PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ja zo een systeem bedoel ik. Zoiets was ook al op pesfan gepost in de suggestie forum. Zij kunnen suggesties naar konami sturen. En volgens mij is die ook al naar konami gestuurd. En dat was al 2 jaar geleden volgens mij. Dus ze hebben er (nog) niks mee gedaan.
     
  2. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Jij Inter = 1, ik VVV = 5

    Jij wint dan krijg jij +1 en ik -1
    Gelijk, dan krijg jij -2 en ik +2 (is ook een hele prestatie om met VVV gelijk tegen Inter te spelen)
    Verlies jij dan krijg jij -5(!) en ik krijg +5 :)

    Dus er worden punten uitgewisseld (want totaal aantal punten = 0) en de underdog wordt beloond, en het goede team MOET winnen, zelfs bij gelijkspel gaan er al punten vanaf.

    Edit: Afhankelijk van het 'gewicht' zullen de echt goede speleers altijd met een mindere club aan de slag gaan omdat daar veel meer met te halen valt. Merk op dat het systeem perfect gebalanceerd is want bij VVV - VVV worden slechts +1, 0 en -1 punten gegeven (en niet +5, en -5)

    Edit2: Ben je helemaal compleet paranoide dan stop je er nog de FACTOR speelduur bij, dus een wedstrijd van 15 minuten geeft 3x zoveel punten als een wedstrijd van 5 minuten, dit om te voorkomen dat je snel omhoog cheat door veel korte wedstrijdjes te spelen:)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Dat ziet er al een stuk logischer uit als die formules :p.

    Maar inderdaad een leuke manier om het online gebeuren op te frissen!
    Maar wat nou als VVV (5) tegen Heracles gaat (4). Wint VVV dan ook 5 punten?
     
  4. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Van games.blogo :

     
  5. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Dat is een goeie vraag! Maar deze formules zijn helemaal gebalanceerd:)

    VVV=5 tegen Heracles=4

    VVV wint -> geeft +1,25 punten (-1,25 voor Heracles)
    Gelijk -> geeft +0,125 punten (-0,125 voor Heracles)
    VVV verliest -> geeft -1 punten (+1 voor Heracles)


    (belangrijk is dus de gewichten toekennen aan een club ... dit moet dus wel 'kloppen' met de gameplay. VVV moet ook echt een superunderdog zijn tegen Barca, zowel in het echt als in de game ... maar de underdog wordt iig beloond, en dus kan je EINDELIJK ook eens met een minder team RANKED gaan spelen)

    Edit: Het mooie van dit systeem is niet zo zeer om met VVV van Barca te winnen maar dat je met VVV probeert een 0-0 eruit te slepen en dat Barca MOET winnen. Misschien is 10 minuten verdedigen niet spectaculair maar wel handenwringend spannend:)
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  6. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    1. online moet vlekkeloos werken
    2. AI cheat moet er helemaal uit zijn. Als dat single player niet gaat, dan moeten deze cheats er 100% uit bij 1 tegen 1, of 2 tegen 2. En dit geldt ook voor het zeer walchelijke wedstrijdscript.

    Als deze 2 dingen in orde zijn, koop ik hem. Zijn deze niet in orde, laat ik hem weer liggen.


    Grafix vind ik onbelangrijk, geluid van konami geloof ik niet meer in, dat wordt nooit fatsoenlijk. Master league speel ik nooit, een nepcompetitie is het en ik heb er niks mee.

    Ik wil deze game alleen online spelen, en af en toe een avondje thuis met maten, en dan spelen we tegen elkaar of we doen een Wk. Andere opties gebruik ik niet. Nieuwe netten??? Dat je zulke zaken belangrijk vind, zelfs na het verschijnen van zulke schijtgames als 2008 en 2009, snap ik echt niet.

    Maar goed, punt 1 en 2 zijn duidelijk.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Lijstje klinkt goed. Als dat allemaal lukt komen we alweer dichter in de buurt van de betere PES edities.
    Ik hoop btw dat ze de Champions League en UEFA Cup gaan integreren in de Master League, want ik stond toch wel vreemd te kijken toen ik opeens voor de European Championship gekwalificeerd was, terwijl ze de licentie voor de CL hadden... Doe dat dan ook! :emo:
     
  8. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    goed en waterdicht systeem. Iets in die trant wordt ook in andere spellen gebruikt. Bijv. in Top Spin zit ook zo'n soort systeem alleen dan voor de rank van de mensen zelf (en niet met wie ze spelen).
    Zelf vind ik dit systeem (enkel gebaseert op teamsterkte) het beste. Wel is het handiger denk ik om de hele punten te hebben (125 ipv 0.125).

    precies, en dan ook de leaguenamen nog
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Dus iemand die rank 1 is met VVV tegen iemand met Rank 210371 met Barca , en VVV wint(logisch) dan krijgt die andere 5 punten aftrek omdat ie van de beste speler heeft verloren?
     
  10. Mystic2010

    Mystic2010 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Online, online, online
    DAT mogen ze nu wel eens fixen. En hell no dat ik het volle pond ga betalen voor deze game, 2008 was al een teleurstelling online, 2009 was ook een teleurstelling online.

    Dit keer ga ik echt de kat uit de boom kijken voor ik het zou aanschaffen.
     
  11. GameKid360

    GameKid360 Guest

    Weet ik, EA doet het ook. maar kunnen ze niet gewoon wachten?
     
  12. overflow_circus

    overflow_circus Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben erg benieuwd naar deze game..!
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Aan het hoofd van messi te zien, hebben ze iig een nieuwe/andere grafische engine gebruikt. Hopen dat de rest ook van scratch wordt opgebouwd.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Waarom wachten? FIFA staat in de winter altijd in de top charts, die games verkopen als een tiet.


    Zou het ingame zijn? Ik denk het niet.
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Geen id maar z'n kop ziet er anders uit ;) Pes 2009 zou tov. 2008 ook een "nieuwe" engine moeten hebben gekregen toch? Maar de poppetjes zijn gewoon exact gekopierd.
    Ben verder niet zo van die technische rommel maar check even het " verschil"

    Vergelijkingsmateriaal was niet best :) Maar voor mijn gevoel is er grafisch extreem weinig veranderd met pes 2009 tov. pes 2008.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Dat is gewoon exact dezelfde foto toch? Behalve ander tabblad dan.
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Die Messi ziet er wel tof uit. Ben toch wel benieuwd, ook al is PES voor mij dood en is FIFA nu wat PES op de oude generatie was. Ja, geen een footie overtreft tot nu toe nog PES5 maar daarom hoop ik stiekem nog dat PES gewoon weer ouderwets terug komt. Ik hoop het in ieder geval wel. :D
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dude, jij bent echt te snel ;) In link 1 stond pes 2008 en in link 2 stons pes 2009. Omdat de stats anders waren en de poppetjes hezelfde, dacht ik dat dat wel klopte, aangezien er volgens mij niets veranderd is 8)

    Maar idd... was alleen ander tabblad |:-
    Yup... pes 5 ftw.
     
  19. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, de velden zijn een stuk mooier: meer kleur, minder grauw. Bovendien is het Manchester United shirt echt super en dat telt *)
    Ik vond 09 wel echt een stuk flitsender dan 08.
     
  20. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Idd, als je met Barca van VVV verliest doe je echt 'iets' niet goed. En volgens mij moet je ook niet als nr 210371 tegn nr 1 gaan spelen. Mag wel, maar dan ga je toch op je bek:)

    Kijk, als jij een Barca shirtje aantrekt op het strand, dan voetbal je toch ook niet gelijk net zo goed als die gasten:) Dus als iemand die net Pes2010 heeft gekocht en Barca (shirtje) aantrekt, is ie echt nog niet gelijk zo goed als iemand met 10 jaar PES achter zijn kiezen (die toevallig een VVV shirtje aantrekt)

    Maar in het systeem nu (is er wel een systeem???) kan je net zo goed maar 5 teams opnemen want 99% speelt toch met geen ander team, dus 3e klasser Noorwegen, leuk maar wat heb je eraan??? :p
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina