Xbox verkoopt niet het beste!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 13 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MR. Perfect

MR. Perfect Guest

Ik zeg: Als je nu een PS2 koopt ben dom omdat je gewoon ouderwetse spullen in huis haald! Koop dan een PS3 of een XBOX.
    GC heeft domme spellen. Alleen maar Mario! Die putjesschepper komt me ook de strot uit!

2. MR. Perfect

MR. Perfect Guest

Ik ben niet geïntereseerd in jou! Dus ook niet in je profiel! Ga je XBOX nemen!:D

3. ps2/xboxgamer84

ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent niet stom als je nu een PS2 koopt aangezien de PS3 pas in 2006 komt. En zo denken veel mensen erover, want zelfs nu verkoopt de PS2 beter dan de Xbox en Cube. Het is niet zo dat Nintendo en Microsoft aan het inhalen zijn! Want Sony loopt iedere maand alleen maar verder weg! En het heeft er dus ook niks mee te maken dat de PS2 al 2 jaar langer op de markt is, want als je vanaf nu alle verkopen opnieuw zou gaan tellen dan wint Sony nog met twee vingers in hun neus! Ik zou eerder uitkijken met het kopen van een Xbox of Cube, aangezien Microsoft en Nintendo meer reden hebben om snel met een opvolger te komen.

4. dende0611

dende0611 SegaFanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk heeft dat te maken. IN een console market geld dat ook. De reden is dat er dan meer van zijn en er dan een massa reclame volgt.

De massa heeft het dus de rest volgt (want anders hoor je erniet bij). Geef de xbox ook nog eens een jaartje of 2 en je zult zien dat er best nogal wat xboxen verkocht zijn. Ditzelfde geld meeste kans voor de cube (of het moet bergafwaarts blijven gaan wat ik ten zeerste betwijfel).

En als iemand met een opvolger komen betekent niet dat het slecht is. De Master System heeft ook nog Support van Sega gehad tot 1994 (in Nederland dan, en ontken dat niet jongen want ik heb toen nog spellen voor dat ding gekocht was heel moeilijk leverbaar maar heb ze toch nog van de distributeur gekregen) Toen was de Megadrive er eigenlijk ook alweer 5 jaar.

En zowel MS als Nintendo zullen echt niet gelijk 2 jaar later met een nieuwe console komen hoor dat duurt nog wel tot 2005 in japan (dus 2006 ongeveer hier). Het zou hun imago schaden namelijk. (Heel veel console makers hebben deze fout gemaakt dus. (Atari is daar een van 5200 liep voor geen meter (Was ook geen slechte machine, maar de controllers waren shit en de spelletjes oud) niet lang daarna werd de stekker eruit getrokken en de 7800 geintroduceerd (die samen met de 2600 nog lang is verkocht ) En atari heeft in de USA in die tijd nog een paar consoles gehad (Waarvan een met ingebouwde TV waar de Cartridge voor de TV langs zat (heel stomme design fout ;) )

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik stel voor dat we stoppen met die belachelijke ruzie van wat nu de beste/meest verkochte console is en gewoon lekker gaan gamen.

Happy Gamers Unite!

6. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    het rijtje klopt niet volgens mij.. xbox lag toch juist voor op de cube??

7. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij ook, maar ik wacht nog steeds op een bron van de topic starter.

8. ps2/xboxgamer84

ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox ligt niet voor op GameCube... als je Japan mee rekent. Daar verkoopt het ding namelijk wel erg goed. Maar als je alleen Amerika of Europa bekijkt dan ligt de Xbox voor.

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de cijfers in NGC zou de xbox in europa 1.5 miljoen units verkocht hebben, en gamecube 1.4..

das dus niet zo'n HEEL groot verschil..

10. Thundertje

Thundertje Zwolle Bôppe

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de gameboy erbij gaat zetten kom je eerder op een 90% voor de gamecube dus dat lijkt me vrij sterk ;)

11. Het is niet erg dat er een beetje strijd tussen consoles is. We worden er allemaal beter op.
    Die prijsdalingen hebben we te danken aan Nintendo en Sony. En voor hun ook andersom.

Wisten jullie nog toen Nintendo een monopolie positie had en daardoor de prijzen kunstmatig hooghield? Gelukkig kwamen er andere consoles.

Maar toch blijf ik bij de gedachte dat de XBOX toch deze strijd gaat winnen. MS heeft een lange adem qua financiele middelen. Als ze echt willen winnen kunnen zij een groot bedrag beschikbaar stellen om een groot aantal bedrijven met zeer prominente games opkopen en een monopolie positie creeren. Voor hun is dit bedrag een schijntje. Als je het nog niet wist:

Microsoft maakt heeft sinds haar oprichting nog nooit verlies gedraaid. In deze slechte economische tijd heeft Microsoft haar omzet verdubbeld!!!
    Als we kijken in het verleden dan zien we dat Microsoft meestal alles wel voor elkaar krijgt. Ook zal Microsoft NOOIT een product zomaar laten vallen. Ze investeren eerder twee keer zoveel.

EN wat is nou het moraal van dit verhaal: We moeten maar blij zijn dat er zoveel concurrentie is in de consoleindustrie.

Einde bericht

12. Pudding3d

Pudding3d SK8 or die

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een mooi einde voor dit Topic
    Daar moet ik toch ff een traanje bij wegpinken ;)

Laatst bewerkt: 9 mei 2003
  13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En wat wil je hier mee zeggen??

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Doe jij dat maar!! Maar ik heb die laatste zinnen nooit gezegt!
    Nou dat is toch echt gedaald!
    Microsoft is een groot bedrijf en alom bekend en de resultaten waren heel mooi maar er was een afdeling die het ronduit slecht deed. Ja je raad het al de afdeling “Home and Entertainment.” Daar daalde de omzet met maar liefst 42 procent naar beneden. Dat noem ik nog eens zakken als een baksteen.Microsoft probeert dus echt wanhopig een basis te veroveren in de console wereld. Dat lukt ze ook wel maar het zal een bittere pil zijn. Als je bedenkt dat de omzet daalde met maar liefst 42 procent naar 453 miljoen dollaar dan komen we uit op het volgende rekensommetje !

453 miljoen dollaar is 58 procent ten opzichte van vorig jaar.Men delen dus 453 miljoen dollar door 58 en vermenigvuldigen dit met 100 en komt dan op het mooie bedrag uit van 781 miljoen dollar.

Laatst bewerkt: 9 mei 2003
  15. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je komt niet 1 2 3 in een console wereld opdagen hoor,
    als je je dat wilt zeggen. en so far heeft MS het
    niet slecht gedaan voor een bedrijf die nog maar een 1.5 jaar in
    deze markt zit.

btw ik heb deze thread nog een beetje gevolgt en
    ik zie je bron nog steeds niet

16. xboxwizz

xboxwizz ........

Leuk Bevonden:
    0
    nu kopen opzich veel mensen een gamecube maar wacht maar in 2004 zullen de gamecubers en andere mensen een xbox kopen omdat er dan zat toppers zijn !!

17. xboxwizz

xboxwizz ........

Leuk Bevonden:
    0
    hahaha putjesschepper :D lol

18. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik ff je bron weten? (ik kan ook wel een rijdje neerzetten)

19. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik d8 dat de xbox boven de Gc stond maja boeie. Ik vind trouwens dat de PS2 op dit moment de slechste console is. Al ben ik geen fan van de Gc toch heeft dat ding goede exclusieve titels. En de xbox heeft ook een aantal errug goede exclusieve titels en heeft de beste console en een online service die errug goed is. Dus waarom zou je ooit ps2 kiezen terwijl die duurder is dan de Xbox en Gc?

20. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik zal ff alles uit de doeken doen...
    In nederland staat xbox op plaats 2
    Wereldwijd staat xbox op plaats 3
    who cares? ik hoop niemand van jullie want games is toch waar het allemaal om draait?
    Ik vindt deze topic niet bijdragen aan een leuke sfeer op het forum dus daarom close ik em :)

[closed]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina