1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed hoor, trekt bij mij zelfs far cry op medium! Voor de rest is 'ie ook goed overclockbaar met een iets betere cooler.
    Had niet bepaald zin om 100+ euro uit te trekken voor een HD4870 oid, dit is de perfecte oplossing wat mij betreft.
     
  2. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Daarom wil ik hem ook, ik gebruik het toch alleen voor Call of Duty of racegames ;) Word de kaart trouwens snel warm? Ik heb nu geen airflow in mijn kast, maar zal dat handig zijn om dat bij de nieuwe zooi wel te doen?
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2009
  3. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    De kaart heeft opzich zelf een aardige cooler, ik heb zelf ook geen ariflow in m'n kast en alles houdt het prima!
     
  4. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    He mensen, ik heb deze pc, er zit geen windows Vista cd bij (installeerde bij opstarten) alleen een blank recovery cd of iets dergelijks. Maar als ik nu windows opnieuw wil installeren, hoe werkt dat dan ? En als ik bijvoorbeeld Windows XP erop wil zetten, hoe werkt dat dan ?

    Bedankt !
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2009
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Met die recovery cd dus, zal wel ergens een verborgen partititie (hardeschijf gedeelte) zitten.

    En voor xp zal je de pc moeten formatteren en met een eigen xp installatie disk komen.
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.685
    Leuk Bevonden:
    568
    Ja alleen die van mij was een Benq/Philips. Ik had er niet eens zoveel mee gebrand eigenlijk.
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb je nu een normaal merk dan? ;)
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Past eigenlijk in principe elk moederbord in elke kast? Behalve als je natuurlijk zo'n mini kast hebt?
     
  9. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je heb 2 veelvoorkomende soorten form factors bij moederborden. ATX (veelgebruikt bij normale PC's) en Mini ATX (veelgebruikt bij Shuttles/Barebones, HTPC's en kleine towers).
    Bij elk moederbord staat aangegeven welke form factor hij heeft, net als bij elke kast die je bekijkt.
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Op het moment zitten er 2 reepjes van 1GB in mijn PC maar ik wil het graag verhogen naar 4GB :) Echter eerst vragen voor dat ik wat aanschaf :+

    Ik heb de Asus P5N-MX, op de site staat het volgende:
    - DDR2 800(OC)/667/533

    En verder staat er ook:
    Single-channel DDR2 800(OC) technology boost the system performance to out perform any memory existing solutions in the market.

    Iemand een link (Alternate, Coolprices) naar een goed setje van 4GB geheugen (2 reepjes van 2GB). Ik zou tevens uitleg op prijs stellen. Waarom zou je 667 nemen of 800? I don't get it :confused:
     
  12. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 feb 2009
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Zit er nog een belangrijk verschil tussen uATX en ATX? Ik wil namelijk een uATX moederbord kopen, maar in een behuizing met ATX doen.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    uATX is ook wel gekend als micro-ATX en dit is nog een maat kleiner dan mini - ATX. Het grootste verschil zit natuurlijk in de grootte, maar ook heeft het minder uitbreidingssloten en zit er nooit een high-end chipset op. De meeste micro-ATX moederborden hebben een low-end chipset met een on-board grafische kaart.

    Het pluspunt is wel dat zo goed als alle uATX moederborden hun mounting gaten op dezelfde plaats als een ATX moederbord hebben. Dat wil dus zeggen dat je in ATX case gemakkelijk een uATX moederbord kan plaatsen. Wil je echter zekerheid, zoek dan de specificaties van je case op ;).
     
  15. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Laatst bewerkt: 22 feb 2009
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja, je hebt 4 SATA aansluitingen en 1 IDE aansluiting (waarop je 2 IDE apparaten kan aansluiten). De fans kan je gewoon rechtstreekt op je voeding aansluiting (al zal het moederbord wel minstens 1 fan aansluiting hebben). De HD3850 gaat er ook op werken (let wel op dat je niet de AGP versie neemt :+), natuurlijk moet je voeding wel sterk genoeg zijn.

    Van die 3 opties zou ik de socket AM2+ (AMD) nemen of de socket 775 (Intel), socket AM2 is verouderd. Welke van die 2 gaat afhangen van je persoonlijk voorkeur voor AMD of Intel want de CPU's presteren quasi gelijk (al lijkt de Intel net iets meer te winnen in de benchmarks).
     
  17. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Dan ga ik voor de Intel. Kan ik later altijd nog upgraden. Ik heb een Huntkey 450 watt voeding. Ik haal er een behuizing bij van ATX, dan kan ik er uATX in zetten. 1 IDE aansluiting is dan wel genoeg, voor mijn dvd speler en harde schijf! Thnx! Dan ga ik dat binnenkort bestellen :)
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom zou je dat willen doen :+
     
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Kijk is een paar post boven je:+
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja maar een ATX is goedkoper...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina