Ik heb iemand gehoord dat er op de x-box niks verdiend wordt.En dat MS het van de spellen moet hebben??Iemand enig idee of dit klopt??En zo ja wat mogen de kosten dan zijn om zo'n xbox te maken??
Jah, het klopt, emer weet ik ook niet, maar Microsoft moet t van de spellen hebben ja, daarom worden die ook niet in prijs verlaagd
Het schijnt dat een gemiddelde xbox koper 2,8 games(oftwel spellen koopt bij zijn xbox.Dus das nog niet eens zo slecht(ik hoor er helaas niet bij,Heb alleen HALO.(maar gelukkig ben ik 1 van de mensen die 2 games gratis krijgt. Dus dan zit ik toch bij de 3 games .
Ja, de forum engine heeft duidelijk een simpel zoek-algoritme voor smiley-codes. Disable de smileys bij het posten, dan heb je er geen last meer van. PS. verdiend moet met een t.
ja klopt, zo werkt het bij elke console maker, ze verkopen de hardware goedkoop en de spellen redelijk duur. microsoft maakt geloof ik ongeveer 100 euro verlies per console, en met die prijs verlanging weet ik het niet zeker, maar misschien zijn hun productie kosten inmiddels ook omlaag gegaan!
Het is maar hoe je "verdienen" bekijkt. Op de korte termijn of om de lange termijn? Zelfde is met printers zo, die zijn in aanschaf niet zo duur, maar de inkt is echt belachelijk duur. En de inkt zul je toch wel blijven kopen.
Dit is sowieso een langetermijns actie. Uitgevers betalen vaak dikke poen aan MS om op de XBox te verschijnen, geld dat ze in de loop der jaren terugverdienen. MS maakt verlies op de Xbox, maar wint enorm veel terug op accesoires en games (vooral hier in europa met hun €69 ). Nu dat de Xbox hier omlaag is gegaan worden die kosten alleen maar hoger, maar dat is in principe niet zon probleem want MS heeft het geld toch wel, en dit is een langeterminsactie ; Je bind gamers aan je console die dan ook een evt. vervolg (en dat moet er komen anders is de XBox geen succes geweest) ook kopen
Even over de verdiensten van ms. Op forums en sites zijn er verhalen geweest over dat ms niks verdient per verkochte xbox. Nou ik zal je eens vertellen over marketing en hoe een bedrijf ongeveer in elkaar zit. Een bedrijf of het nou Ms,sony,of Albert heijn is verkoopt nooit een product op basis van verlies. Redenen zijn dat een bedrijf geld moet verdienen op hun verkochte produkten,nu zegt men van ja maar ze halen de winst uit hun games,maar als dat zou zijn dan zou ms in de moeilijkheden komen want dat kunnen ze nooit compreseren,en er waren natuurlijk ook verhalen van Ms dat ze het zelf gezegd hebben. Hier zit gewoon een stuk commercie achter! Het is wel zo dat een bedrijf een produkt verkoopt waar ze minder op verdienen en dat ze het er weer uithalen door andere produkten voor een duurder prijs te verkopen. En het leuke is wij hebben een eigen bedrijf, en ik heb zitten navragen wat een xbox kost (inkoop) en die is lager dan jullie denken. Ik hoop jullie hierbij goed geinformeerd te hebben.
Nee daarvoor al! De spellen gaan trouwens altijd kwa prijs altijd 3 keer over de kop! van inkoop naar verkoop bedoel ik dan.