probleem met xbox live Ik heb gekeken in de faqs enzo maar daar staat t niet... dit is mn vraag: Mn vriend heeft nu ook xbox live maar iedere x als ik zijn host game wil joinen komt er te staan: de game session is no longer ofzo en als hij mij wil joinen staat dat er ook... en ook in een server los als hij erin zit gebeurt t ook... hoe komt dit?
ja dat probleem heb ik ook.. ik snap er geen hol van. Ook met het praten met andere mensen, iedereen kan ik horen (en mij ook) maar niet degene die in mijn friend list staat ( hij heeft me niet gemute , dat is zeker)
Zitten jullie toevallig bij dezelfde provider? Mijn broer en ik zitten beide bij BBeyond met een economy abonnement en we hebben dezelfde problemen. Volgens BBeyond komt het omdat alle economy gebruikers in hetzelfde subnet zitten en niet met elkaar kunnen verbinden. Als ik bijv. een webserver lokaal host dan kan mijn broer die site niet benaderen (mensen met een andere provider wel). Ik denk dat XBox Live! de centrale servers gebruikt voor identificatie en vervolgens een directe point-to-point verbinding opzet met de Xbox van je tegenstander. Bij providers als BBeyond lukt dat dus niet. Zit helaas niets anders op dan dat een van ons gaat veranderen van provider.
Het kan overigens ook aan je router liggen. Zie: http://www.xbox.com/nl/live/start/connect/faq/routers.htm [gewijzigd: nederlandse link]
Die Friend van mij heeft idd dezelfe provider (dacht ik) maar het is wel erg vreemd , hopelijk vinden ze hier wel een oplossing voor. Ik kan trouwens wel gewoon met hem spelen, niet met hem lullen.
Maar dan zou je toch in de Lobby terecht moeten komen? BTW, ik kan ook bijna nooit UC games joinen. De optie werkt gewoon niet. Heel raar.
het ligt dus aan dezelfde provider.. mijn vriend heeft nl. ook dezelfde provider... kvind t wel kut.. khoop dat er snel een update komt die dit uit de wereld helpt
Heb ik ook wel eens last van. Vaag hoste een game en wou daarbij voegen, hij had ook een uitnodiging gestuurd maar ik kon gewoon niet joinen, erg irritant
heb ik ook gehad, kan je trouwens met mensen uit je friend list praten? of kan dat alleen als je bij elkaar in een lobby zit?
ik heb het best vaak dat "the session is no longer availeble" is boner is dat IMO, ik heb zonnet BBplus en gebruik de 2 netwerk kaarten way, mischien moet is een router kopen ofzo..... of anders stap ik over 2 maanden wel over naar @Home
zou je denken Ovide? mischien is het idd gewoon overbelasting, het is nu ook wel bizar druk gisteren heb ik wel een hoop optimatches kunnen joinen tho
Ik heb er ook last van, (met mensen uit friendslist weet ik niet, die heb ik nog niet ) maar ik krijg ook heel vaak van "Game session not available" en dat is bij MotoGP voornamelijk, al druk ik op refresh en join weer, dan doet ie het soms weer wel.. heel vreemd. Quick Race/match doet het wel altijd overigens :\ Ik heb Chello kabel btw...
Met pc's heb je dat probleem ook dat ze elkaar niet kunnen zien / joinen / of praten en met de pc moet je dat zo oplossen: Normaal gesproken is het mogelijk om direct met andere internet gebruikers een verbinding op te zetten. Programma's die hiervoor gebruikt zouden kunnen worden zijn: ICQ, Netmeeting, MSN Messenger, ftp programma's en spelletjes die je online kunt spelen. Wanneer dit met een mede @Home abonnee niet mogelijk is komt dit doordat u in hetzelfde gedeelte van het netwerk zit en deze functionaliteit uit veiligheidsoverwegingen is uitgeschakeld. Indien wij dit niet zouden doen is het bijvoorbeeld mogelijk dat u wanneer u in uw netwerkomgeving zou kijken uw een heleboel computers zou zien.Wanneer de betreffende computers niet goed beveiligd zijn, is het mogelijk dat personen toegang krijgen tot de computers van anderen. Het is mogelijk om de beperking tussen twee computers op te heffen.Wij willen u erop attent maken dat @Home hier GEEN support op levert indien dit niet werkt. U dient het volgende te doen: Maak een tekstbestand aan en typ hierin het volgende: 1. U start een simpel tekstverwerker programma. Voor Windows gebruikers is dit bijvoorbeeld Notepad of WordPad, 2. U typt de volgende regel in: route add [IP-adres van uw kennis] [IP-adres van uw gateway] 3. U bewaart het bestand als .bat bestand. Dit doet u met de optie Bestand, Bewaren als.... 4. Het is belangrijk dat u het bestand bewaart als normaal tekst bestand met de naam routeadd.bat 5. Elke keer dat u een verbinding met uw kennis op wilt zetten, dubbel klikt u op het bestand routeadd.bat Het IP-adres van uw gateway kunt u vinden door op Start, Uitvoeren en vervolgens in te typen command Er wordt vervolgens een MS-DOS venster geopend en hierin typt u ipconfig. Vervolgens ziet u uw eigen IP-adres en het adres van de gateway. Deze twee adressen zijn belangrijk. U vult in bovenstaand bestand het ipadres van uw gateway in. Op de computer van diegene waarmee u rechtstreeks contact wilt maken doet u hetzelfde. Belangrijk: degene met wie u contact wilt leggen voert dezelfde stappen uit! Tevens is het belangrijk om in het routeadd.bat bestand het ipadres van uw kennis in te vullen en dus niet dat van uzelf. Let op: IP-adressen kunnen wijzigen! Ik had er ook al voor gewaarschuwd dat je dit probleem ook met Live zou kunnen krijgen en toen vonden ze dat onzin en je verandert je IP adressen maar, en werd de topic daarna GESLOTEN.
hmmm.. dit is wel een interessant stukje.. tnx voor de info Alleen zou ikzelf effe moeten uitvogelen hoe het dan gaat werken met mijn router.