1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Markie gaat ook naar de Mac _O_. W00t ;). Welke Macbook ga je halen, de witte of de unibody aluminium? *duffe modus, dat staat in de link...*. op GoT loopt een heel topic met geheugen ervaringen in combinatie met de Mac. linkje=hier.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Via dat draadje ben ik toen ook bij een webshop of iets dergelijks uitgekomen om redelijk goedkoop (vergeleken met gangbare Apple Store / retailer winkel prijzen) wat groter geheugen te kopen.
    Wat je kan doen is eerst kijken hoe je Macbook draait zonder extra geheugen en als je het nodig hebt er alsnog extra geheugen bij kopen. Macbook heeft toch minder snel extra geheugen nodig als een PC.

    Aantal Macbooks / Mac gebruikers neemt de laatste jaren echt hard toe. Apple heeft goede zet gedaan met de Macbooks.
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ja ik wil het vooral hebben ivm Photoshop....Waar hebben jullie AppleCare vandaan als ik dat zou mogen vragen? Ik lees veel via Ebay, maar ik lees vervolgens ook dat ze allemaal een code hebben ontvangen en dat het allemaal prachtig werkt en dat uiteindelijk blijkt dat ze naar een half jaar de code niet meer hebben om een 'refund' oid.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Geheugen heb ik bij Macstuff.nl gekocht. Zowel voor mijn iMac als voor mijn MacBook!
    Apple Care kun je rustig via eBay kopen. Scheelt soms de helft van de prijs en het werkt gewoon!
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kanttekening

    Wel goed kijken hoelang iemand al op ebay zit en zn historie etc, want er zijn ook een paar uit de vele die je oplichten door na een half jaar een refund aan te vragen op de applecare die je had aangeschaft (Ja heel rare bedoeling dat je een refund bij apple kan aanvragen op applecare, maar so be it), dus dan kom je na een half jaar erachter dat je geen applecare hebt, dus gewoon bent opgelicht.

    Dus wel even oppassen. Maar gewoon doen als je een betrouwbaar adres hebt op ebay.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waarom ivm Photoshop?
    Is niet zo dat Photoshop op een Mac beter draait dan op een Windows bak.
    Op mijn ca 5jaar oude PC draait Photoshop CS3 ook nog prima.
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Vandaag 19% kortings actie van de mediamarkt op computer shit, dus ook apple. Ga es even informeren welke mm nog de 'oude' 23" cinema display heeft. Want hier bij MM Lwarden hebben ze alleen de 30" staan en dat is me net even wat te groot :D en te duur :+
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hebben ze er toevallig ook losse accu's voor witte Macbooks?
    Zal vast wel niet.
    Mijn accu is onlangs plots overleden. Echt slecht dat een accu zo kort meegaat en zonder intensief gebruikt te zijn toch ineens overlijdt. :mad:
    Een nieuwe kost ook weer even 130. Van een redelijk dure laptop verwacht je toch wel goede kwaliteit hardware, maar blijkbaar hebben meerdere mensen last van slechte accu's.
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Hoelang had je die macbook al? Je hebt gewoon garantie op de accu, als deze al kapot is na kort gebruik moet je gewoon even navragen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Accu probleem hoor je vaak en meestal wordt het coulant opgelost. Of gratis een nieuwe accu, of dat de winkel een deel meebetaald. Hangt er beetje vanaf hoeveel cycles de accu gemaakt heeft.
     
  10. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb inmiddels bijna 2 jaar mijn MacBook. Ook een witte.
    Heb ook hetzelfde met de accu. Na 1 jaar gebruik was deze een beetje dood. Ik kan uren zonder externe stroom werken, maar als ik 'm dan op wil laden duurt het echt dagen. Ik werk dus tegenwoordig altijd met de stekker.
    Ik vind 130 euro ook erg veel voor een accu.
    Gelukkig ga ik dit jaar een nieuwe Mac kopen. Weet nog niet of het een iMac gaat worden of weer een MacBook of de Pro.
     
  11. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Hoi iedereen. Ik heb een vraagje. Ik zoek een simpele manier om op m'n MacBook snel naar het bureaublad te gaan zonder alles plat te leggen. Bij Windows heb je dat 'bureaublad knopje'. Zoiets zoek ik ook. Anybody?
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja meerdere manieren als je Leopard hebt. Spaces, kan je meerdere werkruimtes maken en snel switchen en je kan ook bij de instellingen het instellen, moet je maar even mee prutsen.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dat via Expose/Spaces in kunnen stellen.
    Als ik met mijn muis cursor naar de linker benedenhoek ga, komt mijn bureaublad naar voren en schuift alles aan de kant, dezelfde beweging en alles komt terug zoals je het achter liet :thumbs:
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Idd ideaal. Pas vorige week dat ik erachter kwam dat leopard die functie had :+ Ideaal, kan ik snel switchen tussen mn photoshop, quark en mail scherm zonder steeds alles weg te moeten klikken :thumbs:


    Wou vandaag een 23" cinema display kopen bij de MM, maar hier in lwarden hebben ze em niet en ze willen em ook niet bestellen bij een andere mm die hem wel heeft, dus helaas :{ Zou zeggen dat het een kleine moeite moet zijn, maar blijkbaar is het onmogelijk bij de MM.... aaargh!
     
  15. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ja, dat heb ik allemaal ingesteld. Kan inderdaad snel naar een leeg scherm switchen maar ik vroeg me toch af of er niet zo'n mogelijkheid was als bij Windows. Anyways, bedankt! Maak ook genoeg gebruik van Spaces. Is heel handig als je ruimte wil hebben voor bijvoorbeeld Photoshop inderdaad.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    F11 werkt ook als het goed is.

    Mijn Macbook is denk ongeveer 2,5 jaar. Cycles lagen volgens mij iets boven de honderd en percentage zat hoog in de 80. Laatste tijd gebruikte ik Macbook erg weinig (had hem niet aan het stroom), maar toch vreemd dat de accu dan ineens dood is.
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kan ook met Expose, dan gaan al je schermpjes weg en ben je op je bureaublad. Maar vindt spaces zelf hete lekkerste werken. Gebruik altijd veel programma's tegelijk, dan is het ideaal.


    Ik zou gewoon even informeren bij apple of waar je je macbook weg hebt. kan nooit kwaad.
     
  18. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Ja! Dat zocht ik. Als ik even snel iets van m'n bureaublad wil halen of weg wil gooien is het wel makkelijk. Bedankt!
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iLife '09 is aan het installeren op m'n iMac! :cool:
    Morgen is m'n MacBook aan de beurt..
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kun je er niet een mooi demo filmpje van maken? Ben wel benieuwd eigenlijk. Nog niet zo heel veel van iLife '09 gezien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina