1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik ga binnekort misschien een low tot mid-end A/V receiver met een low-end 5.1 setje aanschaffen. Waarom zo'n receiver en toch zo'n speakertjes? Omdat ik momenteel nog bij de moeder in een klein kamertje woon maar als ik binnen x jaar het huis uit ga vind ik het al wel prettig om ineens ook aan een paar deftige dingen te kunnen meenemen. Ook heb ik maar 1 component ingang op mijn tv en ik heb 2 apparaten die component gebruiken (360 en Wii).

    Het 5.1 setje: JBL SCS 200.5 (tenzij iemand een beter setje in die prijsklasse kan aanraden)

    Het keuzeprobleem zit hem echter bij de receiver. Of ik ga voor een Onkyo TX-SR 506 welk de low-end receiver is. Maar mijn voorkeur gaat eerder uit naar een low/mid-end receiver en daar is mijn oog gevallen op de Harman Kardon AVR 255 (deze heeft mijn voorkeur) of op de Onkyo TX-SR 605 (of 606).

    Nu is mijn vraag vooral dewelke jullie zouden nemen van die 2 low/mid-end receivers (of andere gelijkaardige alternatieven)?

    Wat moet er aangesloten worden:
    PS3 (enkel geluid voor de low-end, voor de andere 2 natuurlijk gewoon via HDMI)
    360 (component + optisch)
    Wii (component)

    Optioneel:
    audio-out van tv (wat via RCA gaat)
     
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zou de Onkyo 606 aanraden vanwege de ondersteuning van meerdere nieuwe audio formaten. En als speaker set de JBL SCS178 als je deze nog ergens kan vinden. Die zijn een stuk beter dan die alu speakertjes. Klinken beter door de houten behuizing.
     
  3. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Klopt het als ik zeg dat als ik de 360 aansluit op enkel de HDMI en het stopcontact dat hij het dan ook moet doen? Of heb ik echt nog die andere kabel (kom even niet op de naam, degene waar het schuifje op zit voor de HD) ook nodig?

    Groet Eric
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee hoor, die is niet nodig. Je zou eventueel nog een audio dongle kunnen aansluiten als je bijv een reciever hebt zonder HDMI ingangen en dus via optisch geluid moet aansluiten maar met alleen HDMI en Stroom doet hij het ook prima :)
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt, de SCS178 lijkt inderdaad interessanter :).

    Zowel de Onkyo 606 als de H/K 255 ondersteunen DTS HD en al dat ander gedoe. Zoals ik zei heeft de H/K 255 momenteel mijn voorkeur wegens zijn imo beter looks en betere beschikbaarheid (voor mij dan). Audio kwaliteit is denk ongeveer hetzelfde en video kwaliteit ook, tenzij je rekening houdt met de upscaling mogelijkheden. Daarin zou de Onyo namelijk niet zo goed presteren.
     
  6. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook een receiver die je in je lijstje kan opnemen: Yamaha RXV-663. Ik heb hem zelf en ben er erg tevreden over. Voorheen draaide ik met een Onkyo TX-SR505E.
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
  8. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ohww oke, dan had ik het dus wel geod. Binnenkort maar ergens beluisteren dan!
     
  10. bja123

    bja123 Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vga hd kabel gekocht zodat ik mijn xbox360 kan aansluiten op mn samsung t220 scherm. Het geluid wil ik via mn logitech z5400 systeem. Alleen als ik de optische kabel aansluit heb ik nog steeds geen geluid. Als ik ga naar optical 1 op de z5400 staat er no digital data. Ik heb ook een dvd geprobeerd met dts geluid maar ook die pakt hij niet. Er schijnt nog wel rood licht door de kabel dus de kabe lzou goed moeten zijn?

    Iemand anders dit probleem ook of weet iemand een oplossing?
     
  11. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis een oude Technics 2.1 Stereo systeem aangesloten op mijn PC + Xbox 360.

    Nu is het zo dat de geluid van mijn PC uit de linker en de geluid van mijn Xbox uit de rechterspeaker komt.

    Ik wil dat het geluid uit beide komt, maar dat kan alleen wanneer allebei de systemen aan staan.

    Is dit op te lossen?
     
  12. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij een aantal blu ray films met een 5.1 pcm uncompressed audiotrack staat er in de display van de onkyo 706 reciever multich, weet iemand of dit klopt?
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, dat klopt! :) Dat is Onkyo's aanduiding voor PCM signalen. Yamaha duidt het bijvoorbeeld weer aan als 'LPCM'.
     
  14. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoi Hoi ,

    Heb een vraag heb mischien 2maanden geleden dit setje gekocht

    http://www.sony.nl/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav-dz260#pageType=Overview

    Alles doet het prima enz !
    Maar nu heb ik een vraag ik was wat door de settings van me xbox aan het kijken .
    Iets wat ik normaal nooit doe haha !

    Maar nu zag bij Digital Output :

    Digital Sterreo
    Dolby Digital 5.1
    Dolby Digital with WMA Pro

    Nu vraag ik me af welke van deze 3 kan ik beste pakken?
    Hij staan normal altijd op Dolby Digital 5.1 is er verschil in WMA pro?

    Gr Shadow
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Xbox360 staat op Dolby Digital with WMA Pro , weet eigenlijk niet waarom 8)

    Vond het volgende .
    Dolby Digital with WMA Pro: this setting will allow a connected Microsoft Windows Media Center PC running Media Center Extender to pass audio from WMA Pro–encoded media through the Xbox 360 console and on to a WMA Pro–compatible audio surround receiver. Selecting Dolby Digital with WMA Pro will keep the WMA Pro audio signal in its pure digital form all the way from your PC to your audio receiver for the best possible sound.
     
  16. mompel

    mompel Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo heb een vraag heb mijn dvd speler de philips hts3357 aan mijn upc digitale kast aangesloten en die weer aan mijn tv de philips 42pfl5603 en wil nu mijn x-box aan sluiten om 5.1 geluid te krijgen maar heb geen hdmi op mijn x-box en ik kan het ook niet via optisch ingang krijgen omdat mijn dvd speler dit niet heeft is er iets mogelijk om alsnog 5.1 geluid te krijgen heb dit hier een keer eerder gepost en heb nu wat dingen besteld zoals de Converter coax (S/PDIF) naar Toslink en de optical jack kabel en de Digitale coax kabel is dit goed zo of heb ik wat verkeerd besteld alvast bedankt
     
  17. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar dat Dolby Digital with WMA is dat wel nog gewoon 5.1?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    DD5.1 en DTS werken hier nog steeds zonder problemen.

    Voor de Philips moet je inderdaad een Coaxiaal/Toslink Converter kopen.
    Let wel op dat het Coaxiaal (in) en Toslink (uit ) is want dan heb je er nog niets aan.
     
  19. mompel

    mompel Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    oke heb dus de verkeerde besteld met optical in en coaxial out dat moet dus andersom zijn en had nog een vraag moet de kabel zijn optical jack of een toslink kabel heb ook geen verstand van die dingen maar de coax kabel heb ik wel dus goed besteld alvast bedankt:thumbs:
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Let niet op mij want ik heb het GOED verkeerd |:-

    Het is natuurlijk Toslink (in) en Coaxiaal (uit).
    Was even met teveel dingen bezig !!!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina