1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok appart ik kan het niet vinden :confused:
    hoe staat het er tussen dan? mischien dat ik dus naar het verkeerde zit te zoeken |:-
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Op je TV, dus niet op je 360 of ps3 of gameboy. Je kiest MENU, dan kies je INSTELLINGEN, dan kies je de 2e pagina (dus je gaat 1 naar boven of net zo ver naar beneden totdat je naar de volgende pagina gaat), dan kies je BEELD-FORMAAT. Daar staat nu 100hz, maar dit kan je op 50hz zetten.
     
  3. harjan

    harjan Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    daar zat ik ook al de hele tijd te kijken, maar weet nu al wat het probleem was. ik had hem op AV staan en dan staat "beeld formaat" er niet tussen. had hem dus ff op TV gezet en zag het toen wel staan :)
    wel raar dat je het bij AV niet kan kiezen, maar mischien dat die dan het formaat van de invoer automatisch toepast ? zoja vind ik het raar dat m'n 360 dan vraagt of ik het in 50 hz wil uitzenden en niet in 100hz.

    bedankt voor de info.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    :mad: Wat een rotding is die Samsung DCB-H360RA toch. Zo heb ik perfect signaal, ga ik ff naar beneden terwijl hij aanblijft. Kom ik boven geen signaal meer. Heb ik de laatste tijd heel vaak. De andere decoder (+andere tv) missen dan ook opeens de rtl en sbs zenders qua signaal..

    Met versterker ertussen werkt het helemaal niet, met een goede splitter dus wel maar soms opeens niet meer.

    Toen ik eens het uiteinde van de cai kabel welke niet in de samsung decoder zit aanraakte kreeg ik gewoon een schokje... Gaat iets niet goed volgens mij.

    p.s. voor de duidelijkheid het heeft een jaar perfect gewerkt en aan de cai bekabeling is niets anders.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2009
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Toen ik vanavond de HD-decoder aanzette , kreeg ik de melding geen Signaal !!!
    Na een paar minuten deed de decoder weer normaal.

    Kan zijn dat Ziggo loopt te klooien in het Koppelstation (Zwolle).
    Als ik hier het uiteinde van de cai-kabel aanraak dan krijg ik ook een schokje , maar dat is al jaren zo.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je moet dat ook helemaal niet veranderen: je Pana op 50hz zetten is nonsens en dient nergens voor ;)
    Gewoon op 100 hz laten staan, 50 hz is geen gezicht.
    Bij de 100 hz verdubbelt de Pana het aantal frames (het laat de ieder beeldje van 50 keer per seconde 2 keer zien en dan kom je uit op 100). Deze Pana berekent geen tussenframe zoals hij denkt dat het beeldje eruit komt te zien. De PZ85 doet dat wel, net als vele Samsung lcd's.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is helemaal niet raar hoor.
    De Xbox360 kan namelijk niet zien welke tv/lcd/plasma aangesloten is.
    Daarbij komt ook nog eens dat de Xbox360 maar 2 frequenties kent namelijk 50hz of 60hz.
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja snap er niks van, zal toch een te zwak signaal of bepaalde storing van andere kabels zijn dan ofzo. Heel raar, gisteravond werkte het meer dan een uur goed, en opeens krijg ik storingen in beeld (Van die vlakjes enzo) en daarna gewoon niks meer..
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb er soms ook last van. Maar ik heb 1x per dag ofzo en niet om het uur.
    Blijf het toch apart vinden.

    Btw gefeliciteerd Gerjan.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is wel heer raar.

    Kreeg vorige week van Ziggo wel een email met de vraag of een van een aantal zenders de waardes wou doorgeven.
    Heb alleen een klein probleempje met de afstandbediening soms reageert de decoder helemaal niet :confused:
    Moest vanavond eerst de batterijen uit de AB halen en toen deed alles weer normaal.
    Daar kijk ik morgen wel naar.
     
  11. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Vraagje: Ik heb een Samsung TV en wil graag deze PC kopen.

    Ik heb thuis mijn Xbox 360 via component aangesloten dus ik neem aan dat ik die pc en de Samsung tv zonder problemen via HDMI moet kunnen aansluiten toch ?

    En nog een vraagje, hoe ziet het er uit een pc op een 720p tv, iemand ervaring hiermee ?

    Alvast bedankt,

    Tim
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja daar kan je wel van uit gaan ja. 720P ziet er prima uit, ik gebruik mijn 32" hd ready samsung ook wel eens om films op te kijken via m'n pc. Ziet er prima uit, als 2e monitor vind ik het persoonlijk niet handig. Omdat het scherm zo groot is en de resolutie wat laag vergeleken met m'n 22" monitor, vind ik het beeld op de tv dan niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk denk ik. Films kijken via m'n pc is gewoon mooi ;)
     
  13. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok bedankt, maar ik wil het gewoon gaan gebruiken als standaard monitor voor mijn pc, dus niet als 2e monitor. Maar hoe zit het dan met de resolutie instellingen ? Mijn tv kan niet 1024 x 768 aan neem ik, en ik heb ergens gelezen dan HDMI enkel HD-resoluties ondersteund, kan iemand mij duidelijkheid geven of kan ik beter een losse monitor erbij kopen ?
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2009
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je krijgt als het goed is dan 1360x768. Ligt er aan wat je tv maximaal aan kan, bijna alle HD tv's zijn volgens mij 1360x768. Anders zal het 1280x720 zijn. Aangezien mijn monitor 1680x1050 weergeeft vind ik dan het beeld op m'n tv net wat minder scherp. Maar op een 26" zal dat waarschijnlijk ook al anders zijn dan op een 32.
     
  15. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey ik krijg binnen kort een hd tv maar mijn logitech z2300 heeft geen optical maar ik wil wel mijn tv en xbox aansluiten via hdmi hoe moet ik dat dan regelen moet ik dan compenent spelen:confused:
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heeft jouw Xbox360 een HDMI aansluiting ???

    Dan kan je Xbox360 via een HDIM-kabel aansluiten op de tv.
    Voor de Logitech X2300 zal je dan gebruik moeten maken van dit ding.
    [​IMG]
     
  17. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een LCD tv voor max 400 euro. Hij is voor op mijn kamer en ik zit er ongeveer 2 meter vanaf.

    Welke tv's raden jullie aan?

    Ik heb er echt helemaal geen verstand van, dus ik zou niet weten waar ik moet beginnen met kijken.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De keuze is ook gigantisch groot.

    Kijk bijvoorbeeld eens naar een Samsung LE32A456 , de prijs ligt ronde de € 400
     
  19. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina