1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 21]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 4 jan 2009.

?

Op welke tv kijk je tv/film/games op ?

  1. HDready

    53,8%
  2. HDready 1080p (FullHD)

    29,7%
  3. Monitor

    10,3%
  4. CRT (Beeldbuis)

    12,8%
  5. Beamer

    4,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hij zal voornamelijk voor huis-tuin-keuken doeleinden gebruikt worden neem ik aan? Of echt professioneel opnemen voor een docu o.i.d.?
     
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    op het begin voor huis tuin en keuken gebruik en uiteindelijk ook voor documentaire's en reclamefilmpjes enzovoort.
     
  3. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Binnenkort krijg ik van mn ouders een LCD-scherm maar ik mag zelf beetje uitzoeken wat dat gaat worden enzo. Natuurlijk komt er ook mn X360 op :+ Nu ben ik niet echt geweldig met zulke dingen, dus een vraagje: Waar moet ik vooral op letten als ik ga zoeken? Bedrag komt tussen de 500 en 750 (hopelijk) te liggen en ik wil er wel het beste uit kunnen halen.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Enig idee op welke site ik dan moet zijn?
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Tegenwoordig heb je voor dat bedrag aardig wat keus.
    Je moet eerst bedenken wàt je precies met de tv wilt gaan doen, alleen xbox of ook dvd's en tv kijken en misschien je pc aansluiten.

    Daarna moet je bedenken hoe groot de tv moet worden, maar houd er echt rekening mee dat je heel snel aan de grootte went. 32 inch vind je na een jaar al snel te klein.
    Als je tv wilt kijken is digitaal wel een must.

    Ik roep altijd: ga de verschillende tv's die binnen je budget liggen daadwerkelijk testen. Dus neem je xbox mee naar de winkel en ga gamen en films kijken en verander de beeldinstellingen van de tv. Zet de tv op normal of movie/cinema mode en ga vandaar verder met aanpassen van kleur etc.

    Als je een oude xbox zonder hdmi hebt, bedenk dan dat veel full hdtv's 1080p allen over hdmi accepteren. Vergeet niet de xbox op 1080p te zetten, ook bij hdready tv's

    Let op zwartweergave, ghosting, kleuren, sd weergave zoals dvd. Wat jij belangrijk vindt, daar moet je op letten.
    Probeer ook n plasma mee te nemen in je test, zoals de Panasonic TH42PX80.
    Ik zag in de folder van MM enkele full hd lcd's oa 40 inch 5 serie Samsung die ook in jouw budget vallen. Een lcd zou ik niet als hdready kopen, bij n plasma vind ik het geen probleem.

    Ga echter niet op mijn smaak of die van anderen af Vergelijk en koop de tv die jij het mooiste beeld vindt geven.

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1291053
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  6. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de Panasonic TH-58PZ800 gaan kopen maar zeker nog niet nu aangzien die in Ned. vanaf 3600,-, 3300 in Duitsland en 2800,- in de UK wordt aangeboden. Ik wil hem liever kopen voor 2500,-. Nieuwe modellen van Panasonic komen in mei dacht ik in Nederland dus dan zou de prijs van de Panasonic TH-58PZ800 wel aardig dalen.
     
  7. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees de reviews zoals in je link. Kijk naar prijs/kwaliteit en vergelijk het met andere lcd's in dat segment. Bijna iedereen die een nieuwe tv koopt is er wel tevreden mee. Reviewers hebben bijna wrsch al tig tv's getest dus kunnen alles goed vergelijken.
     
  9. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaa klopt bijna iedereen is tevreden met zijn tvs maar de reviews van deze tv die ik gezien heb zijn wel goed... en gamen met 40 inc lijkt mij wel wat:p.
    Nog even afwachten op een aanbieding misschien!
     
  10. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens , ik wil waarschijnlijk een nieuwe LCD tv aanschaffen , ik vind me 32 inch in de woonkamer echt te klein worden nu , heb hem namelijk al sinds die dingen er net waren en heb er nog 1200 Euro voor betaald , maar nu 3 jaar verder wil ik toch groter en heel graag Full HD.

    Ik zat zelf aan een 46 inch te denken en dan full hd , en als het kan misschien 100 hz ( weet niet of dat echt nodig is en je het echt ziet)

    Hebben jullie tips van een bepaalde types waar ik naar kan gaan kijken ?

    Oja budget is ong. 1100 euro
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ik zou zelf is kijken naar panasonic, misschien iets meer als je budget, maar dan heb je wel een pracht tv.
     
  12. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb misschien wel een interessante vraag: Ik heb nu 250 euro bijeen gespaard. Daarvan kan ik toch al een 24 inch Full HD monitor kopen voor op mijn kamer. Nu, wat vinden jullie beter, gamen op zo'n monitor of doorsparen naar 400 a 500 euro voor een grote tv ? Het is dus een scherm voor op mijn kamer(tje)
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt geheel af van jouw persoonlijke voorkeur.

    Voorbeeld:

    Ik heb een 37'' hd ready plasma tv op mijn kamer staan,
    Maar ik xbox op een 22'' monitor die op een bureau staat omdat ik dat fijner maar vooral overzichtelijker vind.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Maar dan wel Plasma?
     
  15. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben nu een nieuwe Samsung 37" LE-A656... Hierop heb ik een samsung HD decoder aangesloten met ziggo. Nog niet aangemeld bij Ziggo zelf, maar al wel de chip erin etc.
    Wat me opvalt; Het geluid van film1 HD gaat niet synchroon met het beeld!

    Als dezelfde film namelijk op Film1 is, (precies zelfde tijd begonnen etc) dan loopt daar het geluid wel synchroon, maar bij Film1HD niet..
    Lag ook niet aan de film ofzo want vandaag deed hij hetzelfde bij een andere film.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    kwestie van even met de settings spelen in de HD decoder
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Of de tv doet weer s veel digitale beeldverwerking en dan krijg je de bekende lipsync problemen. De tv gaat het beeld verbeteren en heeft teveel tijd hiervoor nodig. Het geluid gaat dan voorlopen op het beeld, bijzonder irritant.
    Wel apart dat die dit alleen bij het hd kanaal doet, maar misschien omdat de tv dan meer moeite moet doen.

    Prik voor de gein s een koptelefoon in de tv en kijk of het geluid nu wel gelijk loopt. Zo ja, dan ligt het aan de tv. Vaak loopt de koptelefoonuitgang wèl gelijk bij mensen met een Samsung met lipsync problemen, vreemd genoeg.
    Er moet echt een audio-delay op die hdtv's komen!
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2009
  18. Sjakiejojo

    Sjakiejojo Active Member

    Berichten:
    524
    Leuk Bevonden:
    0
    100hz bij LCD is van een veel mindere meerwaarde dan bij de oude crt beeldbuizen. Op mijn lcd kon ik 100hz aan en uit zetten en zag het verschil gewoon niet. Ik betaalde er wel een stuk meer voor. Ik ga van 40 inch naar 58 inch. Wil niet na een jaar weer groter willen en dus doe ik het meteen goed. Wel jammer dat die tv trouwens voor 2100$ wordt verkocht in de VS en voor 3600€ in Ned. Lekker dan
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Daar begrijp ik nou helemaal niks van, maar smaken verschillen zoals je zelf al zegt ;)

    Ik heb mn vriendin n pc gegeven met n 22inch breedbeeld, maar op zo'n klein scherm gamen vind ik helemaal niks. Ik word totaal niet gegrepen door de game.
    Het is aardig voor n potje zuma, meer niet.

    De 42 inch plasma is al vele malen beter (afstand 2,5-3 meter) maar op mn 50 inch (afstand 2-2,5 meter) is echt geweldig met gamen en films.

    Dat de 22 inch n 1650x1050 reso heeft helpt niks, de grootte vd hdready plasma's met het prachtige beeld doen t hem.

    Als ik de 50 inch ga vervangen, dan wordt die in ieder geval nog groter :)

    Of hij moet doorsparen voor n grotere tv? Moeilijk, groter betekent niet een mooier beeld. Het grotere formaat geeft wel veel meer impact.
    Als je er toch geen tv op gaat kijken is n monitor een optie, maar ik vind m te klein.
     
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    -----
    Edit: Enkel lezen als het je intreseert waarom ik op een 22'' monitor speel terwijl ik een 37'' plasma heb.

    Deze post voegt niks toe aan de hele hd tv discussie.
    -----

    Komt ook merendeels doordat dat ik niet recht voor de tv kan zitten op een voor mij juiste afstand (1 tot 1,5 meter.)
    Tv staat namelijk aan het voeteneind van mijn bed en als ik dan lekker wil gamen dan moet ik halverwege mijn bed gaan zitten.
    Maar dan heb ik weer geen rugsteun,
    Dus zodoende ben ik op een pc monitor gaan spelen.

    Ook vind ik een groot scherm met schooters en arcade games als bomberman niet fijn omdat ik dan het overzicht verlies. (Vooral rainbow six enzo)

    Race en gta achtige games spelen dan wel weer prettig op een groot scherm.

    En daarom heb ik ook 2 Xbox360's staan in mijn tv meubel, Kwestie van memorycard(met gamertag) uit de een en in de ander en spelen maar.

    Altans dat was de theorie,
    In de praktijk speel ik altijd op mijn monitor.

    Toch maar eens gaan knutselen en een draaiplateau (ongeveer 60 graden draaibaar naar links) maken voor mijn tv zodat ik ook vanaf mijn bureau stoel recht voor de tv kan zitten (ik moet er echt recht voor zitten anders kijkt het niet lekker voor mij)
    En dan wat vaker op de tv gamen.

    Met gamen op een 22'' monitor ontneem je jezelf een hoop kijk genot als je er een 37'' plasma haast ongebruikt naast hebt staan.

    Of gewoon een nieuwe plasma (Full HD? 42'' lijkt me mooi, 46'' word toch wat te groot voor mijn kamer denk ik) tv met draaivoet kopen en dan de voet scheef op het meubel zetten. (zodat als de tv zo ver mogelijk naar rechts is gedraait ik er recht voor zit als ik in bed lig en als de tv helemaal naar links is gedraait ik er zo recht mogelijk voorzit als ik op mijn bureau stoel zit.

    Echter vraag ik mij dan af of dat wel goed is voor de voet van de tv, elke dag 2 keer verdraait worden. (s'ochtend naar bureaustoel stand en s'avonds naar bed stand)

    Het is weer een aardige lap tekst geworden,
    Ik zal maar eens een eind maken aan deze Offtopic/Hardopdenk post.
    Gelijk maar even een waarschuwing bovenaan mijn post gezet.
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina