Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mompel

    mompel Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    haha oke kan wel eens gebeuren maar toch bedankt voor het snel antwoorden van me vraagen :thumbs: en wat voor kabel moet in de x-box een optical jack kabel of een toslink kabel
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je in het menu van de xbox aangegeven dat die het geluid in 5.1 surround moet doorgeven? (of was het dolby digital? Zoiets was het in ieder geval ;) Anders gooit die het geluid uit de stereo tulpjes die jij niet gebruikt)
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  3. bja123

    bja123 Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok heel stom de optische kabel die ik gebruikte bleef niet goed zittten in de uitgang van de vga hd kabel. Heb inmiddels een andere optische kabel waarvan het omhulsel van de optische kabel dunner is en hij wekrt nu perfect. Hou hier dus rekening mee.....
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een optical jackplug kabel wordt alleen gebruikt door een draagbare audio-speler of computer/laptop.
    Tussen Spelcomputer en Versterker en tussen Hifi apparaten ligt altijd een Toslink kabel.
    [​IMG]
     
  5. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    melbuuln, waar kan ik zo'n stekker kopen? want mijn philips reciever heeft ook alleen maar 1 coax input
    en van daar uit kan kan ik dan weer mijn toslink splitter gebruiken
    moet nu de hele tijd het geluid van de tv over de recuever laten lopen, en dan mis je toch wel iets.. alvast bedankt
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je wilt de Xbox360 en tv aansluiten op de Coax-in van de Philips reciever ??

    Je zal dan moeten werken met verschillende converters en dat lijkt mij niet ideaal.
    Een mooie oplossing zou zijn de Joytech Control Center , maar volgens heeft dat ding geen Coax-uit.
    [​IMG]
     
  7. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    ..
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ken het Technics setje niet , welke ingangen zitten hier op ????
     
  9. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    1x Rode+Witte Tulp Input

    Hierop heb ik een splitter aangesloten, met daarop de PC+XBOX360.
     
  10. erik991

    erik991 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    @ibrahim006

    heb je
    1x rood
    1x wit
    dan ?
    Ik denk dat die splitter niet helemaal goed zit..
    heb zelf geen ervaring met tulp splitters
    maar volgens mij kan je door behulp van een splitter alleen splitten en niet samenvoegen.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zou ook een Y-kabel kunnen gebruiken !
    [​IMG]

    De zwarte stekker gaat achterin de Technics op de Rood/Wit stekkers sluit je de PC en Xbox360.
    Je hebt natuurlijk wel 2 Y-kabels nodig.

    Voorbeeld : Goedkope oplossing.
    Nadeel: Tijdens het gamen met de Xbox360 , moet de volume van de tv op 0 staan.
     
  12. ibrahim006

    ibrahim006 Active Member

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, Dat is wat ik nu al heb =)

    De Xbox360 is aangesloten op mijn PC scherm net als de PC...
     
  13. harm_ltc

    harm_ltc Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar pagina's van deze thread door zitten lezen, maar dit onderwerp heeft al veel delen dus sorry als ik iets dubbel vraag!

    Ik hoor dat iedereen eigenlijk erg lovend is over de Logitech Z-5500. Ik heb gekeken en qua specs ziet hij er erg tof uit. Ook het controlecentrum lijkt me erg fijn. Nou ben ik niet zo heel kapot van het design echter en is mijn vraag of jullie weten of er niet een home-cinema 5.1 set is rond dezelfde prijs en die dezelfde specs haalt? Want ik zou opzich ook wel meteen een dvd-speler (-recorder) erbij willen hebben.
    Belangrijke specs die ik graag zou willen behouden zijn dus de kwaliteit en kracht van zijn geluid en het feit dat er meerdere apparaten op kunnen worden aangesloten. (Alhoewel ik ook al las dat dit evt kan met een optische kabel splitter)
     
  14. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ah een geluid draadje, ik vroeg me even af of mensen misschien ervaring hebben hier met de Onkyo 'HTX-22HD'.
    Ben van plan deze zeer binnenkort aan te schaffen voor zo'n €300, de reviews en reacties zijn allemaal erg positief en het merk Onkyo staat me erg aan.

    Maar dus ff een vraagje, iemand ervaring hiermee? En van Onkyo kan ik toch idd wel verwachten dat het kwaliteit is?
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er is een mooie onkyo home-cinema met dvd speler en die kost iets van €350. Ik zoek m ff voor je op maar het is de HT-S5105. Kijk maar ff op onkyo.nl (products-home theatre-package) of kieskeurig. Vooral de zwarte uitvoering heeft een chique uitstraling.
    Deze heeft zelfs enkele hdmi inputs al moet je voor de audio n optische kabel erbij prikken, want hij stuurt de audio hiervan niet over de speakers.
    Hij heeft 2 optische inputs en dus geschikt om meerdere apparaten aan te sluiten.

    Ook heel belangrijk: de Onkyo heeft een audio-delay en dat is ideaal om lipsync problemen mee op te lossen.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  16. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een creative inspire 5.1 digital 5500 deze is aangesloten op de xbox maar ik wil hem ook aansluiten op de mijn laptop die ik sinds kort heb. Laptop merk is acer aspire 6930. Op de creative zitten 3 aansluitingen analog line in; coaxial en een optical.

    Hoe sluit ik de laptop aan op de creative?
     
  17. harm_ltc

    harm_ltc Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah bedankt voor je reactie! Mijn verhuizing laat nog even op zich wachten tot na de zomervakantie, dus tegen die tijd zal ik me nog eens goed orienteren en in de winkels zelf eens langs gaan om te luisteren. :p
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    mooie avatar harm :9
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Via een coaxiale kabel spdif, want volgens mij zit er op de acer zo'n output en op je creative een input. (optisch zit niet op de acer).
    Kijk maar ff.

    Je zal ook de gewone 3.5mm minijack stereo plug kunnen gebruiken als je gewoon stereo wilt horen.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2009
  20. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina