1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 15]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mitch0Neil

    Mitch0Neil World Domination

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je hebt ook kans dat je andere onderdelen erin krijg, zoals Jasper chipset?
    Ik heb ook wel is gehoord dat je een nieuwe krijgt..
     
  2. legian

    legian Active Member

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    0
    starte vanmiddag mijn 360 op, en toen kreeg ik een error melding terwijl het rechtsonder lampje flikkerde.
    wat houd het in, wat is er mis mee? en hoe kan je het oplossen?
     
  3. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is, krijg je op je scherm een fout code te zien (bijvoorbeeld: E90) en aan de hand van die foutcode kan je op internet kijken wat voor fout er in jouw Xbox is opgetreden.
     
  4. legian

    legian Active Member

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    0
    oke thanks.
    hij doet 't ondertussen weer, ben alleen vergeten welke code er stond, zal in 't vervolg er ff op letten.

    maar zou 't kunnen dat je dit nu vaker meegaat maken, was voor het eerst namelijk vond 't nogal vreemd.

    Thanks

    volgens mij was het E45 of iets dergelijks, had even daarvoor nog een of andere update gedownload zou 't daardoor kunnen komen?
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  5. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG! Het is gebeurd, ik stopte een film in de 360...hij liep vast. Ik probeerde het nog 2 keer en toen kreeg ik zwart scherm + red ring of death!!!! Als ik mijn xbox nu opstart komt er eerst een groene complete ring en dan verdwijnt die compleet....dus gewoon geen ring? En het scherm blijft zwart. Ik ga morgen maar de helpdesk bellen. Ik had echt zin in de demo van halo wars:mad:
     
  6. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    mijn xbox pakt mn games niet altijd. Moet hem soms wel 5x lade open en dicht doen totdat ie hem pakt. Hier iets aan te doen voordat ik hem opstuur?
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Even zo schoonmaak cd erin doen? Kan zijn dat de lens stoffig is.
     
  8. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg ik heb die lijst gebruikt ik heb dus te maken met een 0102 oftewel: unknown error!!!
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die 0 staat voor iets anders volgens mij. Ik dacht een 4.
    Maar hoeveel lampjes branden er?

    Edit: wacht even.

    0102 Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.

    E74: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    0102 Error in the "Digital Backbone" (CPU/GPU/RAM), this is usually caused by a cold solder joint between the GPU and the mainboard.

    Van een zeer bekend ander xbox forum, maar zal wel niet linken ivm met illegale praktijken daar.

    Google is your friend ;)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik weet niet of het deze site is wat Maarten bedoeld. Maar ik zet hem even neer. Want in de startpost staat er veel unkown maar nu zijn ze wel bekend wat de codes betekenen. Misschien kan een Mod ze even en de startpost zetten?

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726
     
  12. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok cool, ik heb geen idee wat een cold solder joint is? Ik heb alle kabels erin en eruit gehaald, toen kreeg ik opeens GROEN beeld!!!? En daarna weer gewoon zwart en 3 rode lampjes die knipperen.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je videokaart is kapot. Dus dat wordt opsturen. :)
     
  14. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat word een week lang(of 2) mijn oude psx spelen:)
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mooie timing met de Xbox Challenge maat :+
     
  16. Cygnum

    Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.697
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels is de Xbox opgehaald (een dag nadat ik de reparatieaanvraag had ingediend). Nadat ik de gebruikelijke 'pakket retour naar zender' op 4 februari kreeg, kreeg ik gisteren twee maal bericht dat de Xbox ontvangen was. Vandaag keek ik wederom en kwam er achter dat de Xbox alweer klaar is om verzonden te worden naar mij. UPS heeft de factureringsgegevens ontvangen. Het zal wel na het weekend worden dat ik hem terugkrijg (niet zo vreemd natuurlijk), maar wat mijn verbazing wel wekt is dat het serienummer anders is. Betekent dit dat ik een nieuwe of refurbished zal krijgen? En kan je aan het serienummer zien wat voor soort je krijgt? Ik las ergens (http://digg.com/xbox/See_if_you_have_the_new_Xbox_360_heatsink_without_voiding_the_warrenty) dat je aan de hand van de laatste vijf letters van het serienummer kan zien wanneer hij gemaakt is, maar dat zie ik nergens anders terug. Als het zo is, heb ik volgens mij geluk: de laatste vijf getallen zijn 85205, wat zou betekenen dat hij in de laatste week van 2008 gemaakt is. Ik wacht af...
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zal goed kunnen omdat de meeste consoles die die 3 jaar oud zijn worden vervangen door nieuwe consoles. Die van mij was ook 3 jaar oud en kreeg er een terug van Oktober 2008.
     
  18. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey jongens/meisjes, gister was ik er helemaal van overtuigd dat mijn trouwe nulvoeter het leven had gegeven. 10 keer opnieuw opgestart en een paar keer alle kabels eruit en erin gedaan. Niks werkte, vanochtend probeerde ik het nog een keer en opeens werkt hij weer!!?? Zou ik alsnog microsoft bellen?
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gewoon bellen. Want dat is altijd zo. Dan doet die het een paar uurtjes weer en krijg je weer rrod.
     
  20. ToxicVenom 81

    ToxicVenom 81 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    4 rode lampjes dat knipperen en een zwart beeld zonder fout melding.dat is toch ROD?
    of niet ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina