[XOne] Xbox connect niet met mijn pc

Discussie in 'Games' gestart door repti_nl, 14 jan 2009.

1. repti_nl

repti_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb tele2 internet en hetb lukt mij niet

heel soms werkt het maar meestel niet.

ik zie niet wat ik fout doe, media center hoeft niet te werken als ik maar video foto en muziek kan streamen naar mijn xbox.

groet Dennis

2. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Welkom op het forum. Altijd wel even kijken of er al een draadje bestaat. Je kunt je vraag met zoveel mogelijk details (wat je hebt gedaan, hoe de config is) daar neerzetten. Zo blijft de kennis centraal. Misschien staat daar al het antwoord. Succes.

Klikkerklik hiero

3. repti_nl

repti_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is niet de oplossing voor mij.

ik heb hetvolgende.

Xbox zit via een utp kabel in mijn router (tele2 modem/router in 1) port 4

Mijn pc waar de media op staat die ik wil streamen is draadloos.

Soms als ik de Xbox aanzet werkt het maar meestal niet.

Als ik in de Xbox de ip config op automatisch zet krijgt hij op de een of andere maniet door dat hij op 192.168.1.7 zit, maar als ik mijn laptop aansluit op port 4 dan zie ik via ipconfig dat het 192.168.1.9 is.
    De Primary DNS Server sie hij wel maar de Secundairy DNS Server ziet hij niet.

Verbinding met Live van xbox gaat super en het downloaden van trials gaat ook goed, alleen het media streamen werkt van geen kant.

En in het filmpje wordt er wat gebriged dat zijn volgens mij verbindingen die via een utp kabel lopen ik heb dus de pc wireless en de Xbox wired.

Hoop dat iemand een oplossing heeft.

Groet Dennis

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als je snel antwoord wilt dan kan je het beste in de centrale thread een vraag stellen ;) vaak kan je in deze threads ook je antwoord vinden. Het beste kan je in de windows media delen thread kijken

Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  5. Legato

Legato Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het mooie is dus dat je nergens een bevredigend antwoord krijgt, heb op tig fora dit probleem voorgelegd en iedereen vertelde mij dat ik het in topic [x] moest vragen, oplossing [y] moest proberen en het anders ook niet wisten.

Het probleem ligt hem dus waarschijnlijk in de router van Tele2. Zodra je de pc ipv wireless met een kabel aansluit op je router werkt het namelijk wel.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat denk ik niet. Ligt eerder aan in stellingen van de pc. Een forum is geen persoonlijke helpdesk. Er wordt verwacht dat je zelf ook moeite doet en dat je je vraag centraal post. Dan zijn mensen ook bereid om je te helpfn ;)

7. repti_nl

repti_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en als ik beide draadloos ga doen zou dat een oplossing zijn of streamt dat niet goed ??

Groet D

8. repti_nl

repti_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dat kan ik snappen en ik heb wel degelijk verstand van computers, maar ik heb alles goed en toch werkt het niet.

denk eens mee met me dan wat zou ik fout kunnen doen.

Ik ben er vandaag al vanaf vanmorgen 9.00 mee bezig en wat ik ook probeer het werkt niet.

Groet Dennis

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat denk ik niet

10. Legato

Legato Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dan kan jij zeggen dat jij dat niet denkt, maar ik heb met hetzelfde probleem gezeten en dit is toch echt de oplossing geweest bij mij :)

repti_nl heb je het inmiddels geprobeerd?

11. Legato

Legato Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik bedoelde trouwens mijn opmerking ook niet als aanval, maar niemand had een oplossing voor mij en ja het probleem heb ik in de centrale posts destijds gedaan. Ik spreek gewoon uit ervaring met een oplossing erbij .

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb jouw vraag nooit gezien :eek: heb je het wel eens met tversity geprobeerd? 23 februari werd ik vader ;) en ik had toen dus andere dingen aan mijn hoofd :D

13. Legato

Legato Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja dan heb je idd andere dingen aan je hoofd. Tversity werkte ook niet, alles werkt, zolang de pc maar met kabel aan de router vast zit. Anders werkt het gewoonweg niet. Weken cq maanden zitten te kloten maar helaas. Inmiddels heb ik een HTPC dus zijn al die problemen zoiezo opgelost.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het kan zijn dat de wireless router van Tele 2 niet sterk genoeg is om te streamen .. de router moet A/G (mixed mode ondersteunen) om redelijk te kunnen streamen .. als je HD wilt streamen dan kan je het beste wired streamen ...

Media Cenetr moet je niet gebruiken om films te streamen .. dan kan je beter tversity gebruiken (gebruikt minder bandbreedte) vroeger kon je alleen met MCE films streamen .. maar gelukkig kan dat nu ook met windows media player of met tversity (en met de laatste kan je zelfs subs transcoden)

15. repti_nl

repti_nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben er uit, heb met tele2 gebeld en die konden mij vertellen dat dit met hun modem/router niet mogelijk is om van draadloos naar een draad te streamen, wel van draadloos naar draadloos.

en omdat ik dus met het probleem zat mijn pc draadloos te hebben en de xbox niet, heb ik in de tele2 router wireless disbabled en op de router een belkin54g draadloze router aangesloten.

direct toen ik mijn pc aandeed en de xbox ook zag wmc direct mijn xbox en werkt alles nu super.

Groet Dennis

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Belkin is een goede keuze . meegeleverde modems/routers van providers kunnen inderdaad problemen geven

Laatst bewerkt: 16 jan 2009

Deel Deze Pagina