1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik had al zon vermoeden, maar wilde het zeker weten. Thx voor het antwoord :thumbs:
     
  2. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel, maar ik heb vandaag echt alles geprobeerd maar het werkt voor geen ruk! Ik heb uit pure wanhoop :emo: maar alles weer op automatisch gezet. Ik snap er geen snars van, waarom maken ze het zo lastig?:b:
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De makers van de routers maken het niet moeilijk maar de providers.
    Bellen met die eikels heeft geen zin.
    1. Helpdesk heeft de kennis niet.
    2. Als ze wel de kennis hebben dan is het alleen voor de router die ze zelf verkopen , Ziggo ondersteund bijvoorbeeld alleen Netgear.
    3. Standaard antwoord , wij ondersteunen geen router ( zoek het maar lekker zelf uit ).
     
  4. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Omdat iedere router fabrikant zo nodig zijn eigen interface moet bouwen. Ook om de gebruiker het makkelijke te maken bestaan er tientallen benamingen voor port forwarding (alsof dat makkelijker is voor de gebruiker |:- ).
     
  5. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    Werkt heel goed met Xbox live , heb hem zelf ook , om hem werkend te krijgen moet je een paar dingen doen.

    1. Firmware upgrade (let op dat je instellingen voor voip opnieuw ingesteld moeten worden.
    2. Geen portforwards instellen voor je Xbox
    3. UPnP aanzetten.
    4. Firewall instellingen veranderen (staat standaard op lan -> wan , moet worden lan -> wan EN wan -> lan
    5. Instellingen opslaan.
    6. Xbox automatisch ip laten krijgen.

    En gamen maar!!
     
  6. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon router functionaliteit uitzetten in 1 van de 2 devices. Zorg wel dat je netjes een vast ip adres in de lokale range (buiten de dhcp range!) geeft aan het device waarop je de router functionaliteit disabled. En klaar ben je.
     
  7. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt het moeilijker dan noodzakelijk want die Zyxel verzorgt ook ADSL telefonie en dat werkt dan niet meer....
     
  8. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan zondermeer de router functionaliteit uitzetten op de Sitecom. Wel vast ip adres toewijzen in de nat range van de Zyxel maar buiten de dhcp range ofc. En aansluiten op 1 van de 4 netwerkpoorten niet op de internet aansluiting van de Sitecom.

    Poorten openzetten Zyxel:
    http://www.zyxelsupport.nl/z156.php
     
  9. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Ik moet deze instellingen dus op mijn zylex modem/router uitvoeren? Ik heb geen telefoon op de modem dus die voip is niet van toepassing voor mij. Maar als ik dit dus doe en ik de Sitecom op de Zylex aansluit, dan heb ik gewoon 1 router tussen xbox zitten en geen 2 zeg maar? Als jij zegt dat dit zo gaat werken dan ga ik die Sitecom router bestellen
     
  10. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit stel je in op je zyxel modem , xbox met een kabel aansluiten en klaar....

    Software en handleiding voor de firmware upgrade vind je hier :

    http://klantenservice.internet.telfort.nl/Hulp-bij-installatie/Software-van-het-modem.aspx


    Sucses
     
  11. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    592
    Leuk Bevonden:
    234
    Hey Magneto 360

    Ik heb gisteren de Sitecom besteld en heb hem vandaag ook binnen gekregen. Ik heb op de zylex de router functie uigezet (heb geen telefoon bij telfort) en firewall aangepast etc. Heb net alles aangesloten en test gedaan op xbox 360 en hij is goed. Alleen hoe kan ik nu zien of ie wel zeker op OPEN staat? Hij geeft namelijk bij de test niks aan terwijl als ie op moderate zou staan dan wel?

    P.S. Bedankt voor jou uitleg die je mij hiervoor hebt gegeven. :thumbs: :lol:
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ligt het nou aan mij of is de Netgear WPN824v2 gewoon een schijtbak router om mee te gamen op de Xbox 360? Ik heb deze router gekocht bij UPC i.c.m. een internetabonnement en het werkt prima met de PC's/Laptops, maar met de Xbox 360 blijf ik problemen houden. De NAT is gewoon open en ik heb pas firmware V2.0.20_1.0.1UPC geïnstalleerd in de hoop dat het beter zou worden, maar helaas! Zelfs met de nieuwe optie "NAT Filtering" op open blijf ik problemen houden. Ik heb ook nog getest of het met de SPI Firewall uit of met DMZ het beter zou worden, maar wederom geen geluk. :emo:

    Wat is dan het probleem? Nou, ik kan vaak Xbox LIVE Party's niet joinen en ik als ik er een host kunnen sommige anderen niet joinen. Dit probleem met joinen is ook het geval bij o.a. Gears of War 2 en UNO. Meestal krijg ik de melding dat de connectie mislukt is en als het eindelijk lukt om iedereen in de lobby te krijgen bij Gears of War 2, dan duurt het heel lang tot er een match kan worden gevonden of een van ons ligt er uit. Dit lijkt me niet echt gezond en bij een router van €100,- vind ik dit niet kunnen. |:-

    Zijn er meer met dit probleem, heb ik gewoon een slecht exemplaar of doe ik iets fout?! :+
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ligt niet aan de Netgear maar aan de aangepaste firmware die erin zit.
    Bij @home (Ziggo) kan ze namelijk ook kopen.

    Bij @Home (Ziggo) zat de firmware er zo stevig ingebakken dat je alleen bij een volledige hard-reset een nieuwe firmware kon installeren.
    Bij een kennis hebben we ding inmiddels ook in de Otto (Klikko) gegooid , er viel niet mee te werken/gamen.
     
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Argh, dat heb ik weer! :'-( Ik vond het al zo vreemd, want de problemen begonnen sinds ik deze router heb en ik dacht een goede stap te maken door deze router gelijk bij de UPC-shop mee te nemen. Maar helaas! :'-(

    Nou lijkt me het bullsh#t, maar ik hoorde ergens dat sommige abo's alleen met deze router werken en andere geblokkeerd worden. Hopelijk is dat niet het geval, want ik wil z.s.m. een andere router en dat gaat waarschijnlijk een Linksys worden. Die hebben me nog nooit in de steek gelaten, behalve dat de firewall soms een beetje eigenwijs was. Maar dat was nog op te lossen en dit dus blijkbaar niet. :+
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De kennis kreeg een Netgear die al volledig was ingesteld door @Home.
    Zelf na een hard-rest zaten hun gegevens nog in de Netgear.

    Ze hebben nu een wazige goedkoop merk gekocht wat voor hun perfect werkt.
    Dus mij maar een echte Linksys/Cisco router.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Hoi,

    Ik heb een klein probleempje, ik woon in een studentenhuis waar ik helaas de router niet meer beheer. Nu kan ik naar mijn pc prima verbinden met een kabel maar naar mn xbox niet. Op automatische detectie blijft alles leeg. Aangezien ik de router helaas niet beheer, en ook niet daarachter aan wil gaan vroeg ik mij af of het ook werkt als ik gewoon nu een netwerkkaartje in mn pc stop en van daaruit naar mn box link? Dan is mijn pc toch gewoon de server en kan ik die ip en dns gegevens gebruiken?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    @FinalBob.

    Heb je al geprobeerd om de gegevens handmatig aan de Xbox360 tot te kunnen.
    De gegevens ( ip-adres , gatewat , dns ) overnemen van de pc en deze invoeren in de Xbox360.
     
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Kan ik ook nog even proberen ja. Maar maakt de box geen gebruik van andere poorten dan? Aangezien ik niet kan port forwarden helaas |:-

    EDIT: net getest, werkt helaas niet. Hij blijft direct melden dat er geen internet connectie is.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2009
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor XBL (online gamen) moet je poorten 88 en 3074 openzetten maar dit kan alleen jouw netwerkbeheerder , omdat de instellingen in de router zitten.
    Als je de instellingen overneemt van de pc , dan weet je meteen of je een verbinding krijgt met XBL.
    Zo niet , dan zal je toch naar de netwerkbeheerder moeten.
     

Deel Deze Pagina