Lieve redacteuren

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Bos, 12 mrt 2003.

1. Bos

Bos Gods gift to women

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel liggen aan het feit dat ik een ouwe lul ben en dat bij mij vroeger op school de spelling- en grammatica-regels er desnoods met geweld ingeramd werden, maar het nederlands van de redacteuren is zo ontzettend slecht. Ik erger me aan alle fouten die erin staan. Dan heb ik het niet over de snelle antwoorden die op het Forum worden gezet, ik heb het over de pre- en reviews. Ik ben zelf natuurlijk ook niet foutloos maar het is echt beroerd op deze site. Ik en enkele collegae zijn xbox-fanaten en willen graag info over nieuwe games, maar xboxworld wordt door de meeste niet meer bezocht omdat ze, je raad het al, het zo slecht geschreven vinden. Is het nou zo'n moeite om het nog een keer te lezen en de fouten eruit te halen. Ik moet zelf voor mijn werk heel veel schrijven, maar ik zou me kapot schamen voor alle fouten die in het werk staan dat jullie publiceren. Tip: Let eens op de kwaliteit van jullie werk op gebied van spelling, grammatica en stijl. Hoewel de inhoud goed is, wordt daar afbreuk aan gedaan door het slechte taalgebruik, en dat is zonde.

2. Hotshot

Hotshot Guest

Tfoe, wtf maakt dat eigenlijk uit?
    Zolang je niet in BreeZah taal schrijft toch?
    Ik bedoel, ik let niet op de fouten, ik ontdek er bijna geen....
    Het gaat om de inhoud, natuurlijk..spelling is belangrijk..maar
    ik ben ook niet de meest correcte speller...dus mij maakt et geen ene moer uit..zolang et maar interessant genoeg is :)

Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2003
  3. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    zit zeker een kern van waarheid in en vind ook dat iedereen altijd zijn post even moet nalopen op foutjes. Doe ik eigenlijk altijd.. maar ik kan me voorstellen dat ik in mijn opwinding ;) ook wel eens foutjes maak.

4. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Na ik vind het belangrijker dat er gekeken woord na wat iemand bedoeld.

Het is tog harstikke irri als iemand wat probeerd te vragen en iemand anders gaat over zijn spelling lopen zeiken.(Dat zijn ook off-topic replys vind ik)

5. Phrenetic

Phrenetic Gamer.nl Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    L-E-Z-E-N

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Lees er altijd overheen. Soms valt het me de 3e keer dat ik hem lees wel op en dan haal ik het er wel uit.

Denk wel dat je beetje overdrijft. geef eens een voorbeeld?

7. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is toch niet zo erg?
    Ik typ meestal zelfs geen hoofdletters enzo als ik iets post(nu wel natuurlijk)
    Zolang de taal maar goed is en het vlot leest is dat voor mij voldoende.
    Maarja elk zijn mening daarover hé!

8. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het is iets wat mij ook opvalt, maar waar ik me niet zozeer aan erger. Ik merk wel dat het vooral de werkwoordsspelling is die nogal eens fout zit. dus of het -d, -t, of -dt moet zijn. Ik zie zulke fouten direct, maar ik ben dan ook een taalperfectionist :)

9. Bos

Bos Gods gift to women

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad het vervoegen van werkwoorden gaat regelmatig fout. Maar wat ook veel fout gedaan wordt zijn dingen als: "het aantal games die werden verkocht". Enkelvoud/meervoud-problemen dus.
    De helft van de bevolking maakt deze fouten, maar ik ben van mening dat als je publiceert, je werk tip top in orde moet zijn.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb dat is de rede waarom ik gestopt ben ... Ik ben af en toe heel slordig .... en ik had te weinig tijd ...

11. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    dat vind ik niet kloppen..als je let op evenredige vertegenwoordiging heeft de helft van de redacteuren het recht om die fouten te maken :D
    en ach..een typfoutje maakt iedereen wel es, twee letters verwisselen ofzo...niet aan ergeren, gewoon lezen:{

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    ik let er niet op, het gaat mij om de inhoud van de nieuws/(p)revieuws, deze zijn altijd goed en of er nou een type fout, spelfout of ander wazige fout in voor komt daar word ik nog niet warm of koud van.
    Als het nou zo erg was dat de boodschap geheel onduidelijk bleef dan zou het een ander vehraal zijn, maar de fouten die er nu zijn, bwah.. beetje mierenneukerij als je het mij vraagt.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn inderdaad een aantal redacteuren die hun berichtje gewon eens moeten nalezen. Staan soms echt hele domme fouten in (ook opmaakfouten).

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Thru, Thru ...Thy Masta of XBW

15. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Je hoeft je trouwens niet bezwaard te voelen om een correctie te posten.

16. Bos

Bos Gods gift to women

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan ze ook helemaal schrijven.:D

17. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    Xboxworld en, je raadt het al ;)

Nee hoor, ben het opzich wel helemaal met je eens. Het valt hier naar mijn mening wel mee, maar die foutjes blijf je altijd wel houden in nieuwsposts...

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het is trouwens de meesten en niet de meeste.

Sorry, flauw grapje, kon het niet laten :+

19. Bos

Bos Gods gift to women

Leuk Bevonden:
    0
    Dit had ik natuurlijk kunnen verwachten. Die foutjes zitten er met opzet in. Kijken of jullie wel scherp zijn. De eerste die er 5 uithaalt krijgt een ijsje.:p

20. Bos

Bos Gods gift to women

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina