1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    De bewegingen in MGS4 zijn werkelijk lachwekkend slecht. Een maat van me heeft m en ik heb me rot gelachen. Vooral als die door zn knieën gaat en onder een auto ofzo gaat kruipen.
    Op een gegeven moment lag de hoofdpersoon onder een bed en komen er tegenstanders de kamer binnen. Die gaan ook op de grond liggen op 30 cm van hem vandaan en ze schieten beide zo'n 8 keer raak. Die vent staat op, rent 2 rondjes en gaat weer voor hem liggen schieten :lol:
    Zelden zo gelachen, maar ik geloof niet dat dit de bedoeling is van deze game.

    Voor LBP ben ik te oud denk ik, het lijkt me niks.

    Uncharted zat erbij en is grappig, maar haalt het bij lange na niet bij Tomb Raider. De graphics blijven zwaar achter. Nou ben ik wel een Tomb Raider fan aangezien dit mn eerste consolegame was, Tomb Raider 1 op de playstation1.
    De Nederlandse voice-over zijn wel erg goed gedaan bij Uncharted. Alsof je naar een film zit te kijken, erg leuk.
    GTA4 die er ook bij zat (geen exclusive natuurlijk), is geweldig. Helaas is de extra game die nu uitkomt op downloadable content een xbox exclusive.

    De exclusive games bij de xbox zijn in mijn ogen vele malen beter ja, Forza2 (mooie auto's en behoorlijk realistisch rijden, helaas zijn de circuits nogal saai), het geweldige Gears of War (deel 2 moet ik nog spelen), PGR4 (prachtige racegame met geweldige graphics en heel mooi geluid), Bioshock (vond ik wat minder en is nu ook geen exclusive meer) en het bijzonder mooie Ace Combat 6. MotoGP06/07 zijn ook leuk.
    Halo3 vond ik trouwens helemaal niks, kinderachtig en ook hier vind ik de bewegingen van de master chief lachwekkend.

    De games zijn voor de xbox gewoon veel beter voor mijn smaak. De ps3 blinkt uit als blu-rayspeler en door zn stilte.
    Sinds je echter op de xbox de games vanaf de harde schijf kunt spelen, is de herrie nu ook verdwenen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_3-only_games

    Ik ben wat betreft games voor de ps3 alleen geinteresseerd in Gran Turismo (niet de proloog) en Killzone2. F1 lijkt me ook mooi, maar ik verwacht snel een nieuwe F1 game. Misschien kom ik die nog ergens goedkoop tegen.


    Smaken en meningen verschillen. Ga verschillende tv's die in jouw budget liggen, testen in de winkel.
    Wil je de tv gebruiken om op te gamen? Neem je xbox/px3 mee naar de winkel en ga gamen of neem wat dvd's mee en bekijk wat films. (de blu-rays die ze tonen zien er al snel erg goed uit, maar als jij die thuis toch niet hebt dan heeft het weinig zin om een tv uit te kiezen door alleen maar naar blu-rays in de winkel te kijken).

    Verander de beeldinstellingen van de tv's want die staan altijd beroerd! Kijk meteen naar het verschil tussen hdready en full hd. Samsung heeft in die prijsklasse ook leuke toestellen zoals de A4 en A5 serie.
    Koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb MGS4 van een vriend geleend en was er na een uur of 2 wel klaar mee. De game trekt me gewoon niet mee, iets wat andere games wel doen.

    Dan LBP, die heb ik zelfs gekocht, mede dankzij de hype. Het is een leuke game met erg veel variatie, maar ik vond het al redelijk snel "saai" worden. Die staat ondertussen ook alweer te koop.

    Uncharted heb ik nog niet kunnen spelen, jammer genoeg.

    2 (:cool: games die het wel waard zijn, zijn Buzz en Motorstorm 2 (1). Buzz zorgt gewoon voor leuke avonden en Motorstorm is grafisch en qua feeling helemaal mijn game!

    Dan nog, smaken verschillen natuurlijk. De lijst met leuke games voor mij, is op de 360 langer en ook alle mutli-platform games koop ik op de 360 door de controller. Maar dat wil niet zeggen dat de 360 ook een betere console is of wat dan ook.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heren , dit is een thread over HDTV en niet over PS3 games !
    Ga A.U.B niet teveel off-topic !
     
  4. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht serieus dat ik in het versus-topic had gepost :lol:.

    Afstuderen en forummen gaat niet goed samen :+
     
  5. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Goedendag !

    Ik heb een Samsung TV en heb deze PC net gekocht !

    Mijn tv heeft een resolutie van 1366x768, maar als ik 1360x768 kies bij mijn computer dan past heel het beeld niet in mijn tv zeg maar en mis ik heel mijn startbalk en dergelijke :confused: Op dit moment krijg ik het alleen bij 1176x664 acceptabel (zelfs dan mis ik nog een heel klein beetje beeld). Maar ik zou mij logisch lijken dat ik gewoon 1360x768 moet kunnen kiezen, iemand een idee ?

    Bedankt !
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  6. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken de tv niet, maar een plasma van Philips zonder 100hz zou ik niet snel kopen. Sowieso ben ik geen fan van Philips, die concentreert zich veel meer op de LCD-markt, plasma's maken ze ook niet eens meer geloof ik.

    Voor welke prijs kan je hem kopen dan?
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    misschien dat het hetzelfde is als bij mijn tv, moet je even kijken op hoeveel hertz je tv staat, mijne werkte niet op 60 hertz maar als ik hem op 59,975 zette werkte hij wel.
    miss dat het helpt ;)
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mwah, heb dus nu een Full-HD TV van Samsung en een HD-Ready TV van LG. Had de LG zelf een maandje of 5 en was aan het overwegen om gewoon 2 schermen te regelen voor later. Ja, ik had wat geluk natuurlijk want dat ding is via-via geregeld.

    Nu draaien beide TV's op een 360, allebei in 1080P. Ik zie geen ENKEL verschil tussen de Samsung en LG? Ligt dit aan mij of .... ? Enigste wat ik wel zie is dat de Samsung IETS beter is met de kleuren, voor de rest amper verschil.


    Nu weet ik zowiezo niet waar het grote verschil moet liggen, maargoed.
     
  10. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD of Plasma?
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    LCD, beide.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Er zit een optie op je tv om het pc-beeld automatisch te laten aanpassen!
    Druk op PC toets op de afstandsbediening
    Druk op Menu-Instellingen-PC-Automatisch Afstellen

    De kwaliteit en positie van het scherm worden automatisch aangepast.

    Je kan trouwens het pc beeld iets naar boven schuiven op de Samsung via de afstandsbediening: PC modus-menu-instellingen-pc-positie. Druk op de pijltjes naar boven en beneden om het beeld te schuiven. Doet dit alleen als het andere niet lukt

    De resolutie die je moet gebruiken is 1360x768 op 60hz.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  13. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Pak eens 2 dezelfde foto's en bekijk die los van elkaar, dan zal je waarschijnlijk wel verschil zien.

    Maar bij bewegende beelden verliezen veel LCD's meer dan de helft van de beeldlijnen en blijven er soms maar 400 over. Dus van de 1080 hou je er 400 over en van de 720 ook. Plus het feit dat je ogen het verschil tussen HD-R en F-HD niet goed waar kunnen nemen onder de 42" en op een afstand van meer dan 2 meter.
     
  14. PRO EVO6

    PRO EVO6 STERCHELE

    Berichten:
    2.767
    Leuk Bevonden:
    0
    400e
    Wat wilt hz eigenlijk zeggen ?
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dacht ik al, dus in feite is een HD-READY en FULL-HD niet echt merkbaar. Beide TV's zijn net iets groter dan 100CM.

    Betaal je 300 euro meer voor een FULL-HD TV, merk je het verschil niet eens. Ach geeft niet, me ouders zullen er blij mee zijn.

    www.wikipedia.org ;)
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij een goede tv zal je het verschil zo goed als niet zien nee. Vooral de hdready plasma's doen dit erg goed. Helemaal als ze een 1080p input aankunnen.
    Een full hdtv kàn wel een mooier beeld geven, maar dat heeft niets met resolutie te maken. Net zoals een hdready een mooier beeld kan geven dan een full hd.
    Mensen die roepen dat ze veel verschil zien, sluiten de boel verkeerd aan of kijken naar een beroerde hdready. Vooral mensen die een full hd hebben gekocht louter op specs, zullen moord en brand roepen en zeggen dat je ogen niet goed zijn. Koop gewoon wat je wilt en vertrouw op je eigen oordeel.

    Het aantal hz is het aantal keren dat de beeldjes worden getoond per seconde.
    Dus 100hz is 100 beeldjes per seconde. Dit maakt het beeld vloeiender.

    Bij crt's was de 100hz veel belangrijker, omdat deze een interlaced beeld weergaven.
    Wat noem jij trouwens een mooi prijsje van die Philips? Als het een interessante koop is in jouw ogen, moet je gewoon je xbox erop aansluiten en gaan gamen/testen. Dan weet je wat.

    De bekende 24p bij blu-ray is hetzelfde als 24 hz en dus 24 beeldjes per seconde en dat is eigenlijk veels te weinig voor een heel vloeiend beeld.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2009
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De 6 maanden oude LG kan een 1080P input aan. Althans, ik ga uit van wel. Als ik de 360 op 1080P zet is er niks aan de hand en is alles rete-strak :) En dat is nogwel een HD-ready :)
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een 100hz tv, dus kan ik hem nu op 1080i in plaats van 720p zetten, terwijl de vertraging minimaal blijft?
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wel grappig, een kameraad van me heeft een 110+ CM grote Samsung Full-HD TV. Als hij zijn 360 op 1080P zet stotterd het beeld enorm, ikzelf heb hier geen last van. Best grappig :)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hoeft alleen maar te kijken wat jij het mooiste beeld vindt geven!
    Als 1080i mooier is dan zet je de xbox daarop, maar bij snellere games is 720p waarschijnlijk mooier. Oordeel zelf

    Als de xbox op 1080i wordt gezet, dan krijgt de tv eerst de oneven beeldlijnen van frame 1 en daarna de even lijnen van frame2 binnen. Die schuift hij ineen en dit beeld wordt in 1 keer op je tv weergegeven.
    Omdat deze 2 frames niet naadloos op elkaar passen zou je dus een kam-effect kunnen zien. Bij trage games kan je iets meer detail zien, maar bij snelle games wordt het dan waziger. De 2 frames zijn dan te ver van elkaar afgeschoven om mooi te kunnen passen.

    Nogmaals: ff uitproberen.

    (als de tv een input aankan van 1080p dan is dit het beste).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina