1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Resident Evil 5

Discussie in 'Algemeen' gestart door Excess-Denied, 20 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Die is easy, die gast met die bijl is een stuk minder.

    Je moet die gast gewoon in zn kop schieten of vaatjes naast em kapot schieten totdat hij bukt, dan snel naar em toe lopen en met X hem een klap geven. Herhaal dit een aantal keren en hij gaat neer.

    Net even in co-op gespeeld als dat chickie, die heeft wel vette moves. Achterwaartse kick salto :thumbs: Alleen die gast waarmee ik speelde moest ik om de 10 seconden reviven 8)
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat dacht ik al, maar ik had geen zin meer om het nog een keer te proberen.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De besturing van RE is zoals hij is om zodoende de sfeer en de engheid te bereiken die van de RE serie een topserie maakt. Zonder de wat stroeve besturing zou RE niet veel meer zijn dan een leuke actiegame. De besturing mag wel wat vloeiender dan die in RE4 trouwens, weet iemand toevallig of de besturing in vergelijking met RE4 vloeiender is?

    Als groot fan van deze serie ga ik de demo dus niet downloaden. Ik wil er blanco instappen, ik wil nog niet weten hoe het eruit ziet op mijn HD televisie in Dolby Surround. Dat bewaar ik allemaal voor maart 2009.
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Vond het niet echt lekker spelen, kan ook omdat ik nog nooit RE heb gespeeld. Vond het in ieder geval buiten de grahpics niks bijzonders. En hadden jullie trouwens ook een paar keer een blauwe lijn boven in beeld, of zal het weer eens aan mijn 360 leggen. :+
     
  5. Roberto Coppi

    Roberto Coppi Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nooit RE gespeeld, nu de demo, maar wat een verschrikkelijke trage en stroeve besturing. Twee keer dood gegaan, toen maar gestopt. Graphics zijn mooi overigens. Maar de besturing is niets voor mij. De eerste fight is in een kleine ruimte en erg onoverzichtelijk. Ook de inventory werkt erg traag. Je moet er van houden denk ik.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Had ik ook
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, je moet ervan houden. En als je ervan houdt en je komt dus verder in het spel dan merk je wat boss-fights in een spel behoren te zijn. De boss-fights in RE zijn van hetzelfde kaliber als die van de Metal Gear Solid reeks. Ik ga er vanuit dat ook in dit deel de boss-fights weer van subliem niveau zullen zijn.

    Ik vind de RE een van de tofste gameseries die ik ooit heb gespeeld. Zelfs nu nog vind ik RE1 en RE4 een van de beste games die ooit zijn uitgekomen. RE4 is van een heel hoog niveau. Ondanks dat de besturing niet vloeiend is in een RE is deze nooit hinderlijk op een manier waardoor je de game niet kunt spelen zoals de bedoeling van de makers is. Het camerawerk was vroeger nog wel een storende factor, maar dat was in RE4 opgelost.

    RE is geen shooter, dat is ook absoluut niet de bedoeling. RE is een survival horror action adventure game, en is in zijn genre koning. In RE moet je niet rennend kunnen schieten en je 180 graden kunnen draaien in a split second. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de besturing goed is zoals hij was hoor. Ook de besturing in RE 4 kon wel wat tweaks gebruiken en mocht best wel wat vloeiender. Ik hoop dat RE 5 iets vloeiender is qua besturing.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    RE 4 vond ik erg tof.. na de demo gespeeld te hebben laat ik deze liggen. De besturing is ala RE 4, maar dan op de een of andere manier niet lekker werkend (lees: slechter). Nee, grafisch ziet het er weer goed uit, maar de besturing is prut.
     
  9. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    ik heb de demo gecheckt en had de game toch wat toffer verwacht..
    hij ziet er mooi enzo.maar de besturing verpest het een beetje voor me..
    het gaat zo traag en houterig...
    ik ben groot fan van de classic resident evil's maar de besturing voelt nu erg oud aan..

    Ik vind het ook irritant als je het menu in moet voor herbs of een wapen dat de game gewoon doorloopt terwijl er 10 zombies bij je staan..
    beetje raar dat ze dat nu zo gedaan hebben.

    ik vind de besturing in Re 4 ook een stuk beter werken
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan ook gewoon op de D-Pad klikken.

    Ik heb me mening eigenlijk al gegeven toen die op de Japanse MP stond.
    En daar blijf ik bij.. Het is niet vernieuwend en de controls zijn achterhaald en dit heb ik vaak bij Japanse ontwikkelaars ze blijven altijd hangen en gaan niet mee met de toekomst.
     
  11. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Het spel is nog niet uit, dus misschien veranderen ze het nog wel.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^
    Zelfde gevoel wat ik paar maand terug had bij de Japanse demo. Maar nu steeds minder. Besturing is nu net even wat beter en natuurlijker dan bij de Japanse demo en je raakt er gewend aan, het is absoluut geen Gears en je moet steeds weglopen omdraaien en schieten. Ik denk dat veel mensen daar eerst aan moeten wennen.

    Heb er steeds meer zin.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Zonde van die besturing. Ik had gehoopt dat het op zijn minst zo zou zijn als RE4. Niet slechter in ieder geval. Maar ik haal hem toch wel, het is maar een demo en geen final versie. Die komt pas over 2 maanden, genoeg tijd dus voor verandering. Ik weet ook niet hoe oud deze built is. Ik weet wel dat Japanse uitgevers niet zo goed zijn in demo's uitbrengen. Konami snapt dat ook nooit zo goed (denk aan PES, ze gooien altijd een oudere built als demo online), dus ik ga er nog geen conclusie aan verbinden.

    Ik wacht de reviews wel af, maar ik verwacht wel dikke cijfers eigenlijk. Daarbij, ik vond de besturing in RE4 helemaal niet erg. Het heeft bij mij nooit invloed gehad op de spelervaring. Bij geen enkele RE is dat het geval geweest. Nee, ik twijfel eigenlijk helemaal niet, deze komt in mijn collectie en ik weet zeker dat ik ervan ga genieten.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Wow, ik snap niet waarom er zo'n ophef is over deze game.
    Demo net gespeeld, en vind het werkelijk pure schijt.
    De Look sensivity is het het laagste wat ik ooit heb meegemaakt in een game, het bestuurt ook voor geen ene meter. Eerst LT indrukken en dan RT om te schieten..is wel een kwestie van wennen maar toch. Voorderest ben ik niet verder gekomen bij dat stuk bij het hek, want ik vond het toen al puur tergend. Kan me ook amper voorstellen waarom t zo leuk is om in een game alleen maar een beetje op LT en RT te drukken om fake zombies neer te knallen, met een achterlijke besturing. Maargoed, dat is mijn mening.
    Devil May Cry 4, ook van Capcom, leek me echt ontiegelijk vet, dankzij die fantastische trailers, maar na de demo ook geprobeerd te hebben, vond ik die game ook verschrikkelijk.
    Zal vast dat Japanse stijltje zijn. Dat 'Select stage' trok me ook al niet aan.
    En Fiasco, je avatar is beest. Ik had ook de blauwe lijn btw.
    :+
     
  15. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel GB is de demo?
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    kleine 500MB :)
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij is het zo'n beetje hetzelfde als in deel 4. Die had ik destijds voor de Gamecube gekocht en ik vind de demo van deel 5 nagenoeg hetzelfde spelen. Er zullen misschien wel wat aanpassingen zijn. Maar als je lekker kon spelen met de besturing van deel 4, dan moet je volgens mij in een warm bad terecht komen ;)
     
  18. Dribble

    Dribble Active Member

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is precies hetzelfde als deel 4 :) dus als je deel 4 leuk vond, is er geen mogelijkheid dat je deze niet leuk vind. De besturing is juist perfect in RE5. Wat willen sommige van jullie dan, dat je er ala Call of Duty doorheen kan rennen, door een stel mongolen, want de zombies die lopen he. Als jij dan kan rennen en schieten tegelijk, wat blijft er dan van een geweldig concept over? Idd, helemaal niks.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Tsja, het is gewoon het soort game.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Idd en je kunt ook nog de besturing omzetten naar "RE4 Classic" als je dat wilt. Volgens mij hebben de mensen die zeggen dat dit deel minder bestuurt die optie nog niet gevonden.

    Eerlijk gezegd vond ik de controle scheme RE5 default best lekker werken. Het bestuurt niet zoals Gears, but what's new? Dit is een survival horror game, een heel ander genre als Gears dus. Dit is duidelijk een Resident Evil, al vond ik de inventory wel een beetje klein.

    De demo is voor mij in ieder geval overtuigend, zeker ook omdat je het in co-op kunt doen. Ik ga RE5 zeker halen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina