[XOne] [Centraal] Linksys BEFSR41 router

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 3 mrt 2003.

  1. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer dan eens zoveel mogelijk te spuien met betrekking tot de randzaken.

    Welke provider
    Welk verbindingstype (bijv pppoe)
    OS is dus W98, maar is het tcp/ip protocol goed geinstalleerd.
    Staat verder alles uit?? Dus ik bedoel dan ook echt alles wat voorheen door de pc gebruikt kon worden, nu dus uit. Dus ook je modem/dialup verbinding. Gewoon helemaal weghalen (wel de settings opschrijven, bij eventueel opnieuw invoeren). Jij hebt het over de browser die connectie probeert te maken. Blijkbaar heb je dan toch ergens staan dat voor internet verbinding een internet account moet worden geraadpleegd. De linksys neemt dit hele zaakje over. Dat jij de admin account niet inkunt moet wel aan de setup liggen.

    Heb je niet een laptop om het ook eens mee te proberen.???

    Haal alle isp's eens weg en probeer het dan eens??

    succes

    m-X
     
  2. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt maar waar haal ik vandaan wat voor een verbinding ik heb (pppoe ofzo) en ik heb wanadoo/mxstream.
     
  3. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik denk bij de website van de provider. Ik heb zelf wanadoo cable. Die linksys is adsl/cable dus dat zou niet uit moeten maken. Verder is mxstream volgens mij sowieso geen pppoe. Op de website zoeken dus.

    Maar je kunt bij mxstream toch alle instellingen van de pc verwijderen of niet. Kijk die router neemt dat allemaal van je over, dus het kan weg. De pc is niet meer waar het om draait wat betreft je internet connectie.

    ga eens naar je configuratiescherm, naar netwerk of modems en dan de hele meuk weghalen.

    m-X
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kzal het proberen.



    -----------------------------------------------------

    krijg je wel een aanlog scherm?

    of krijg je helemaal niets :{
     
  5. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Originally posted by hilevel
    Met windows XP

    druk op "start"
    dan "configuratiescherm"
    dan "netwerverbinding"
    dan rechtsklikken op "lan-verbinding"
    dan "eigenschappen"
    dan "internet-protecol (tcp/ip)"
    dan moet tablad algemeen alles automatisch ingesteld staan dit geld ook voor het tablad alternatieve configuratie.

    als je router DHCP ondersteund moet je in je admin komen.

    Ik weet niet of het werkt. Bij mij werkte het wel alleen ik had een andere merk router.

    succes
    --------------------------------------------------------------------------------



    bedankt voor je tip maar dit heb ik al geprobeert, het werkt niet. Hij vraagt dan of ik verbinding wil maken. Ik snap het niet want als ik de router er niet tussen heb kan ik wel gewoon in de admin van mn modem komen. Of heeft dit er niks mee te maken???

    Er staat misschien nog ergens een automatische verbinding. Deze moet je weghalen.

    Heb je de router ook al gereset. Meestal zit er een resetknop op.
     
  6. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ff op je browser. Klik op "extra" en daarna op "internet opties" Klik tabblad "verbindingen"

    Hier moet niks aan verbinding maken staan. Is dat wel zo verwijderen die hap.

    Als je "lan instellingen" aanklikt moet er niks aangevinkt staan.

    Misschien kom je nu een stap verder.

    Succes:{
     
  7. nickesta

    nickesta Respect the don

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik vind het strak dat iedereen hier zo probeert te helpen.
    Ik weet wel dat mijn tcp/ip protocol goed is geinstalleerd, maar hoe moet ik dan zorgen dat mijn linksys het hele zaakje overneemt? Zoals m a r i a X i dit noemt. En hoe haal ik alle isp dan weg? Hoe zorg ik er uberhaubt voor dat internet explorer niet automatisch verbinding maakt met het internet, in windows 98. Misschien een domme vraag, maar toch stel ik hem maar ff
    :{ .
     
  8. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben dus in igg in de admin geweest. Toen starte ik de computer opnieuw op toen kwam ik er niet meer in terwijl ik er wel in moest zijn. Pleaz help bijna live en dan gaat het nog aan mn neus voorbij ( de eerst dagen dan)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien een hard reset van de router ... ga anders naar www.linksys.com of lees de handleiding ... Misschien is je router van streek ..
     
  10. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Mijn linksys 41 werkte direct en dus zonder problemen. Maar nu na een paar weken merk ik dat de router met een vaste tijdsinterval een failconnect krijgt. Als ik in de logs kijk, dan kapt de hele boel er om de 5 minuten mee. Msn, ftp etcetc, alles wordt om de 5 minuten gedisconnect. Ik las dus direct op een zooi sites dat deze linksys niet met PPPOE overweg kan. De meeste posts waren echter al van begin 2002. Weet iemand hier meer van. Ik wordt gek van de disconnects. Voor zover ik kon lezen vinden deze disconnects niet plaats tijdens online gamen, dus wat dat betreft hoef ik me hopelijk geen zorgen te maken. Maar toch is dit balen, want ik wordt er om de haverklap afgeschopt en dat werkt rottig. Iemand toevallig met een oplossing of wellicht met hetzelfde probleem???

    m-X
     
  11. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ga dat ding denk ik terug brengen omdat het niet goed werkt met mxstream moet je weer de firmware upgraden enzo.
     
  12. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    nou en dat firmware upgraden is zo gebeurt hoor en het zijn verder uitstekende routers.
    je ken hier nieuwe firmware vandaan halen
     
  13. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    o dan probeer ik dat eerst wel.

    tnx.
     
  14. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik niet snap is als je die firmware file hebt gedownd en hij staat op je hd wat moet je er dan nog mee doen???
     
  15. Marsupilami_NL

    Marsupilami_NL MarSu

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    effe da handleiding lezen of op de site kijken |:-
     
  16. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    die handleiding is zeer flut, in mn omas slip vind je nog meer info over dat ding.
     
  17. Jelzie

    Jelzie Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    je gaat naar je router instellingen op 192.168.1.1 en typt je ww in (standaard is dat admin) dan ga je naar help en daarna klik je op upgrade firmware dan doe je bladeren en je geeft daar je .bin filetje op en klikt op upgrade en dan moet je ff wachten en dan is het klaar. :)
     
  18. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    ow tnx he ga ik cker doen. kan ik morgen ook liven. Eerst maakte ik me een beetje zorgen over mn modem (alcatel speed touch) maar er zijn ook gewoon gasten die daar mee online kunnen dus ik ook wel denk ik.
     
  19. Marsupilami_NL

    Marsupilami_NL MarSu

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dezelfde linksys als mij hebt, dan heb je niet dezelfde handleiding kennelijk.

    die van mij is zeer uitgebreid.

    kijk ook eens op http://www.linksys.nl/download.asp daar staat
    de info over het configureren met mxstream,
    en de genoemde handleiding is
    hier te
    downloaden, 66 pagina's dus je oma moet ene behoorlijke slip hebben :D
     
  20. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    nou de info die bij de linksys BEFSR41 v2 wordt meegeleverd is ook 66 pagina's ja, maar dan 10 x 6 per taal. Dus ik geef de user gelijk met zijn opmerking over zijn oma's slip. Btw xboxuser, you perv...hoe weet je eigenlijk dat dat past....:)
     

Deel Deze Pagina