[XOne] [Centraal] Planet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door brogum, 12 mrt 2003.

  1. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp niet hoe jullie gecheckt hebben of je online kon..
    Je moet toch eerst live instaleren?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb en sommige hebben al Live... maar als je al een netwerk hebt en je hebt een xbox live enabled spel kan je deze ook al instaleren en checken of je on-line bent
     
  3. Bizkid

    Bizkid Tha 5th Freedom

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmz erg vreemd dat de topic starter via planet er niet opkan....
    Kzit namelijk zelf ook bij planet en heb helemaal geen problemen met installen en aanmelden voor een nieuw account (alleen fokking irri dat invullen van je gegevens zonder toetsenbord :{ )...
    En gamen online met mn xbox??? Perfect, gaat lekker...

    Dus het bericht wat de topicstarter heeft gekregen van die telefonist(e) is dus gewone bullshit dat planet t pas op 14 mrt ondersteunt, want ik zit al lekker online te gamen...

    vaaaaaaaaaaaag....
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Met "ondersteunen" bedoelt men dat ze de gebruikers pas vanaf 14 maart zullen HELPEN met het aansluiten van de Xbox. Dus "helpdesk ondersteuning" en niet "netwerkondersteuning", want dat werkt gewoon.
     
  5. Machiel

    Machiel Just Be Me!!!

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook Planet, maar bij mij komt ie niet verder dan DNS not resolved. Kreeg vanmorgen me kitje binnen. Heb trouwens een router (sitecom xdsl/cable broadband router pro (dc-201), firmware 1320)... maar werkt dus wel met live, heb namelijk al eens eerder live gespeeld ;)

    Weet iemand hoe dat kan dat ie zegt DNS not resolved, terwijl alle instellingen goed zijn?
     
  6. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij hebt dus duidelijk niet alle post gelezen.... ik heb sinds gister het live pakket maar krijg helaas op alle drie de manieren:
    1. automatisch
    2. handmatig
    3. via de pppoe

    TOTAAL geen verbinding hij blijft maar zeiken over het geen antwoord krijgen/ ontvangen van mijn dns adres..
    en nee kheb geen lite kheb basic van planet met een up van 128.
     
  7. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk machiel eindelijk iemand die het zelfde heeft.. bedankt ;)

    dns not resolved via de directe verbinding......
     
  8. Bizkid

    Bizkid Tha 5th Freedom

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb comfort van planet misschien ligt het daaraan????
     
  9. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    als je up maar 128 is....
     
  10. Bizkid

    Bizkid Tha 5th Freedom

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    hell i dunno, kben al blij dat we internet enzo hebben in dit kleine gehucht...8)
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Planet werkt niet met een directe verbinding tussen Xbox en modem. Je moet ofwel je Alcatel tweaken, ofwel er een router of PC tussen schakelen.
     
  12. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    : Abonnement
    1: Naam provider----> Planet
    2: Soort abonnement ---> comfort? 768/128
    3: Kabel, ADSL, of anders? ---> ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid----> 768/128

    B: Hardware
    1: Modem merk en type----> standaard alcatel modem geleverd bij MXstream--->>ethernet
    2: USB modem? (Ja/Nee)----> nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)---> nog niet
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)->nee
    5: Direct Connection Ja/Nee--->?zoe onder
    6: Crossover kabels in gebruik?--> dat is mijn vraag
    7: Hub in gebruik?--> nog niet/zoe onder

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway--> standaard ingesteld nij Planet/Mxstream
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?--> door server aangewezenip??



    Oke dan mijn vraag.
    Ik heb dus Mxsstream via Planet.
    Wil het volgende doen: modem + splitter en hub of router in meterkast installeren.
    dan netwerkkabel door muur trekken van pc(beneden) naar meterkast en netwerkkabel trekken(boven) van xbox naar meterkast.
    In de meterkast deze twee kabels in hub of router stoppen en dan een kabeltje van hub of router naar de modem.

    Vraag 1: wat voor netwerkkabel; ik weet dat het Cat 5 moet zijn maar moet 1 van de 3 kabels crossover zijn of kunnen dit normale kabels zijn??

    Vraag 2 Hub of Router ( de pc en xbox hoeven niet perse tegelijkertijd op het internet), wel wil dat het gewoon wel werkt met Planet.

    Vraag 3 welk merk Hub of Router ( ja ik weet dat er een lijstje bekend is welke zouden moeten werken,maar ik wil graag horen wat ik waar kan kopen, dat bij iemand hier op dit forum al werkt zonder, teveel poespas en natuurlijk met planet en standaard alcatel modem.)

    bij voorbaat dank voor de antwoorden.
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2003
  13. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Pejannl bedankt voor het eerst duidelijke antwoord :D
    Komt nu een beetje schot in de zaak!

    Ik denk dat het dan maar een router moet gaan worden zodat alles lekker aangesloten blijft.. inderdaad meteorf graag tips welke hardware en kabels daarbij geadviseerd worden.
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Eerstens ga ik er van uit dat je een *router* gaat gebruiken en geen *hub*. Een hub helpt alleen als je eerst je Alcatel modem hackt en daar ga ik niet van uit... dat is dus het antwoord op je tweede vraag.

    De eerste vraag: Welke kabels?

    Van modem naar router

    Als het goed is heeft je router een uplink poort waar zowel een crossover als een gewone kabel in kan. De pport is ofwel autosensing, ofwel er zit een uplink schakelaartje, ofwel er zijn twee verschillende uplink poortjes naast elkaar. Volgens mij kun je een gewone netwerkkabel gebruiken.

    In elk geval moet je van router naar PC en/of Xbox gewone Cat 5 kabels gebruiken. Geen crossover.

    Vraag 3: Welke router?

    De meningen zijn verdeeld en dat betekent dat er meerdere goede routers zijn. De Linksys staat o.a. in de 'approved' lijst van Microsoft en biedt bovendien ondersteuning voor Wireless ethernet. De Vigor is errug universeel, maar dan ook duurder dan de andere router. Verder heb ik goede verhalen gezien over de E-Tech en de Sitecom router.

    Al deze routers staan op de 1e pagina van de pricewatch bij Tweakers.Net waar je ook meteen kunt zien waar je zo'n ding het beste kunt kopen. Linkje
     
  15. brogum

    brogum dotgamer

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    ty-vm!
     
  16. k33z

    k33z Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer mijn alcatel modem nu te verbinden via mijn PC (dus niet direct en ook niet via router). Ik heb een ethernet modem maar dit lukt nog niet.

    Hoe gaat dit in zijn werk? Ik heb 1 virtual private connections (1 van mijn ethernet modem en 1 van mijn Xbox) maar welke moet ik nu delen ect. ect. omdat in de uitleg alleen via USB staat.


    Bvd
     
  17. jorjo

    jorjo G-Force

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    PLANET DNS SERVER

    wie weet dit IP nummer want ik krijg steeds een fout melding: DNS SERVER COULD NOT REACHED ofzo. het eerste en tweede bolletje zijn groen. Wie oh wie kan me helpen.
    en waar moet ik dit nummer invullen bij Alternate of Primary?
    ben niet zo handig |:-
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2003
  18. IK NL

    IK NL Guest

    om even terug te komen op dit topic (waarom is die fardo zo snel :D) ik denk dat dat komt omdat je probeert je xbox direct op je modem aan te sluiten of niet?

    zie dus ook post boven me.
     
  19. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Iemand al met HCCnet op Live geweest???????? Ik heb ook dat probleem met DNS
     
  20. IK NL

    IK NL Guest

    ook voor jou geldt dan probeer het eens met een router ertussen.
     

Deel Deze Pagina