live kit: kan ik het klanten pakket / order nummer krijgen?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door ruite041, 12 mrt 2003.

1. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nee hoor, ik krijg waarschijnlijk niet eens live, omdat ik een router etc. allemaal niet kan betalen.

2. conf-

conf- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel grappig...
    Een klein maandje terug zei ik nog ergens als reactie dat ze het toch niet voor elkaar kregen om er 300 te krijgen, toen werd ik voor gek en lamer uitgemaakt maar goed.
    Heb nu mijn Live! Kit gewoon in de winkel gekocht, vind het wel vervelend voor de mensen die nog steeds hun Kit niet hebben en blijkbaar iets teveel vertrouwen hebben gehad in XBW als shop zijnde.

<-OUT->

3. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het onzin dat mensen nu gaan zeggen ja der zijn ergere dingen bullshit Had jij vroeger ook geen zin in spruiten als ej moeder zei "Ja nou in afrika zouden ze er een moord voor doen" das gewoon bullshit fuck dat ik wil me kitje mrogen of me geld daar heb ik recht op het was voor of op 14 maart niet later dat was de afspraak als die niet nagekomen word dan zal der iets moeten gebeuren. Las ergens dat je moest bewijzen dat je schade hebt opgelopen nou ik verdien 180 euro per dag en heb nu al 2 dagen niet gewerkt dus das al fockign 360 euro das wel schade hoor mensen(vind ik) ik vind dat afspraken na moeten worden gekomen en anders heb je ene probleem

4. leonardo15

leonardo15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    owh ennuh weet iemand of het waar is dat de NPD(moet nog ff een parodie op verzinnen net zoals de Piece Of Shit 2) dat die maar 40 kitjes per dag bezorgen want dat zou betekenen dat ik gewoon me kitje pas dinsdag ofzo krijg en dan wil ik zeker me geld terug want dan had ik hem voor midner geld allang ind e winkel kunnen komen( das weer 5 euro schade):p sorry maar begin der een beetje geneog van te krijgen

5. conf-

conf- Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ey wat voor werk doe jij? Dat wil ik ook :)
    Sorry off-topic..
    Maar je staat wel in je recht denk ik..
    Alleen kan je zo'n schadevergoeding moeilijk verwachten van hun, dat lijkt me logisch..

<-OUT->

6. anto NL nius

anto NL nius Kondition: Macht.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk het niet, is je vrije keus om thuis te blijven of niet, een rechter zal echt niet gaan zeggen dat je een schadevergoeding krijgt omdat je thuis bent gebleven om een Xbox live kit in ontvangst te nemen.
    Dat noemt men eigen verantwoordelijkheid, en heb maar eens de pre-order na gelezen en daar staat toch duidelijk in dat de pakketjes 14 maart op de mat liggen, dan mogen ze wel roepen 12 of 13 overeenkomst is 14 maart.
    En daar zal heus nog wel wettelijk mee geschoven mogen worden.
    Hebben mensen geen geduld meer ofzo, het is echt we willen meer maatschappij hier, had Youp van het Hek toch nog gelijk.
    En ja ik wil ook mijn Live kit, maar ga echt niet dreigen waar ik hem heb bestelt ofzo.
    De dienst gaat nu eenmaal pas 14 maart officieel online, en nogmaals, niemand heeft je gedwongen om het hier te kopen en je kunt ook normaal vragen voor het geld terug.

7. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Er word veel beloofd door xbw.

Daar gaat het om. Als er iets aangekondigd word dan gaan mensen daar van uit. Anders hoeft het ook niet aangekondigt te worden.:cool:

8. landwijn

landwijn grrr in swinger

Leuk Bevonden:
    0
    Psycho, klopt niet helemaal.....gaat om het uiteindelijke bericht met de melding wanneer het komt en dat was dinsdag gegeven voor woensdag. Foute communicatie van de poster van dat bericht, die graag in het enthousiasme wilde melden dat iedereen het woensdag zou kunnen verwachten. Helaas wekt het bericht echt de indruk dat het woensdag bij iedereen kwam.
    Heb zelf eens hetzelfde met een postorderbedrijf gehad, en die hebben me toch echt een halve dag uitgekeerd omdat zij aangaven dat iets kwam wat uiteindelijk niet kwam op die dag.
    Maar ik ben het er wel mee eens dat het absoluut niet zover moet komen, XBW is geen proffesioneel bedrijf en schade bij hun verhalen heeft weinig zin.....maar een 'officieel' excuus in het nieuws en wat belangrijke zaken zou wel het minste zijn wat men kan doen.

9. Rubicon

Rubicon The One

Leuk Bevonden:
    0
    Ik, heb net als velen, mijn kitje nog steeds niet ontvangen. Hoewel ik wel twee dagen achter elkaar thuis ben, is het toch een tegenvaller.

Wat mij opvalt is dat de latere preorders (zelf had ik PRE-213 ) hun kit nog niet ontvangen hebben.
    Ik zag op het forum dat iemand uit vught zijn LIVE! wel heeft ontvangen, en aangezien ik maar 5 km van dat dorp afwoon, heeft het dus volgens mij niet met de route te maken van de NPD, maar met de PRE nummers.

Wat het ergste is van deze hele zaak, is dat het imago van xboxworld (terecht of onterecht) een flinke deuk heeft opgelopen. Velen van jullie (waaronder ik) zullen in de toekomst nooit meer iets bestellen op deze site.

Ik ben het volkomen eens met de mensen die zeggen dat xboxworld de schuldige is, zij hebben ons immers beloofd dat we een kit zouden krijgen. Maar het enige middel wat wij hebben is de keuze om nimmer meer iets te bestellen via XBW (of van het gehele internet)

P.S.
    Mensen die er over denken om een rechter in te schakelen voor deze kwestie, zouden niet-toerekeningsvatbaar moeten worden verklaard.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2003
  10. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Het heb nix met pre nummers te maken, want ik heb oko van mensen met een laag nummer eghoord dat ze de kit nog niet ontvangen hebben.

Ook is het zonde dat XBW een deuk erdoor op loopt. Iedereen loopt te zeuren dat het hun schuld is, maar dit geloof ik niet. Als Mirik zegt dat ze allemaal bij npd liggen dan geloof ik hem. Dan zal er iets heel mis zijn bij hun.

@ landwjin

Een excuses zou ik wel erg op prijs stellen, maar niet iedereen van de crew heeft hier mee te maken. Voor zover ik weet heeft Mirik er het meest mee te maken. Helaas zijn nu veel mensen ook op hem boos. Maar het is niet zijn fout, tenminste, dat geloof ik. Ook zal Mirik waarschijnlijk nog wel wat te zeggen hebben, maar omdat hij er nu niet is (is op launch party van Live) kan hij er nix over zeggen.

11. landwijn

landwijn grrr in swinger

Leuk Bevonden:
    0
    Rubicon, ik had pre225 en heb hem wel vandaag iets na half zes gekregen...ligt dus echt niet aan de order-nummers.

@Tjakkaaaa...bedoel ook eigenlijk geen excuus, maar eerder mededelingen. Als Mirik of wie dan ook dit gister al doorhad dat er iets goed mis ging dan hadden ze dat ook gisteren bij nieuws kunnen melden. Excuus dat er nu een Live-party is telt niet helemaal, want dat rechtvaardigt alleen het geen nieuws van vandaag.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2003
  12. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het nog niet en mijn PRE nummer is 47 dus dat zegt niks

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Als je met juristenprietpraat begint: De 'schade' hoeft niet aangetoond te worden. Het is totaal irrelevant of er schade wordt geleden of niet.

De beloofde leverdatum, "voor 14 maart", was het belangrijkste verkoopargument in de sales-pitch van Xboxworld. Er was geen enkel ander argument om bij Xboxworld te kopen. Er werd telkenmale geschreven "Als je ergens anders besteld krijg je hem niet op tijd want de anderen kunnen niet op tijd leveren. Maar wij kunnen dat wel. Als je bij ons koop dan krijg je je kit op tijd."

Einde argument. Xboxworld pleegt juridische wanprestatie en is daardoor verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Voor vele klanten was juist die leverdatum belangrijk. Het is niet zo moeilijk om voor de rechter aannemelijk te maken dat een vertraagde levering van een stuk speelgoed bij een kind leidt tot psychologische druk en schade.

Als jij je kind belooft dat Sinterklaas op 6 December de kadootjes brengt en je geeft de kado's uiteindelijk op 7 December dan kom je aardig in de buurt van psychische kindermishandeling. (Geen grapje!)

Dus is het allemaal redelijk simpel: Als de mensen die hun kit niet gekregen hebben hun geld terug willen dan rest Xboxworld niets anders dan subiet te beloven dat ze dat per omgaande regelen. Ze mogen dan blij zijn dat ze niet nog wat schadeclaims wegens bezoeken aan de kinderpsychiater / -psycholoog aan de broek krijgen. Dat Xboxworld dat vervolgens op analoge wijze met hun leverancier moet oplossen is vervolgens het probleem van Xboxworld.

Je moet dan maar hopen dat Xboxworld e.e.a. schriftelijk heeft vastgelegd (maar daar geloof ik geen reet van). Ik zei al tijdens de HCC dagen dat de akties van Xboxworld goed bedoeld zijn en dat de inzet en inspanningen van het team uitermate gewaardeerd worden. Maar dat neemt niet weg dat sommige akties een erg hoog hobbyisme gehalte hebben.

En zo zit Xboxworld ook precies in elkaar. De crew bestaat uit een groep zeer enthousiaste jongelui die samen een (uitstekende) website hebben opgezet over hun gemeenschappelijke hobby. Het succes daarvan wordt bewezen met het bezoekersaantal en de grote schare aangemelde 'leden'.

En nu gaan we even aan de andere kant van de tafel zitten:

Als je weet dat Xboxworld een groep hobbyisten is (dat is nml al vaak op het forum geschreven), waarom durf je dan zo'n hoge verwachtingen te uiten? Waarom ga je dan zelf in zee met deze mensen, terwijl je weet dat het geen perfect georganiseerd bedrijf is? Weet je wat de andere juridische kant zal zeggen? Die zegt: "Als jij in je jeugdige overmoed niet verder kijkt dan je neus lang is, dan is het gewoon je eigen schuld. Dan moet je maar even wat langer nadenken i.p.v. je handelen te laten leiden door je jeugdige hebberigheid. Case dismissed. Klager wordt veroordeeld tot het betalen van de proceskosten."

Kortom: Elke medaille heeft twee kanten. Enerzijds is daar de leveringsbelofte van Xboxworld die ze tot nu toe niet lijken na te komen. Anderzijds is daar de naiviteit van de klant, die zich enkel door zijn impulsiviteit laat leiden en niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Wie is nou de boosdoener?

Concluderend: Wacht nou maar effe af. Ongetwijfeld zal XBW hard werken aan een oplossing. Dat zullen ze wel moeten. Maar ik vind wel dat XBW snel openheid moet geven over enerzijds wat er fout is gegaan en anderzijds hoe dat opgelost gaat worden.

Also sprach Zarathustra...

14. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin!
    XBW is een leverancier met een juridische status. Er wordt nergens op de site (waar de aanbieding wordt gedaan), duidelijk gemaakt dat het een "hobbyclubje is". Het forum is slechts een onderdeel van de site, en daarom geen argument.

Dat er niets op papier staat is ook geen argument, aangezien een koop niet per definitie op papier gezet hoeft te worden om juridisch bindend te zijn.
    (een mail van shop@xboxworld.nl is al aannemelijk genoeg)

Maar goed, door het ontbreken van algemene voorwaarden is het wel duidelijk dat het hier dus gaat om een niet goed opgezette nering. Er wordt namelijk wel degelijk de suggestie gewekt dat het een winkel betreft.

Betreffend "jeugdig overmoed" (waar haal je dat uberhaupt vandaan?): dit kan _nooit_ als valide argument worden gebruikt. Dit concept bestaat namelijk niet in overeenkomsten.

Opsommend:
    Een juridische entiteit verkoopt een product wat niet aan de voorwaarden voldoet. Entiteit is juridisch aansprakelijk.

m

PS Ik ben trouwens erg benieuwd waarom je ineens persoonlijk begint te worden...: als je met je juristenprietpraat begint.
    Bij mijn weten ben ik nooit persoonlijk geworden in deze discussie. Mocht je vragen hebben over mijn professionele capaciteiten om dit te kunnen beoordelen, dan kun je dat ook op een andere manier duidelijk maken.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  15. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    *zucht*

Kunnen jullie dit s.v.p. thuis gaan uitvechten? Er zijn natuurlijk weinig members die er serieus aan denken om XBW aan te klagen wegens het aanbrengen van psychologische schade. Daarentegen zijn er nog een hoop onduidelijkheden over de kitjes. (Waar is bijvoorbeeld de beloofde uitleg van Mirik?)
    Senks joe! :D

16. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    ja... ik ga nu maar weer naar mn werk... maar heb geen id of er vandaag wat gaat komen... mn broer komt straxx op het pakketje wachten...

17. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet om het claimen van een psychologische schade of om naar een kantonrechter te stappen. Het is voor mij een principezaak met betrekking tot verantwoordelijkheden waar juridische regels aan vasthangen.

18. gegron

gegron Guest

ik wil mn kitje

maarja dat wisten jullie al

19. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Als je nou écht zo *kuch* slim bent als je jezelf voor wilt doen, waarom begrijp je dan niet dat het kernpunt van mijn post de vraag was of je het ergens anders uit wilde gaan vechten omdat de gemiddelde member écht niet geintresseerd is in je prietpraat? Maar nee meneer moet op een foutief detail in gaan. Grote jongen hoor.

20. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat er gisteren een hoop mensen waren die nul op het rekest kregen toen ze met valide vragen kwamen. Alleen wouter was in de avonduren bereid een aantal vragen op te pakken (en heeft daarvoor ook erg zijn best gedaan)
    Plus deze discussie (kern: wat doet XBW met alle problemen) is stukken interessanter dan 300 man die roepen waar hun kit blijft.

En jij moet weer persoonlijk worden.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003

Deel Deze Pagina