1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Download Content is de toekomst?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 2 mrt 2009.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben er geen voorstander van.

    De beleving gaat een beetje weg en ik wil ook iets in me handen hebben.
    Ik zal het ook gewoon irritant vinden, als ze het wel gaan doen en ze houden de prijs gewoon even hoog. Nu hebben ze nog excuus dat de productie geld kost. ;)
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Tjah, ikzelf denk altijd als ik de Gamehubs prijs betaald heb (Ik heb misschien in mijn hele X360 carriere, 3 games voor het volle pond gekocht), ik heb hier een disc in mijn handen waar 200 mensen, 4 jaar voor gewerkt hebben. Een game waar duizenden uren ontwikkeltijd in zit en wat miljoenen euro's gekost heeft, maar toch betaal ik er maar €33,- voor!

    Echt €60,- neerknallen bij de DimPlus is meesterlijk om te doen, maar vind ik ook wat teveel van het goede als Gamehubs de zelfde game voor de helft van de prijs heeft. Ik heb geld genoeg, maar toch is het vaak die paar dagen wachten wel waard. DLC's omdat het €5,- goedkoper is, hoef om mij dus ook echt niet.

    Aan de andere kant, games als CS1.6, WoW, Tibia, Runescape etc. worden ook zonder disc gespeeld, daar hoor je niemand over klagen =).
     
  3. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is denk wel een deel van de toekomst: Dat je games blijft kopen maar dat er ook uitbreidingen (DLC's) blijven komen zodat je nog langer kan blijven gamen met 1 spel. En dat deze ook maximaal €20,- blijven kosten. Anders kan je net zo goed een nieuwe game kopen..:cool:
     
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    In de toekomst zal het ongetwijfeld meer gaan worden met dat DLC gebeuren,maar ik heb liever ook de ouderwetse hoes en CDtje met het boekie.Maar ik denk niet dat het de winkels uit gaat verdwijnen,althans nog lang niet.
     
  5. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt DLC prima, zolang het de juiste waarde heeft... niet alleen qua prijs, maar ook dat het duidelijk is dat het niet van de originele game werdt afgehouden om vervolgens 2-3 maand later als betaal DLC de kop opsteekt.

    COD4 had veel meer DLC kunnen gebruiken, 1 geweer, 1 rank en 1 map per maand zou al goed werken.
    Oblivion en fallout doen het goed met hun DLC, steeds weer wat nieuws brengen en behoorlijk groot ook nog eens (shivering isles!) maar helaas houden steeds meer bedrijven zich aan het "1-2 DLC packs onthouden van de game en zo geld verdienen, daarna geen support meer" beleid... dat vindt ik jammer.
     
  6. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    We zitten nu al in een Crisis met betreft alles en dan denk ik niet dat het snel de toekomst word zeker aangezien er dan veel banen kwijt zullen gaan, zeker als de grotere mensen dan ook gaan beseffen van, wat met games kan, kan toch ook met dvds etc? Geloof dat als er zoiets komt het echt een hele impact zou hebben....en de illegale route alleen maar groter zou worden aangezien het toch al online staat. bedoel even op dvdtje zetten etc etc...Denk dat het misschien ooit mogelijk is maar nu? Denk het niet....
     
  7. dubbelstinkkk

    dubbelstinkkk Active Member

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    0
    Volledige games downloaden gaat denk ik nooit helemaal gebeuren. Alle uitgevers hebben winkels nodig om hun producten aan te prijzen. Winkels doen ook een stukje marketing voor games en op consoles wordt er geen cent verdient. Waarom zou een winkelier die zijn geld van spellen moet verdienen nog consoles verkopen als een uitgever ze alleen digitaal aanbied ? Ik denk dat het samen gaat , naast elkaar zal bestaan. Je koopt de basis game en vervolgens betaal je voor alle uitbreidingen, de basis game wordt zo goedkoper zodat de winkelier nog wat kan verdienen, en de uitbreiding is naar keus te downloaden. Zo pakken ze direct het gezeur van piraterij aan dat games te duur zijn.
     
  8. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan zou je dus wel een uitgeklede versie kopen. Om het echt te gebruiken moet je al die extra dingen kopen en dan zal je uiteindelijk nog wel duurder uitzijn, wat piraterij dus weer bevorderd.
     

Deel Deze Pagina