPA/WEP is de enige beveiliging die actief is , de rest (Mac-adress) moet je zelf activeren.

18. DClutch

DClutch Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem met m'n netwerkadapter.. hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Ik heb een aantal maanden terug een 360 gekocht, plus netwerkadapter. Ikzelf ben daarna gelijk op stage gegaan, en ben sinds kort pas terug. M'n broertje heeft veel gespeeld, maar die heeft dat Xbox Live gebeuren niet nodig. Toen ik terugkwam en een Live account aan probeerde te maken gebeurde het volgende:

- Het lampje van mijn adapter is blijvend rood.
    - Als ik op mijn Xbox naar 'Network Settings -> Edit Settings' ga, kan ik de eerste 2 velden wel selecteren (IP settings etc., DNS settings). Deze staan allemaal op 0.0.0.0. Het onderste gedeelte, met daarbij 'Wireless Mode, Network Name (SSID), Network Type en Wireless Security', kan ik niet selecteren; het is grayed out, niet toegankelijk.

Ik ben nogal een idioot op het gebied van netwerken, dus ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. A.u.b. ook duidelijk uitleggen, want ik heb er de ballen verstand van.

Voor de goede orde.. m'n Xbox staat op zolder en de router staat ergens beneden.

Bij voorbaat dank!

19. VieseFuhr

VieseFuhr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de volgende error:
    W:0000-0021
    X :0000-F021
    Y :22A0-4000
    Z: 8015-1002
    ID: 0006-0001

Heb alle poorten (3074) etc. open gezet, wat kan dit zijn? Hoor graag,

Groet

20. VieseFuhr

VieseFuhr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de volgende error:
    W:0000-0021
    X :0000-F021
    Y :22A0-4000
    Z: 8015-1002
    ID: 0006-0001

Heb alle poorten (3074) etc. open gezet,

Zal ff iets duidelijker zijn, heb de test gedaan voor xbox live (met wireless xbox kastje) & hij zegt dat er verbinding is met lan, verbinding is met internet, maar uiteindelijk niet met xbox-live.. bovenstaande foutmelding krijg ik ?! wat kan dit zijn ?

Hoor graag,

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina