Xbox verbinden via Advanced Scart met Home Cinema Set (JVC TH-A75R)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door RaMoNSTeR, 7 mrt 2003.

1. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik neem aan dat je je scart kabel van je xbox ook in de STB ingang hebt.

Dus als je gaat xboxxen dan zet je je versterker op STB maar dan pakt hij nog steeds het analoge signaal vanuit de scart kabel. Je moet hem even bij STB op digital zetten want dan pakt hij de digital in bron aan de achterkant en krijg je wel mooi dolby geluid.

Ik zal even verder zoeken waar die knop precies zit maar volgens mij zit hij op de versterker iets in de trend van analog/digital

edit: ahh zie net dat het dat andere systeem is dan ik heb, maar misschien werkt dit ook

Laatst bewerkt: 10 mrt 2003
  2. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde set maar nog geen advanced scart kabel...

Ik heb nu nog het beeld via gewone scartkabel en de twee pluggen voor de audio heb ik op mijn setje aangesloten bij de VCR ingang. Moet de set dus wel eerst op VCR zetten wil ik er geluid uit krijgen.
    Via de tv (dus alle pluggen via scartkabel naar TV ingang scart) kreeg ik dus geen geluid over mijn surround speakers...
    Ik was dus ook al een beetje rond aan het kijken voor een advanced kabeltje en een optische kabel, maar als het bij jou niet werkt dan bespaar ik me de moeite... waarschijnlijk maak je gewoon ergens een fout... die afstandbediening van JVC zijn niet echt gemakkelijk met drie verschillende soorten functies op een knop |:-

Wat kost zo'n optisch kabeltje eigenlijk??
    advanced scartkabel is 29,95

Mazzels DanOs:9

3. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een Optigold-kabeltje en die was vrij prijzig nl. €39,- maar ze zijn al verkrijgbaar voor zo'n €15,-

4. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb het ook geprobeert met mijn oude kabel en dat werkt wel maar wil gewoon geluid via mijn optical dat moet namelijk mooier zijn. Tevens het beeld met de advanced scart is aanzienlijk beter.

En nee mijn scart gaat niet de HCS in maar in de TV.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2003
  5. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe het fout kan gaan, alle AV systemen zijn wat dat betreft hetzelfde, je sluit je optical kabel aan op een optical in bron, en je selecteert vervolgens met je afstandbediening de betreffende bron. Dan gaat alles automatisch goed.

6. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel, ik heb is gekeken, maar dat is zo'n alles-in-1 set. Daar kan je niks op aansluiten qua digitale bronnen. Dus helaas, dan moet je toch een andere set kopen, een losstaande versterker of receiver bijvoorbeeld.

7. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2003
  8. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, wat mij een beetje dwarszit, is dat ze het de hele tijd over STB hebben, de Set Top Box. Het lijkt wel of ie alleen daar op werkt, anders hadden ze het niet zo geformuleerd in die handleiding.

9. Black Talon

Black Talon tja............

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Ramonster

Romius heeft het gelukkig voor jou niet bij het rechte eind. Ik heb deze set zelf ook en de Xbox werkt perfect, geen centje pijn, echt heel goed (sorry ik draaf een beetje door) Maar pikachu heeft wel de juist werkwijze beschreven, ik heb zelf ook een aardig gevecht achter de rug gehad voor ik het aan de praat had. Maar in je display moet stb digital staan door gebruik te maken van de decode toets. je glasvezel aansluiting moet aangesloten zijn en je Xbox moet ook aan staan met een game erin (in ieder geval iets met dolby 5.1) daarna moet je het in kunnen stellen en moet het werken, tenminste bij mij wel. Mocht het nog staads niet werken, dan wil ik het met alle plezier nog een keertje bij mezelf uitproberen zodat ik stap voor stap kan vertellen wat ik gedaan heb.

grtz
    Black Talon

10. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd ik heb hem aangesloten zoals je zegt, nl.
    Xbox---Advanced Scart--->TV
    Advanced Scart Optical kabel---> STB IN HCS
    Splinter Cell draait.
    Ik blijf op de decode knop drukken maar krijg hem niet op stb digital, sterker nog er komt nix op mijn display, alsof hij geen signaal binnen krijgt.

Black Talon zou jij voor mij stap voor stap kunnen omschrijven hoe je alles hebt aangesloten?
    Heb je bv. de HCS op RGB of YC staan, gaat jouw scart de TV of jouw HCS in?
    Sluit je de HCS pas aan als de Xbox met game draait?

Voordat ik onnodig een nieuwe optical kabel koop. :confused:

THNX alvast!!

Laatst bewerkt: 12 mrt 2003
  11. mastapiece

mastapiece Guest

K zou echt trggaan naar de shop en neem je xbox mee en aat ze daar wat aanklooien, u ga je nl allemaal extra kosten maken wat denk ik zonde is..

12. Black Talon

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de advanced scart direct aangesloten op mijn tv en niet via hcs. Ik zal vanavond wanneer ik thuis kom ff kijken wat er bij mij gebeurt met xbox aan en uit met of zonder game etc en dan laat ik het nog wel ff weten.

grtz

13. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Tof van je!
    Ik hoor het wel!

14. LimaBravo

LimaBravo V.T./Mech pilot

Leuk Bevonden:
    0
    ingang??

is het wel een ingang en geen uitgang?

15. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Digital IN is voor mij een ingang...

16. Black Talon

Leuk Bevonden:
    0
    Best RaMoNsTeR

Ik heb gisteren ff gekeken en ik kan mijn instellingen veranderen zonder dat de xbox aangesloten is.

Ik zet hem op stb door op de toets tv/video te drukken.
    zodra op het display (niet de TV) de instelling stb digital staat en ik druk op decode loop ik door een aantal instellingen waaronder ook auto, dts en dolby digital. als jij dit niet ziet denk ik eerder aan een defect van je afstandbediening of je set (sorry):'-(

laat nog ff wat weten als ik nog wat voor je kan doen.

17. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    THNX Black Talon!

Ik ga het vanavond ff proberen. Je hoort/leest het wel.

GREETZ!

18. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb van alles geprobeert. Als hij in de STB stand staat, paar keer op TV/VIDEO drukken, dan kan ik niets veranderen met de DECODE knop. Of ik nou de Xbox heb aangesloten of niet. De DECODE knop is niet stuk want hij werkt wel als ik hem op DVD heb staan.
    Wat is er toch aan de hand???

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als de Decode wel met een DVD werkt , dan zou hij ook moeten werken met STB.
    Je zou het probleem kunnen voor leggen aan de Helpdesk van JVC.
    Telefoon nummer : 071-545 33 33

20. RaMoNSTeR

RaMoNSTeR GGGRRRWWWLLL

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ga ik maar doen, THNX!!!
    Jullie horen nog van me...

Deel Deze Pagina