1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 16]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat vind ik nu ook wel eerlijk gezegd. Maarja, wordt nog goedkoper. Meestal koop ik mijn blu-rays op www.play.com . Daar zijn ze goedkoper, en tot nu toe, zijn al mijn blu-rays nederlands ondertitelt en al :).
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is vrij kortzichtig en tevens onjuist.

    Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc_Association

    Of je een groot verschil kunt zien tussen DVD en Blu Ray hangt van een paar factoren af waaronder de afspeelapparatuur en natuurlijk de TV. Ik had eerst een normale Philips DVD speler. Ja, met dat ding was er een flink verschil te zien tussen DVD en Blu Ray. Vorig jaar overgestapt naar een Pioneer DVD speler met upscaling mogelijkheid en HDMI. Het verschil tussen de Philips en de Pioneer vond ik persoonlijk toen heel erg groot. Bizar om te zien hoeveel kwaliteit een goede DVD speler uit een DVD film kan persen. Echter, ik zie nu ook wel verschil tussen de Pioneer DVD en Blu Ray hoor maar het verschil is niet super groot ofzo. Wat mij nog het meest opvalt is de kleur, dat spat echt van het scherm af bij een HD film over HDMI.

    Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het geheel afhankelijk is van je eigen apparatuur en overige factoren of je een (groot) verschil kunt zien. Dat verschilt van persoon tot persoon. Trouwens, het gevaar voor Blu Ray is nog niet geweken, er is nu juist een grote 'popcorn' beweging gaande .. heerlijk apparaatje .. ;)
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ook zijn er zat nieuwe compressie methoden om bijvoorbeeld Blu-ray op een gewone dvd/dual layer te zetten met minimale kwaliteitsverlies. Zo is er WMV HD en Divx HD, en de kwaliteit op je hdtv is erg goed. Heb pas die animatie film van RE gezien in Divx HD op me 360 en het ziet er fantastisch uit, en dat gebrand op een gewone enkel layer DVD. :)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Volgens mij giert er bij iemand het testosteron nog wat te hard door zijn lijf :+

    IK vind blu-ray zeker de moeite waard, geniet van Planet Earth en alle andere nieuwe films. Echter dat was de discussie helemaal niet (wat je ook had geweten als je eerst even rustig de thread en replies had gelezen ipv direct mijn hoofd er af te bijten). Het ging om het feit dat Jan Modaal de meerwaarde niet ziet.

    Mijn vrouw wil no way terug naar VHS. Maar het zal haar een grote rotzorg wezen of ik een dvd aanzet of een blu-ray.

    En ik wil best even meedoen aan je 'wie heeft de grootste piemel-wedstrijd': Dat maakte haar ook geen donder uit op mijn scherm van 1,60m diagonaal. Dus op die kleine 50" doet het haar ook weinig :+

    En zo geldt dat voor praktisch iedereen. Uiteindelijk gaat iedereen wel overstappen naar Blu-ray. Waarom? Omdat de industrie ons die kant opduwt, of we willen of niet, maar de echte overstap vindt pas plaats als het prijsverschil er met dvd niet meer is.

    Edit:

    GoWIII ziet er goed uit, echter de omgevingen vind ik maar matig, dat valt bij de ps3 fanboys niet in goede aarde:

    http://www.psonly.nl/screenshots/2429/God_of_War_III_-_5_screenshots/reacties_pagina1/#reacties

    :9
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die reacties :lol:
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar ligt het aan mij of is GoWIII gewoon niet zo...speciaal? Qua graphics bedoel ik.
    Tuurlijk, het ziet er goed uit, maar ik had meer verwacht van deze titel.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Omg wat een fanboys.. Haha, ik heb echt hard gelachen.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2009
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dunno, ik vind dit echt te gek. Of het ook echt vernieuwend is moet denk ik meer uit de gameplay blijken dan uit de graphics.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De gameplay zal dik in orde zijn, daar twijfel ik niet over. Ik had gewoon meer verwacht van de graphics.
    Misschien ben ik gewoon te veeleisend. :p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Maar als ik nog een PS3 had zou deze heel hoog op mijn verlanglijstje staan. 'ondanks' de graphics. Die zeker NIET slecht zijn.
    Hm, Killzone 2 en God of War III.
    Uncharted 2...meh...

    Nee, nog niet genoeg reden om weer een PS3 te kopen voor mij.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vond het ook grappig toen de trailer uikwam dat ze het gingen vergelijken met 720 en 1080 p, en ook echt pixel voor pixel.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Metal Gear Solid 4?..

    Enige reden voor mij om een PS3 te halen zou dat wel zijn.
    Dan zou ik nog Uncharted, Killzone 2 en LBP erbij kopen..

    Ik vind de graphics van GoW III ook helemaal niet zo geweldig, ik had er veel meer van verwacht. Zeker van de Playstation 3 als console.. Killzone 2 en Uncharted zien er dan wel erg mooi uit.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb helemaal niks met de MGS serie.
    LBP hoef ik ook niet, Uncharted al gespeeld, en die game was wel leuk. Tot op een bepaald punt. Killzone 2 is een must natuurlijk. De NL developer even steunen. :+
    Heavy Rain is ook niks voor mij. enz. enz.

    PS3 heeft voor mij echt niet veel te bieden op dit moment.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik vraag me trouwens af hoe het met Home zit, is het nou een succes of een totale flop?
    Elke keer dat uitstellen en aankondigen dat het veel beter is dan wat het kamp van MS heeft te bieden..
     
  14. Liquid Cobra

    Liquid Cobra Call it Luck

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Ps3 is niet sterk qua games vind ik. De enige game die ik zou willen spelen is Killzone 2.
    Home is volgens mij ook een flop, daar word de laaste tijd weinig over uigebracht.
     
  15. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Home is wat mij betreft een regelrechte flop. Het voegt helemaal niets toe aan het Playstation merk en ik kan de mensen die er ook echt in rond gaan lopen echt niet begrijpen. Ik speel veeeeeel liever een game dan dat ik nutteloos rond ga lopen in een saaie, kale wereld met af en toe een thema-gebaseerd kamertje. ;)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Home? :+

    :9

    :+

    Lijkt me duidelijk -_-
     
  17. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn inderdaad allemaal goede titels, maar als gran turismo straks waar gaat maken wat ze beloven, dan ga ik er ook maar eens overna denken.

    En als ze die prijs eens laten zakkken..
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer staat die op de planning trouwens?? Release Xbox 720? :+
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb het zelfs nooit een gedownload :+. Al moet ik zeggen, had MS die avatars niet verplicht had ik ook geen avatar.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Home vond ik echt totaal niks aan. Had het geïnstalleerd bij een vriend. Eerst moesten we het downloaden, was 17 MB dacht ik en vond dat wel netjes. Eenmaal gedownload moest mijn maat ruimte vrij maken voor Home op zijn HDD, daarna installeren en aangezet. Toen eindelijk een personage gemaakt, zag er wel tof uit. Wil ik naar buiten lopen maar toen moest ik eerst nog dat stuk grond waar ik heen wou downloaden, wtf. Toen dat maar gedaan en toen kwamen we bij een grote plein. Beetje rond zitten lopen en toen bleef een Italiaan ons volgen, even de robot tegen hem gedaan en toen afgesloten. _0/

    Nee, vind het echt totaal niks aan. Kan op zich wel tof zijn maar ik heb daar geen geduld voor en zie het nut er niet van in.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina