1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus ook een hdmi switch (1x2) gekocht via deze store op ebay. Hij is gisteren binnengekomen en tot nu toe werkt hij perfect. _O_

    Echter de 360 heeft sinds deze switch kuren...; als ik alléén de tv (met of zonder switch) heb aangesloten en niet de beamer blijft de 360 op 1080p staan. Als ik beide (tv+beamer) HDMI kabels in de switch doe schakelt de 360 automatisch over naar 720p ipv dat hij op 1080p blijft staan. Heel apart. Zelfs als ik de 360/tv aan laat staan en de kabels verwissel switcht de 360 over naar 720p (of 1080p als ik niet de beamer heb aangesloten). Echt vaag. Als ik zowel de tv als de beamer heb aangesloten, kan ik max 1080i in het menu van de 360 kiezen. 1080p is grijs, waardoor ik hem dus niet kan selecteren. Dit doet de 360 dus allemaal automatisch, snap er geen zak van!?!

    Herken jij, of andere personen, soortgelijke problemen? Het ligt niet aan de switch omdat de PS3 wel gewoon op 1080p (zelfs ook 1080p/24) blijft staan. Het moet dus iets zijn met de 360 en HDMI.

    Misschien de verkoper even een mail sturen, misschien weet hij een oplossing...

    (Ik gebruik trouwens mijn Denon receiver als switch tussen de HDMI bronnen, maar dat lijkt me niet het probleem...)
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmm vaag, maar kan je niet helpen. Ik heb maar een hdready tv..

    Ik snap alleen je laatste zin niet helemaal, gebruik je nu de nieuwe switch, of de denon als switch?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had de zelfde problemen met de HDMI-switch van het merk HQ.
    De PS3 werkte er perfect mee , had alleen grote problemen met de Samsung HD-decoder.
    De Samsung werkte alleen op 576p via HDMI :confused:
    Bij 720p kwamen er storingen in beeld en op 1080i sloeg de lcd helemaal op tilt.
    Heb de Switch de volgende dag meteen terug gebracht naar de winkel.
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik de Denon om te switchen tussen de 360/PS3/dvd speler. Zo krijg ik slechts 1 HDMI kabel naar de TV. Echter ik heb ook een beamer maar dus slechts 1 HDMI output. Doormiddel van de switch heb ik de output verdeeld in 2 outputs. De switch maakt van 1 HDMI kabel, 2 outputs. Zo hoef ik niet elke keer kabels te wisselen als ik de beamer wil gebruiken...

    De switch zelf werkt goed hoor. Alleen de 360 blijkt zichzelf te resetten zodra je van input wisselt van je TV. Als je bijvoorbeeld een spel speelt via HDMI en je wil ondertussen even een voetbalstand checken waardoor je dus even van input wisselt op je tv, reset de 360 zichzelf. Dat gebeurt bij mij ook, als ik hem op een willekeurig scherm zet en ik wissel de kabels, dan reset de 360 zichzelf. Zodra ik weer beeld heb, ben ik weer terug in het hoofdmenu ipv een submenu waar ik hem op heb laten staan....

    Echter eerder genoemd topic op AVS gaat men ervan uit dat je optical out gebruikt en dus nog een andere kabel ingeplugd heb naast de HDMI kabel. Daarvoor is een workaround gevonden zodat de 360 zich niet reset, maar ik heb alleen de HDMI kabel ingeplugd en dus werkt voormij die workaround niet....

    Het probleem is dus dat de 360 zich reset als je HDMI kabels wisselt, op zich geen ramp voor mij, alleen reset hij zich dus naar 720p ipv dat hij op 1080p blijft staan... :mad:

    Misschien dat ik hem weer via component aansluit, kijken of dat het probleem oplost...
     
  5. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik zat laatst de tros radar forum te lezen en kwam het volgende tegen.
    Iemand beweert dat hij de sony helpdesk heeft gesproken en deze zegt dat sony 1 jaar extra garantie geeft op de ps3. Klopt dit?

    Zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&postdays=0&postorder=asc&start=645

    De post van gebruiker henson.


     
  6. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke video en audio uitgangen heeft de PS3?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Audio: Optisch en HDMI
    Video: HDMI en PS connector (voor scart en component)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI 1.3 ;)

    De Xbox360 heeft HDMI 1.2
    Dolby TrueHD en DTS HD zijn alleen mogelijk bij HDMI 1.3
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar dat is via een software update zo aan te passen. Niet dat de 360 het nog nodig heeft...
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan wordt het een Software Emulatie.
    Want de hardware is en blijft HDMI 1.2 , de vraag is alleen kan een Versterker een DTS-HD signaal over HDMI 1.2 wel verwerken.

    De HD-DVD is helaas dood , dus heeft de Xbox360 geen Dolby TrueHD of DTS-HD meer nodig.
    Mijn HD-DVD drive maakte zoveel herrie en ik ben overgestapt naar een Toshiba EP30.
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Is er al iets bekend omstreeks een prijsverlaging? Vind 380 euro best een hoop geld.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er waren geruchten dat Sony een PS3 op de markt zou brengen zonder Blu-ray speler.
    Dat is natuurlijk Broodje Aap want zonder Blu-ray speler kan je ook geen games spelen.

    Sony laat weinig tot niets informatie los.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De retailers verwachten voor de zomer een prijsverlaging. Verwacht zelf dat hij naar 299 zal gaan of Sony kennende zullen ze wel weer met zogenaamde ''voordeel'' bundels komen.
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oke. Dan is het dus sowieso beter en verstandiger om nog even te wachten met een aanschaf. Mijn Xbox 360 is overleden gister en gaat op vakantie, maar ik merk nu dat ik dus zonder console eerder verveelt ben terwijl ik de 360 ook niet elke dag gebruikte xD
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zou sowieso heel erg goed nadenken over de aanschaf van een PS3 als je al een 360 hebt.
     
  16. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Ik had eerst een Xbox360 en had op 27 februari direct de PS3 Killzone 2 bundel gekocht. Ik kan zeggen, tot nu toe heb ik helemaal geen spijt. Integendeel, gratis online gamen (zonder lag, iig de games die ik heb), de hardware is gewoon een stuk beter en daarbij vind ik die draadloze adapter ook nog een handig meegepakt.

    Wel wil ik kwijt, dat als je een X360 hebt dat je dan niet direct over een PS3 moet nadenken, zoals Alonso al aangaf. Ze hebben toch eigenlijk allebei ongeveer games die op hetzelfde neerkomen. Nogmaals, dit is mijn mening
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Er zijn een aantal PS3 games die ik ontzettend graag zou willen spelen. Killzone, Motorstorm, Ressistance, Gran Turismo en de bekende platform games. Die mis ik op de 360.

    Daarnaast lijkt me het me gewoon ontzettend fijn om een backup console te hebben. Mijn Xbox 360 is stuk nu en een spelletje spelen is er de komende week(en) even dus niet bij. Zoals gezegd gebruikte ik hem niet elke dag uren achter elkaar maar nu ie stuk is vind ik het wel zwaar kut en ben ik snel verveeld.
     
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Naja mijn grootste reden om mijn X360 te verkopen was, omdat hij al 4x stuk was gegaan. Toen was de maat echt vol. Tot nu toe heb ik nog geen problemen met de PS3.
     
  19. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Mee eens.
    Heb ze beide staan en koop de spellen alleen voor de 360 gewoon omdat het "vertrouwd" is.
    Het enige wat ik op de ps3 speel is Killzone 2, buzz en Lbp.
    Een groot voordeel is wel de blu-ray speler mits je een full hd tv hebt.

    Als de blu-ray speler er niet inzat had ik hem denk ik al weggedaan.....
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb m'n PS3 weggedaan door het gebrek aan games en vanwege het feit dat ik door Sony echt te schandaling behandeld ben, toen m'n PS3 kapot ging. De Blu-ray speler had een reden kunnen zijn om de PS3 te houden, echter ik heb meer dan een half jaar geleden een stand-alone Blu-ray speler van Panasonic gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina