Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je wíl juist zwarte balken, dan wordt het lekker scherp :p
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Inderdaad, maar na een tijdje was ik ze toch zat hoor. Heb ik maar een HDTV gekocht, voelde me toch een beetje genaaid met die balkjes. Had er een half jaar naar uitgekeken, eindelijk de goede resolutie voor m'n monitor, eindelijk scherp beeld, krijgen we balkjes :mad:
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Achja maar net waar je erg in hebt. Gelukkig heb je tegenwoordig ook aardig keus uit 16: 9 monitoren.
     
  4. Shock10

    Shock10 Pro!

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0

    Dan kun je niet op 1080P spelen! maar op 1050P/50hz of op 1050P/60hz ;)
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1050p is een niet bestaande term ;)
     
  6. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Lees ik nou goed dat je op een Samsung T240HD zwarte belken hebt bij het gamen? Ik had m al bijna besteld...! Maar dat zou ik dus flink balen vinden, want ik wil gewoon gamen in HD zonder zwarte balken!
     
  7. jesseke

    jesseke Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je dat kan regelen door 1:1 pixelmapping af/aan te zetten
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom dan, zonder zwarten balken is je beeld uitgerekt. Met zwarte balken is alles 1:1 en de best haalbare kwaliteit :)
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja maar ik wil gewoon een scherm zonder zwarte balken, vind ik mooier :9! Is toch vast wel een scherm te vinden met 16: 9 en 1920x1080?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. Solid Seal

    Solid Seal Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Na alles niet echt gelezen te hebben (is echt teveel en volgens mij erg xbox360 related) dus ik stel gewoon mijn vraag met als uitkomst alsnog de term UTFS naar mijn hoofd geslingerd te krijgen ^^

    Ik heb zojuist mijn Xbox 1 (das een één) uit het stof gehaald en via mijn router een kabeltje er naartoe gedaan.
    Nu heb ik dus geeen idee of dat werkt omdat ik niks zie.
    Dus wil ik mijn Xbox op 1 van mijn 2 - 20" monitoren aansluiten.
    Hoe kan dat snel en wat als ik een kabel/kastje moet kopen, welke is dan de beste prijs/kwaliteit technisch ?

    Of kan het met een beetje modden ?
    Of met de S-video plug in mijn Videocard (maar dat is denk ik alleen Video UIT en ik heb IN nodig lijkt mij.

    Ik wacht uw antwoord met een gerust hart af ^^

    Greetings

    Solidseal :)
     
  12. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
  13. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Niet verkeerd scherm.
    maar als ik jou was zou ik even op tweakers.net kijk en dan meerdere schermen met elkaar vergelijken. Ik denk dat je wel beter kan krijgen.
     
  14. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb nu een tijdje de LG W2261V. Prachtig scherm. 22", Full HD met HDMI aansluiting, 2MS en dat voor nog geen €200,-. Zeker een aanrader!
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb even een vraagje over de VGA kabel van m$, misschien niet helemaal het juiste topic maar ik wist niet zo goed waar ik het moest vragen.

    klopt het wat ze in dit artikel zeggen?

    http://hardware.teamxbox.com/reviews/xbox-360/40/Xbox-360-VGA-HD-AV-Cable/p2/

    nml dat de VGA kabel maar tot 720p gaat op een HDTV?

    ik wil de component ingang op mn lcd vrij maken voor mn xbmc en ik twijfel of ik het moet oplossen door allerlei nieuwe kabels etc te gaan kopen of dat ik beter gewoon een 360 met hdmi kan halen.

    hoe verhoud de kwaliteit van het VGA beeld zich met HDMI en Component?
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Al eens gekeken naar de datum van dat artikel?

    December 1st, 2005

    Toen kon de 360 nog geen 1080p, Tegenwoordig wel en ook via de VGA HD kabel.

    Op voorwaarde dat je tv het ook aankan (staat meestal wel in de handleiding van je tv)
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ah okay, mijn tv kan het wel :) Ik was een beetje in verwarring aangezien het hier precies over de kabel gaat die ik aan wil schaffen. Er is dus qua beeld geen verschil tussen VGA en HDMI? Het enige verschil is dat met HDMI je digitale geluid ook meekomt?
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zit wel verschil in beeld met VGA en HDMI, als je een keus heb moet je voor HDMI gaan, die is betere kwaliteit.
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Hoop dat ik hier terecht kan met mijn vraag. Ben nooit zo'n held met aansluitingen e.d.

    Ik heb dus een T240HD en een Asus moederbord in m'n pc.
    In dat moederbord zit een toslink aansluiting. Diezelfde aansluiting zit ook op m'n T240HD.

    Nu knoop ik daar zo'n kabel tussen maar ik krijg geen geluid uit m'n T240HD speakers. Kan dit niet of doe ik iets fout? Kan zo niet achterhalen welk type moederbord ik heb :eek:

    Denk dat ik een A8N-sli board heb.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    denk dat dit eerder een moederbord configuratie probleempje is dan een monitor issue, is de spdif port wel enabled? heb je al even met de settings van je geluid gespeeld, en welke utility gebruik je?
     

Deel Deze Pagina