1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Modder-Eter, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stalkernl

    Stalkernl Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    1
    :thumbs:thnx kareem dat was wat ik bedoelde, blijkbaar ben ik dan toch niet handig genoeg om dit toe doen want ik krijg je ultra of super er niet uit. zal wel te maken hebben met mn timing of zo.

    2 linkerhanden en 2 rechtervoeten hier dus erg lastig spelen. O-)

    en die punch bij super of ultra wanneer druk je die in op het moment dat je naar voren gaat of nadat je naar voren hebt gedrukt.

    thnx in advance _O_
     
  2. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    ongeveer tegelijk met de laatste naar voren input. als je m kan met andere characters zoals bison moet het ook lukken met blanka.
     
  3. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gisteravond wat filmpjes gekeken toen review op eurogamer.net en ik ben helemaal hyped nu. Streetfighter weer terug van weggeweest en dan ook nog als moderne klassieker. De nieuwe Prodigy cd is ook helemaal super. Kan het nog beter? Woooeeei :D
    Waar kan ik het beste die arcade stick kopen? En welke versie is beter (ps3/xbox360) of is het verschil verwaarloosbaar en gaat het puur om de online play waarbij ik er van uit ga dat de xbox360 versie beter is. Nou ja 2009 is goed begonnen in ieder geval.
     
  4. Roc A Dilla AW

    Roc A Dilla AW Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al madcatz controller in de winkel. Ik woon in Arnhem en tot nu toe weet ik alleen dat Media Markt het krijgt. En bij hun is het donderdag of vrijdag. Heb het wel nodig kom knoppen tekort op xbox controller. Moet alles aan me rechterhand hebben, om bij LT en LB tekomen vind ik vervelend
     
  5. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren 40 potjes gespeeld tegen maatje van me. Hij speelt met Sagat en ik met Akuma. De eerste potjes heeft hij mij zwaar geowned, maar later op de avond werden de potjes echt spannend. Al is de win ratio nog steeds 60-40 :)
    Heerlijke game!
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Race Pro, heerlijke racer. :b:
     
  7. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben echt Blij als er meer mensen zijn Vrijdag ,
    Voor tegen te spelen kom echt super vaak de zelfde tegen echt klote ,
    Vooral als je net van ze gewonnen hebt wat doen ze dan? ze gaan weg !
    Dus soms zit ik gewoon 5min te zoeken voordat ik een match vind gewoon klote !
    Speel wel ranked dan maar jah zal wel allemaal goed komen vrijdag !

    Verder kan ik het niet vaak genoeg zeggen !
    Wat een Top game ! echt ! mensen ga hem halen !
     
  8. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent wel goed bezig kerel. Zag gisteren dat je iets van 1800 battlepoints had :)
     
  9. Stalkernl

    Stalkernl Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    1
    Sommige mensen hebben werk en kijken vol afgunst naar degene die blijkbaar gewoon de hele dag zitten te gamen. Maar Menace jij bent toch ongelovelijk superfantastisch ultrasoon goed bezig :+

    Vanavond toch maar eens proberen om jou eens even |:- vervolgens :x en dan te :b: op mijn overwinning.

    Blanka ftw om het maar eens te zeggen.

    ps. voel me nu nog erg goed :+
     
  10. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei wat een wrede game! Stuk interessanter dan Soul Calibur 4, daar ben ik nooit echt 'in' gekomen. Zal ook wel iets met nostalgie te maken hebben. In 1992 was ik acht en iedereen in de klas speelde SF2 toen gek op de snes! Was echt een rage met kaartjes verzamelen etc... ^^

    Ik heb SF4 op de PS3 gekocht ivm de dpad van de 360, maar de dpad van de ps3 controller laat allemaal putjes achter in m'n duim! :mad: Echt pijnlijk! Het lukt amper nog om 'naar onder, naar voren' te doen voor de meest basic moves. Ik kom ook heel de tijd met Abel niet langs Guile nu. Ik wil Fei Long! Zucht.

    Hoog tijd voor een fight pad. Had ik de game net zo goed op de 360 kunnen kopen...
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  11. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha :) Echt klote dat ik naast het werken ook vanavond mijn zwager ga helpen met zijn huisje die hij net toegewezen heeft gekregen. Probeer rond 21.00 thuis te zijn zodat ik nog een uurtje kan gamen.

    Wist niet dat je met Blanka speelt. Ik HAAT hem :)
    Maar goed, vanavond zeker een potje!
     
  12. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe thanks !
    Ja gaat wel lekker moeten snel eens potje spelen man _O_
     
  13. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we zeker doen :)

    Vraagje: als de shoryuken van Akuma wordt geblockt en ik verwacht een throw. Kan ik deze dan counteren door ook op throw te drukken? Gisteren lukte dat namelijk niet.

    Edit: zie dit op showyuken.com: The combo that I'm trying to develop right now, is VERY difficult: c.lk, c.lp, hp srk (1 hit), sadc, c.lp, c.hp, lk hurricane, land, hp srk. Wat betekenen (vooral) de eerste afkortingen?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  14. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    heb dit spel vandaag gekocht bij dynabyte 57,99 en als je klantenkaart hebt gaat er 10% vanaf
     
  15. Lollindir

    Lollindir Active Member

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
    Lukky NL (of FFC The Legend) heeft zijn fightpad al binnen. Dus die anderen die iets verwachten zullen denk ik ook niet lang meer op zich laten wachten!
    Ik de game ook sinds gister, hijs egt bombastic!
     
  16. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Als leek zeg ik : charge light kick, charge light punch.
     
  17. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0

    Nou, als je shoryuken word geblokt ben je zowiezo de lul, want je recovery is te sloom om nog wat te doen. Eet een combo. Je kunt wel FADC (Focus Attack Dash Cancel, MP+MK inhouden en 2x naar voren) TIJDENS een shoryuken, dan word je shoryuken gecanceled. Dan vlieg je niet de lucht in en ben je safe. Dan moet je wel wat doen erna want stilstaan bij je tegenstander bij close-range helpt ook niet veel.

    En als je tegenstander je wilt throwen kun je met de goede timing ook LP+LK drukken om eruit te komen (Throw tech)

    c. = crouching
    lk = light kick
    lp = light punch
    hp = hardpunch
    srk = shoryuken
    sadc = FADC, de een noemt het FADC de ander noemt het SADC
    hurricane = spreekt voor zich, ook wel tatsumaki genoemd (draaikick)
    land = niks specifieks, je land na een 'hurricane'

    Ok maar deze combo is dus erg moeilijk om te doen voor een beginner. Hou het maar op c.mk (medium kick) lk hurricane, hp srk. (Werkt alleen op staande tegenstanders)
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  18. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel voor jouw antwoord. Ben het met je eens dat de combo moeilijk is, maar het begrijpen van de afkortingen is een goede eerste stap.
    Ik speel met name tegen Ryu/Ken. Als ik een shoryuken verwacht en ik druk 2x naar achteren, ontwijk ik deze dan? Gisteren lukte dit niet, maar het kan ermee te maken hebben dat ik het niet snel genoeg deed.
     
  19. nindo

    nindo Active Member

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan ben je te langzaam, of sta je niet op de goede afstand. Beste wat je kunt doen is Focus Attack opladen (MP+MK inhouden) op de juiste afstand (de juiste afstand als in, dat je safe bent voor shoryukens en ook kan zorgen dat het raak is als ze dat niet doen) de juiste timing en dan anticiperen dat ze op hun wake-up een shoryuken doen. Dan doe je simpel gewoon dashback, twee keer naar achter, tijdens de MP+MK (de cancel je de Focus Attack)

    Let op : niet te lang MP+MK inhouden anders doet ie de level 3 Focus Attack (die is unblockable met de 'inkt' effect) Als je die mist/verkeerd timed is dat een gratis throw/combo voor je tegenstander. Leer de timings gebruiken van Focus Attack, maar het belangrijkste is om gelijk te dashen erna (wanneer je de focus attack eruit gooit), want anders blijf je in de Focus Attack animatie.
     
  20. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Thanks man. Ik ga daarmee oefenen.
    Vooral als je het cancelen beheerst schijn je inderdaad veel meer mogelijkheden te krijgen dus ik ga me daar voorlopig op storten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina