1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fallout 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Ben even de naam van de stad kwijt, (iets met een G...), maar het is de stad waar je naartoe gaat om de vader van dat jongetje te redden dat naar je toekomt bij die supermarkt. Daar zijn van die smerige fireants. Hoe maak ik die dood, of is het meer iets voor later als je verder en sterker bent? Ik krijg er niet eens eentje dood. Ben maar snel gevlucht daar.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Schiet op de tentakels.
     
  3. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Oh ok ik schiet altijd op het hoofd. Ik zal jouw tip uit gaan proberen.

    Al heb ik bijna geen wapens, althans alleen van die damaged wapens. Ik weet dat je kunt repairen, maar dan heb ik nog steeds crappy wapens. Al moet ik wel zeggen dat ik nog in het begin zit (toch wel al 5 uur gespeeld).

    Maar nog een vraagje dan: :)
    Wat kun je allemaal uit de Vault 101 meenemen naar the Wasteland? Ik ben nl naar buiten gerend. Als ik echt iets gemist heb kan ik overwegen om opnieuw te beginnen.

    Bij voorbaat dank.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    een bobblehead ;)
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  6. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Die kan je gelukkig later ook nog meenemen.

    Een bobblehead is een soort poppetje, zo'n blond mannetje die je overal in de game tegenkomt, die je kan verzamelen. Voor elke stat (strengt, charisma e.d. maar ook, je gun skills, medical, barter enz) is er een bobblehead. Als je die gevonden heeft gaat de bijbehorende stat met omhoog (strengt e.d. met 1 en barter enz met 10).

    Locatie van de eerste:
    De eerste vind je in vault 101, waar je begint dus, op de tafel van je vaders kantoor

    Die link is een redelijke spoiler aangezien daar de locatie van alle bobbleheads staat.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  7. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    Haha het is wel toevallig dat ik precies datzelfde heb. Ik vind het echt wel een leuk spel maar ik heb nu niet de tijd ervoor om 3 uur achter elkaar te spelen, want dat is wel wat je meestal kwijt bent. Maar als ik weer eens tijd heb ga ik weer lekker verder.
     
  8. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook. Denk morgen maar even het huiswerk maken van komende dagen zodat ik dan langer kan spelen.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Over 'Slavers'

    Ik liep net rond in het gebied van Lincoln memorial en ineens werd ik aangevallen door slavers, is dit normaal? Want ik had van iemand begrepen dat je juist met hun moet kunnen praten en deals maken enzo......
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hoe kom ik van verslavingen af, in het bijzonder Buffout? :mad:
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Vandaar dat Walter van de Water Processing Plant ineens terug was! Hij was bij mij al een tijdje zoek :+


    Naar een dokter gaan :)


    Ben vanavond maar eens verder gegaan met de mainquest, naar GNR geweest. Super Mutants zijn nu echt een eitje, en zelfs de Behemoth had ik in 1 nuke en een granaatje dood :+ Ben nu lvl 10.
     
  12. ®øß

    ®øß Active Member

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je daarvoor bij het plaatsje Paradise Falls zijn.
     
  13. Bosschenaren

    Bosschenaren 0wnage

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game inmiddels ook binnen. Binnenkort maar eens aan beginnen.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Wat ik vaak mis op deze forum is het bespreken van stats en strategieen bij de RPGs, om beginners verder te helpen maar ook om elkaar nieuwe inzichten te geven. Dus bij deze mijn perk analyse voor Fallout 3. Het eerste stukje tenminste, want het is veel werk om dit allemaal uit te typen. :)

    Perk analyse:

    Level 2 Perks:

    Intense Training: 10 Ranks
    ===============================
    Requirements: ---
    Rating: 5/5

    Een perk om je base stats verder te verhogen? Dat sla ik zeker niet over! Deze perk is handig als je stats onder de requirements van een andere perk liggen of als je het maximale uit je karakter wilt halen (bijvoorbeeld maximale agility = veel action points in V.A.T.S.). Aanrader voor elk karakter, al bepaal je helemaal zelf hoe vaak je in deze perk investeert (zelf heb ik vijf maal de perk gekozen).

    Tip: Hoog je stats niet verder op dan 9; voor elke base stat bestaat namelijk ook nog een bobblehead die ook nog een keer +1 op de stat geeft.

    Black Widow/Lady Killer: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: ---
    Rating: 3/5 (5/5 als je een vrouwelijk karakter speelt)

    Extra dialoogopties tegenover het andere geslacht... nice! Alleen heb ik deze perk niet zo heel vaak zien verschijnen tijdens gesprekken. Zag ik de perk wel, dan leverde dat vaak wat extra informatie of loot op. Niets om van je stoel af te vallen dus. Aan de andere kant: wil je echt niets qua dialoogopties missen, dan is dit een verplichte perk. Ook doe je met deze perk extra damage tegenover raiders van het andere geslacht. Omdat er meer mannelijke dan vrouwelijke raiders zijn is de Black Widow perk een stuk sterker (bijna overbalanced als je het mij vraagt).

    Daddy's Boy/Girl: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: INT = 4+
    Rating: 1/5 (2/5 low int karakter & 4/5 max skills karakter)

    Een hele perk uitgeven voor maar tien extra skillpoints? Erg magertjes als je het mij vraagt. Daarnaast zijn deze skillpoints ook nog verdeeld over twee skills (Medicine en Science). Een karakter met hoge intelligence heeft deze perk totaal niet nodig; hij krijgt al skillpoints genoeg bij een level up. Heb je een minder intelligent karakter, dan is er misschien nog nut (zeker als je Science nog wat verder wilt opkrikken)... Aan de andere kant: Een dom karakter met een hoge Science skill? Lijkt me een vreemde combinatie, al is alles mogelijk in dit spel. ;) Ben je toch geinteresserd in perks die je meer skill points opleveren? Wacht tot level 4, want daar worden twee toppers aangeboden. Zelfs als je drie keer investeert in deze perk kom je nog niet aan wat de level 4 perks je in één perk opleveren.

    Ben je iemand die alle skills op het maximum wilt laten eindigen (is mogelijk), dan is dit zeker geen onaardige keuze. Je hebt dan wel een ontzettend saai karakter qua perks.

    Gun Nut: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: AGL = 4+
    Rating: 1/5 (2/5 low int karakter & 4/5 max skills karakter)

    +5 Small Guns en +5 Repair per rank. Hetzelfde verhaal als hierboven. Gewoon laten liggen tenzij je een low intelligence karakter hebt of een max skills karakter wilt hebben.

    Little Leager: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: STR = 4+
    Rating: 1/5 (2/5 low int karakter & 4/5 max skills karakter)

    +5 Melee en +5 Explosives per rank. Hezelfde verhaal als hierboven.

    Swift Learner: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: INT = 4+
    Rating: 1/5

    +10% Behaalde exp per rank? Dat is maximaal +30% exp als je deze perk drie keer selecteert. Lijkt geweldig, totdat je tegen de level cap van 20 opbotst en deze perk totaal niks meer waard is. Natuurlijk, je bereikt die cap wel iets eerder dan andere karakters die deze perk niet hebben, maar zoals veel spelers je zullen vertellen: level 20 haal je gemakkelijk door gewoon veel te doen (exploren / sidequest / vechten etc.), dus waarom haast hebben? Zelfs met alleen de main quest kom je al een heel eind. Heb je het er werkelijk voor over om een hele perk te investeren in misschien één extra level up? Dan had je net zo goed een andere perk kunnen nemen toch? Naast extra exp levert deze perk in ieder geval geen voordeel op. Misschien wordt deze perk interessanter als de level cap naar 30 wordt verhoogd, maar vooralsnog zou ik zeggen: lekker laten liggen.

    Thief: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: AGL = 4+, PER = 4+
    Rating: 1/5 (2/5 low int karakter & 4/5 max skills karakter)

    +5 Sneak en +5 Lockpick per rank. Hezelfde verhaal als hierboven.

    Level 4 Perks:

    Child at Heart: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: CHR = 4+
    Rating: 3/5

    Extra dialoogopties met kinderen. Bijna hetzelfde verhaal als bij Black Widow/Lady Killer. Je ziet de Child at Heart dialoog opties niet veel in gesprekken verschijnen en meestal levert het ook nog niet eens veel op. Grote uitzondering: je kunt met deze perk een groot stuk bij een bepaalde mainquest overslaan. Spoiler:

    Het gedeelte bij de Little Lamplight Caverns als je een aantal kinderen moet bevrijden.


    Het scheelt tijd, maar is het echt de goede keuze? Ook bij deze quest valt namelijk weer veel te looten en experience te verdienen.

    Comprehension: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: INT = 4+
    Rating: 6/5 MUST HAVE!

    Een extra skill point per gelezen boek; niet twijfelen, gewoon pakken! Als je zoals ik denkt niet veel boeken te vinden, guess again. Ook al was ik niet specifiek naar boeken op zoek, toch had ik er tegen het einde zeker zo'n 65 gelezen. Dat zijn 65 extra skills points bovenop alles wat je al krijgt! En wat het erge is... ik ontdekte pas de kracht van deze perk veel te laat in de game, toen ik al tientallen boeken had gelezen! Maak niet dezelfde fout en kies deze perk zo vroeg mogelijk. Voor maximaal effect: bewaar alle boeken die je skillpoints opleveren tot level 5 (level 4 kies je al een andere perk, zie onder) en lees dan alles tegelijk. Zelfs met een karakter met lage intelligence zul je geen skill problemen meer hebben.

    Educated: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: INT = 4+
    Rating: 6/5 MUST HAVE!

    +3 Skill points per level Up. Dat zijn 48 skill points in totaal gegarandeert als je deze meteen kiest op level 4. Gewoon niet overslaan, maar pakken deze perk! Samen met Comprehension zijn dit de perks die je veel skill points gaan opleveren. Educated levert misschien niet zoveel skill points op als Comprehension, maar bij Comprehension hangt dat weer helemaal af van het aantal gevonden boeken. De skill perks van level 1 stellen bij deze twee perks totaal niets voor.

    Entomologist: 1 Rank
    ===============================
    Requirements: INT = 4+, Science = 40+
    Rating: 2/5 tot 3/5

    +50% Damage tegenover (alle varianten): Radroach, Giant Ants, Radscorpions, Flying Bugs. Aardig. Giant Radscorpions zijn zeker niet ongevaarlijk en de vuurspuwende mieren bij Those! zijn ontzettend sterk, zeker als je deze quest al vroeg in het spel pakt. Aan de andere kant: Those! heb ik uiteindelijk zonder deze perk gehaald (gewoon voorzichtig spelen) en die Giant Radscorpions vallen best mee zolang je achteruit blijft lopen. De andere insecten zijn fodder en het totaal niet waard om een perk voor te nemen. Niet mijn eerste keuze dus, maar zeker geen verkeerde perk om te pakken als je de beste al gekozen hebt.

    Iron Fist: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: STR = 4+
    Rating: 5/5 (1/5 voor niet-unarmed combat karakters)

    +5 Unarmed Damage per rank. Vecht je karakter vooral met wapens (vuurwapens of melee), dan is deze perk totaal nutteloos. Heb je echter een brawler / ninja-achtig karakter, dan is deze perk zeker het kiezen waard.

    Scoundrel: 3 Ranks
    ===============================
    Requirements: CHR = 4+
    Rating: 1/5 (2/5 low int karakter & 4/5 max skills karakter)

    +5 Speech en +5 Barter per rank. Omdat Scoundrel pas op level 4 wordt aangeboden is deze perk zo mogelijk nog treuriger als zijn broeders op level 2. Kijk naar de concurrentie op level 4 (Comprehension & Educated) en de keuze is volgens mij snel gemaakt.

    Level 6 Perks:

    To be continued! :)

    EDIT: Aanvullingen en spelling.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie lijst Zifnap!
    Ben het trouwens eens met de mensen hierboven, heb het spel al sinds eind November niet meer aangeraakt omdat ik er geen hele uren in kan stoppen. Hoop snel weer verder te kunnen want ik was geloof ik pas op de helft van MQ.
     
  16. Bosschenaren

    Bosschenaren 0wnage

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het trouwens aan te raden om de game direct op de xbox hdd te zetten? Of is dat niet echt nodig?
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als je de ruimte zet hem erop. Bij dit soort spellen waar je een grote open wereld moet je xbox meer overuren draaien om alles te kunne lezen. Dus als je de ruimte hebt zal ik het doen.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mooi man :thumbs: ik wist niet dat er zoveel meer kan worden gehaald door die comprehension perk:'-( ben nu al level 17 dus voor mij heeft het geen zin meer maar om me volgende character te perfectioneren ga ik dat zeker doen!

    edit : kan een mod dit in de start post zetten ? dit is erg handige info voor beginnende rpg-spelers..
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    @Drolletje14 & kwdtje: thanks. Is misschien wel een goed idee, maar ik moet nog best veel perks doen. Misschien interessant om straks alles samen te voegen en dan in de startpost te gooien? Aan de andere kant is dit wel mijn mening over de perks, dus het kan goed zijn dat anderen er op een andere manier tegenaan kijken. Ik post morgen gewoon het volgende stuk en dan zien we vanzelf wel verder. :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  20. MilanXS

    MilanXS Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik was de hele tijd al goed! Ik zag één deur over het hoofd. :p
    Bedankt!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina