Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    hmm ik ben van plan om te gaan gamen met die monitor want idd zeer goedkoop voor een full hd monitor, verder zou het wel leuk zijn als ik er tv mee kan kijken want zag ook een philips bij de mm voor 333 euro maar die is niet full hd maar hd ready en dat is toch wel een verschil heb ik begrepen
     
  2. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Pegas, je hebt mij ooit geholpen met een PC, jaar of 2 geleden al bijna denk ik:). Nu heeft mijn broertje ook een PC nodig. Hij heeft een budget van rond de 700 en dan graag zo goed mogelijk natuurlijk. Zou jij als je tijd hebt misschien een lijstje kunnen samenstellen? Wil wel even zeker weten dat het een goed systeem is namelijk. Zou der weer heel erg mee geholpen zijn. Vista heb ik zelf nog liggen dat hoeft niet in het rijtje voor te komen.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Case + voeding: Antec Sonata Plus 550 EC € 160,19
    DVD-RW: Samsung WriteMaster SH-S223F € 18,09
    HDD: WD Caviar Green WD6400AACS € 58,01
    Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB (2x2GB) pc6400 DDR2 € 38,87
    Grafische kaart: PowerColor RADEON HD 4870 € 154,09
    Moederbord: MSI P43 Neo-F € 63,27
    CPU: Intel Core 2 Quad Q8200 € 141,36

    Totaal: 633,88 @ Azerty


    Dual-core alternatief (sneller in applicaties die niet meer dan 2 cores ondersteunen):

    CPU: Intel Core 2 Duo E8400 € 140,84

    Totaal: € 633,36


    AMD alternatief (quad-core algemeen even snel als de Intel quad-core):

    Moederbord: ASUS M4A78 € 72,51
    CPU: 1 x AMD Phenom II X4 810 € 163,20

    Totaal: € 664,96


    Ook kan je de grafische kaart nog iets verbeteren, maar dan zit je al direct zo'n €50 duurder:
    Grafische kaart: Sapphire RADEON HD 4890 € 217,08

    Bij alle totalen moeten ook nog assemblage kosten bij (lijk je niet meer te kunnen selectere op de site van Azerty, dus best een mailje sturen. Idem voor bij een andere shop). Dat zal neerkomen op zo'n €30-50 extra.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @pegas: ik heb nu al een tijd in beide pc's Tagan voedingen zitten. 420 en 480 watt......Perfect stabiel en prima service ook (Deed toentertijd een fan het niet, kreeg een compleet nieuwe voeding van Tagan opgestuurd via mijn retailer)
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tagan is inderdaad ook een zeer goed merk, maar ik mik eigenlijk op een segment hoger :+.

    EDIT: Heb nog garantie op mijn huidige voeding en met wat geluk krijg ik een nieuwe terug, met wat tegenslag een nieuwe maar dan een meer mainstream voeding (zelfde merk, andere reeks). Maar goed, die voeding is nog sterk genoeg en het is gratis dus ik klaag niet :+.
     
  6. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Effe een vraagje, in een mini-PC kun je toch niks meer inbouwen?
    Want in het foldertje van computerland stond de acr emachines EL1200 en die leek me wel een geinig dingetje.
    Maar zou ik daar later eventueel nog een videokaart in kunnen zetten?
     
  7. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan helemaal niks upgraden. Er is geen PCI-e slot dus een videokaart gaat niet. Ik denk dat je alleen de CPU kan vervangen maar dat betwijfel ik. Omdat het zo een cheap ass mobo is en die pakt niet alles.
     
  8. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ok, bedankt.
     
  9. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey mensen,

    Ik zou graag een nieuwe videokaart aan willen schaffen, naarja ik moet een nieuwe, de "oude" (GForce 8600GT) heeft het begeven (zit nu op VGA ofzo :p).

    Ik hoef niet per se een state of the art kaart. Ik game er vooral op, max settings hoeft niet, mag wel ;) Kijk ook veel (HD) films. Wat raden jullie mij aan? Heb zelf al een beetje rondgeneusd, maar ik ben een beetje uit de business...zat zelf te denken aan een Nvidia GForce 9800GT(X)...budget ligt rond de 100-150 euro.

    Rest van het systeem is als volgt:

    CPU: AMD Athlon 64 x2 4400+ Dual Core
    Ram: 3GB DDR2 (3x 1GB)
    M-board: Dell Inc. 0RY206
    Voeding: Bestec atx0300p5wb

    Voeding is 300W geloof ik...

    Alvast bedankt!
     
  10. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
  11. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je dan ook gelijk je voeding moet vervangen. Je voeding is cker een Dell voeding? en dat redt je voeding niet.
     
  12. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
  13. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat hij dus niet redden met je 300watt voeding. Je CPU kan misschien een bottleneck vormen maar dat weet ik niet cker.
     
  14. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar was ik al bang voor, welke voeding raad je aan? Is het moeilijk om een nieuwe voeding te monteren trouwens?
     
  15. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, ligt eraan. Heb je enige kennis met PC's? Want je moet alle kabels loshalen van je moederbord, Hardeschijf, DVD branders etc. En dan weghalen en dan de nieuwe inpleuren en kabels aansluiten.

    Welke dell heb je? Want sommige dell's kunnen geen normale voeding in. Heb je speciale nodig van dell..
     
  16. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet me weg wel een beetje te vinden. Denk dat het wel gaat lukken.

    Een Dell Inspiron 531.
     
  17. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is mogelijk om je voeding te vervangen. Maar welke videokaart ga je nemen, de HD4850 of de HD4870?
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    gewoon 450w pakken, zal altijd wel genoeg zijn, als je geen super de duper over de top pc gaat kopen/ nog wilt maken.

    En aansluiten is ook niet zo moeilijk, want er staat gewoon in het boekje welke kabel waar voor is bedoelt. Daarnaast kun je ook goed kijken hoe het eruit komt, en dan dezelfde van de nieuwe voeding te pakken.
     
  19. bram1805

    bram1805 Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
  20. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina