1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Guitar Hero: World Tour [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pasquale NL, 15 feb 2009.

  1. Pasquale NL

    Pasquale NL Guest

    [​IMG]

    Met dank aan KeaveXL en PePzi NL voor de startpost

    Uitgever: Activision
    Ontwikkelaar: Neversoft
    Genre: Muziek / Rhythm
    Release: 21 November 2008 (EU)
    Platforms: Xbox 360, PS3, Wii, PS2

    Zoals we waarschijnlijk allemaal weten gaat Guitar Hero het roer helemaal omgooien, en Rock Band achterna qua instrumenten. Het zal ook een hoop nieuwe features bevatten, waaronder:

    - 'Create a song'. Hiermee kan je ingewikkelde bas-, gitaar-, en drumpartijen maken, en zo je eigen nummer schrijven. Je kan echter geen vocals toevoegen door opslagproblemen en copyright.
    - Je kan je liedje een naam en album-art geven, en uploaden naar GH Tunes, waar de rest van de wereld je nummer kan downloaden en spelen.
    - 'Create a rocker', je eigen personage maken dus.
    - 'Create your instrument', je kan dus volledig je eigen instrument ((bas)gitaar en drumkits, microfoon is nog onbekend) maken en customizen. Het gaat hier om de (bas)gitaar en drumkits, of je ook de microfoon kan aanpassen is nog onbekend.
    - Bands die er sowieso inkomen (zie ook de lijst hieronder): Van Halen, The Eagles, Linkin Park and Sublime.

    Instrumenten
    Guitar Hero IV zal net als Rock Band 4 verschillende instrumenten ondersteunen:

    Gitaar
    [​IMG]
    • De belangrijkste nieuwe functie van de nieuwe gitaar is het touchpad op de nek van de gitaar. Deze kan gebruikt worden om noten te kunnen 'benden' (dus om noten anders te laten klinken, net zoals de whammy bar dus). Ook kan je er noten mee 'tappen', en zal het touchpad een grote rol spelen in de 'Create a song'-mode.
    • De Back-knop is veranderd, en ziet er nu precies zo uit als de bridge van een gitaar. Dit betekent dat het activeren van Star Power ook makkelijker is geworden, aangezien je gewoon je hand naar achter kan bewegen i.p.v. de gitaar omhoog zwiepen. Dat laatste kan uiteraard nog wel ;)
    • De gitaar is groter.
    • De gitaar is wederom draadloos.
    • De D-Pad is ook verandert en ziet er nu meer uit als een volumeknop van een echte gitaar.
    • De nek is weer los te maken van de body, net zoals de GH3-gitaar.
    • Er zal ook weer gewerkt worden met faceplates.

    Basgitaar
    • Hier wordt het touchpad ook weer gebruikt, deze keer om te 'Slap Bassen'.
    • Verder is het grotendeels hetzelfde als de gitaar, qua gameplay en het maakt ook gebruik van de standaard gitaarcontroller

    Drumkit
    [​IMG]
    • De drumkit heeft 3 pads (rood, blauw en groen) die, afhankelijk van het nummer, snare drums of toms moeten voorstellen.
    • Er zijn ook twee cymbals aanwezig (geel en oranje), die gebruikt gaan worden om Star Power mee te activeren.
    • Ook is er een baspedaal, die in het spel wordt aangegeven met een paarse streep.
    • De pads zijn aanraakgevoelig, dus hoe harder je slaat, hoe harder het geluid klinkt.
    • De drumkit is, net als de gitaar, draadloos. (Waarom mag Joost weten)

    Vocals
    [​IMG]
    • Microfoon is niet draadloos, waarom mag wederom Joost weten.
    • Gerucht gaat dat GH IV werkt met octaven, en niet met noten zoals in Rock Band.

    Gameplay
    • Oude characters, zoals Axl Steel, Johnny Napalm en Izzy Sparks zijn aanwezig.
    • De bekende artiesten die ook in het spel zitten:
      - Ozzy Osbourne (Black Sabbath, solo), vocals
      - Jimi Hendrix (solo), gitaar
      - Sting (The Police), vocals en bas
      - Billy Corgan (Smashing Pumpkins), gitaar en vocals.
      - Hayley Williams (Paramore), vocals
      - Zakk Wylde (Black Label Society), gitaar en vocals
      - Ted Nugent, gitaar en vocals
      - Travis Barker (Blink-182), drums

    Officiële Screens:
    Alle screenshots zijn *klikbaar* voor een vergroting.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Scans:


    Tracklist:
    30 Seconds to Mars - “The Kill”
    311 - “Beautiful Disaster”
    Airbourne - “Too Much, Too Young, Too Fast”
    Allman Brothers - “Ramblin’ Man”
    Anouk - “Good God”
    The Answer -”Never Too Late”
    At the Drive-In - “One Armed Scissors”
    Beastie Boys Feat. Kerry King - “No Sleep ‘Till Brooklyn”
    Beatstakes - “Hail to the Freaks”
    Billy Idol - “Rebel Yell”
    Black Label Society - “Stillborn”
    Black Rebel Motorcycle Club – “Weapon of Choice”
    Blink-182 - “Dammit”
    Blondie - “One Way or Another”
    Bob Seger - “Hollywood Nights”
    Bon Jovi - “Livin’ on a Prayer”
    Bullet For My Valentine - “Scream Aim Fire”
    Creedence Clearwater Revival - “Up Around the Bend”
    Coldplay - “Shiver”
    Dinosaur Jr. - “Feel the Pain”
    The Doors - “Love Me Two Times”
    Dream Theater - “Pull Me Under”
    The Eagles - “Hotel California”
    The Enemy - “Aggro”
    Filter - “Hey Man Nice Shot”
    Fleetwood Mac - “Go Your Own Way”
    Foo Fighters - “Everlong”
    The Guess Who - “American Woman”
    Interpol - “Obstacle 1″
    Jane’s Addiction - “Mountain Song”
    Jimi Hendrix -“The Wind Cries Mary”
    Jimi Hendrix -“Purple Haze (Live)”
    Joe Satriani - “Satch Boogie”
    Jimmy Eat World - “The Middle”
    Kent - “Vinternoll2″
    Korn - “Freak on a Leash”
    Lenny Kravitz - “Are you gonna go my way” Lacuna Coil - “Our Truth”
    Linkin Park - “What I've Done”
    Linkin Park - “One Step Closer”
    The Living End - “Prisoner of Society”
    Los Lobos - “La Bamba”
    Lost Prophets - “Rooftops”
    Lynard Skynard - “Sweet Home Alabama”
    The Mars Volta - “L’Via L’Viaquez”
    Metallica - “Trapped Under Ice”
    Michael Jackson Feat. Eddie Van Halen -”Beat It”
    Modest Mouse - “Float On”
    Motörhead - “Overkill”
    Muse -”Assassin”
    Negramaro - “Nuvole”
    Nirvana - “About A Girl”
    No Doubt - “Spiderwebs”
    NOFX - “Soul Doubt”
    Oasis - “Some Might Say”
    Ozzy Osbourne - “Crazy Train”
    Ozzy Osbourne - “Mr.Crowley”
    Paramore - “Misery Business”
    Pat Benatar - “Heartbreaker”
    Radio Futura - “Escuela de Calor”
    REM - “The One I Love”
    Rise Against - “Re-education Through Labor”
    Sex Pistols - “Pretty Vacant”
    Silversun Pickups - “Lazy Eye”
    Smashing Pumpkins - “Today”
    Steely Dan - “Do It Again”
    Steve Miller Band - “The Joker”
    Sting - “Demolition Man”
    The Stone Roses - “Love Spreads”
    Stuck in the Sound - “Toy Boy”
    Sublime - “Santeria”
    Survivor - “Eye of the Tiger”
    System of a Down - “BYOB”
    Ted Nugent - “Stranglehold”
    Tokio Hotel - “Monsoon”
    Tool - “Parabola”
    Tool - “Schism”
    Tool - “Vicarious”
    Trust - “Antisocial”
    Van Halen - “Hot for Teacher”
    Willie Nelson - “On the Road Again”
    Wings - “Band On the Run”


    Downloadable songs:


    Compatibilitytable
    [​IMG]
    [​IMG]
    1. Can navigate menus, but during the songs the green button is stuck down, orange is red, and everything else is dead
    2. It's not clear which Rock Band Stratocasters work, though it would appear that some do, indeed, work in Guitar Hero: Aerosmith. More here.
    3. Speculation based on current Rock Band 1 functionality.
    4. From Harmonix spokesperson: "Support for the GHIII guitar peripherals in Rock Band on the Wii was not possible without Activision's permission. Therefore, any questions regarding lack of compatibility with GH III hardware should be directed to Activision."
    5. Source: Rock Band guitar compatibility & music export patch now live [PS3 Fanboy -- unconfirmed for GH; Aerosmith guitars]
    6. Source: 360's Guitar Hero World Tour to be compatible with RB instruments
    7. Source: SCEA: Universal compatibility for PS3, GH: World Tour, Rock Revolution instruments
    8. Source: Microsoft: Xbox 360 instruments from Rock Band 2, GH: World Tour and Rock Revolution will be cross-compatible
    9. Source: GC 2008: Guitar Hero World Tour to work with all instruments on PS2, PS3, 360
    10. Source: Guitar Hero: Aerosmith patched for Rock Band guitars on Xbox 360
    11. Source: Wii's Rock Band 2 has RB 1 DLC, works with GH III controller
    12. Independently confirmed by Joystiq
    13. Guitar Hero: World Tour drums not recognized by PS3 Rock Band 2
    14. Forum post from Neversoft's Brian Bright. As of this writing, though, title update is not yet available
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2009
  2. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    yay, nieuw deel
     
  3. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Delivery estimate: 18 Feb 2009
    1 package via TNT

    Volgens Amazon moet ik hem dus Woensdag binnen krijgen. :) Heb er zin in. Ben nu alvast beetje aan de noten aan het wennen met de Aerosmith demo(ook al is het niet precies hetzelfde,het lijkt er wel op) Rock Band noten vind ik tot nu veel fijner. Maar misschien dat er verandering in komt.
     
  4. SpiNNeNMaN

    SpiNNeNMaN Active Member

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dat we opnieuw beginnen, had ook nog niet echt reactie gehad dus hier gaat ie weer ^^:
    heey mensen, even wat vraagjes.

    Allereerst, ik speel zelf sinds vorige week dus guitar hero; world tour, en het bevalt me redelijk goed.
    Het gitaar spelen is opzich wel vet, en het kunnen combineren met men zus die graag zingt en haar vriend die (sinds GH:WT) graag bas speelt, is al helemaal vet.
    Ik ben alleen nog op zoek naar een fatsoenlijke microfoon, want ik heb zo'n idee dat die xbox live headset niet van de beste qualiteit is.
    GH heeft zijn eigen microfoon, maar die kan ik nergens op een webshop vinden, ik zag wel een andere microfoon (http://www.amazon.co.uk/Logitech-981...4613328&sr=1-7) maar of die net zo goed is... hij is ook nog eens uitverkocht bij de Saturn, dus tot ze hem daar weer hebben zoek ik iig een goedkopere.

    Daarnaast zijn wij ook op zoek naar een aantal mensen die met ons band vs band willen spelen online. Want dat matchmaken... duurt te lang en dan leaven ze midden in het nummer, en dat is frustrerend.

    En tot slot ben ik zelf nog op zoek naar een beetje competitie voor online pro face-off op expert, want tot nu toe kom ik alleen maar mensen tegen die een niveau lager spelen dan expert, en dat is niet echt... spannend.

    Voeg mij maar toe als je zin hebt om te GH'en: Sp1NNeNMaN.
     
  5. SusPenZz

    SusPenZz Veldhuis tot me dood

    Berichten:
    1.539
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er mensen die met mij VAAK willen spelen zodat we Bling Bling krijgen? Want als je met zen 4en speelt krijg je bakken met geld. :)
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zou voor mij dan meer om de lol gaan dan om de bling bling. Ben nog medium player (moet weer eens verder met bass op hard).
     
  7. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil best een keer meespelen. Ik kan op Guitar vrijwel alles op Hard en de meeste liedjes ook wel op Expert. Op Bass meestal Expert. En het gaat mij ook wel om de fun maar nog een beetje cash erbij is ook mooi meegenomen ofc. :) Moet toch nog veel poppetjes kopen.
     
  8. SusPenZz

    SusPenZz Veldhuis tot me dood

    Berichten:
    1.539
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat met name ook om de Fun. In je eentje spelen is zo saai8)
    En op Xbox LIVE meestal ook, omdat die mensen meestal op expert spelen zonder dat ze het kunnen dus failen ze. Ik speel zelf alles op Expert. Behalve Hot for Teacher:b:
     
  9. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Zin om nu even te spelen?
     
  10. Jordskateboarder

    Jordskateboarder Een Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ghwt drumstel is kapot gegaan net. De rode snare werkt niet meer, behalve als ik HEEL hard sla. Ik heb ook sensitivity kabeltje voor pc om hem te calibreren maar het helpt niets.. Weet iemand hoe ik een nieuw drumstel kan krijgen? Ik heb hem in december gekocht bij een internetwinkel. ALvast bedankt.
     
  11. paashaasschaamhaar

    paashaasschaamhaar Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Duurt het niet verdomd lang voor we eindelijk eens een keer die gratis nummers krijgen? Ik moest voor 31 dec. dat invullen en dan zou het 4 tot 6 weken duren. twee maanden verder nog niets ontvangen. zullen we het nog krijgen of is het een HOAX?
     
  12. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Nu je het zegt, ik heb ze ook nog steeds niet binnen.
    Zal wel slecht zijn al we ze ook nooit zouden krijgen.

    Komt er trouwens binnenkort nog leuke Downloadable Content uit?
    Wat ze de laatste tijd uitbrengen zit ik niet echt om te springen. :)
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, na een halve week faalt de hardware al. :'-( De blauwe noot op de slidepad reageert niet meer en de oranje noot nauwelijks. Dat is toch schandalig.

    Ik zit nu op de Red Octane Warranty claim website, maar ik kan elk product selecteren, behalve de gitaar. :confused: Die staat niet eens in de lijst.

    Edit:
    "Please contact your local customer support for guitar replacement.
    Customer Support contact information can be found in the game manual.
    Guitar replacement is not available on this website."
    Terwijl de webiste van Activision me juist daarnaartoe leidt. 8) Even een emailadres zoeken.

    edit2:
    Godnondeju, ik word door al die websites van het kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand hier al eens een vervangende gitaar willen aanvragen? En zoja, hoe? Ik word alleen maar naar die asked questions site gestuurd.
     
  14. paashaasschaamhaar

    paashaasschaamhaar Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    het is idd een trieste bedoeling. het heeft mij 2 maanden gekost om een nieuwe cymbal te krijgen, 4 keer dat formulier ingevuld en 2 keer gemaild. kreeg maar geen reactie, na 2 maanden vallen opeens 4cymbals op de deurmat :p

    heb btw ook een mailtje gestuurd voor die gratis songs, krijg gewoon geen reactie...
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Welk adres gebruikte je daarvoor?
     
  16. SusPenZz

    SusPenZz Veldhuis tot me dood

    Berichten:
    1.539
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh, hoe komt het dan dat de blauwe noot het niet doet bij de slidepad?
    Te hard gedrukt?:9
     
  17. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Een vriend van me heeft ook een GHWT gitaar die imo echt gaar is. Zijn rode knop en groene deels, gaan echt flink zwaar! Zelf boeit het hem niet, maar ik ben blij dat ikzelf nergens last van heb.
     
  18. SusPenZz

    SusPenZz Veldhuis tot me dood

    Berichten:
    1.539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook zelf nooit last gehad van die hardware. Ik lees heel veel dat mensen problemen hebben, maar gelukkig zelf nog nooit een probleem gehad.
     
  19. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Problemen met de hardware is simpel op te lossen door de gitaar even open te maken en alles weer goed neer te zetten :). Dit heb ik vaker gedaan en het werkt perfect :).

    Je hoeft niet bang te zijn voor de garantie, ze komen er toch niet achter.
     
  20. maybe1984

    maybe1984 Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    garantie heb je toch niet op de gitaar. Mijn gitaar heeft het 2 weken gedaan. Hij is inmiddels al ruim maanden defect. Ik heb contact opgenomen met redoctane en na een stuk of 15 mailtjes, wat overigens totaal 3 weken duurde kreeg ik te horen dat zij in nederland geen garantiemogelijkheid bieden en dat ik het maar met de winkel moest oplossen. De winkel doet ook niks, zij zeggen dat ik maar contact moet opnemen met redoctane. Ik ben het inmiddels helemaal beu en heb maar een nieuwe gekocht.
     

Deel Deze Pagina