[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan je zien in het dashboard van de Xbox360 ;)
    Network Settings > Configure Network > Basic Settings > IP Adress.
     
  2. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks :), heb DMZ enabled en dat Ip-adress van de X360 ingevuld.. hij staat helaas nog steeds op Moderate. :+
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ook nadat je de router opnieuw hebt opgestart ??
     
  4. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Ik las ook iets over UPnP, kan het daar aan liggen?
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Staat je IP op auto of manual?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik bij mijn oude Linksys inschakelde dan hoefde ik geen poorten te openen.
    Dit gebeurt namelijk automatisch.
     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Static IP ja, dat was geloof ik nodig om te forwarden.
     
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Port Forwarding nu gedisabled, die had ik eerst nog aangelaten toen ik DMZ had enabled. Nu zijn de poorten wel open. Thanks voor de hulp iig.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    We hebben jouw verschillende mogelijkheden gegeven , maar het is aan de router welke hij wil gebruiken.
    Helaas is elke modem/router anders :mad:

    Het vorige week een speciale Gaming router , maar ook hier kreeg ik met veel problemen XBL werkende.

    Het belangrijkste dat het werkt nu :thumbs:
     
  10. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem
    Ik kan niet online komen/spelen bij de volgende games: FIFA 09 (daar kan ik niet eens bij het leaderboard komen), Guitar Hero : World Tour ( ik kan niet op GHTunes ), FarCry 2 (Ubisoft server zou niet online zijn, onzin natuurlijk), Forza Motorsport 2 (Online server zou ook niet available zijn... pffft ).
    FIFA 09 is een apart geval wellicht (wat geklooi met usernames geweest), maar bij de andere titels zou ik toch online moeten komen... overigens kan ik op talloze andere games wel gewoon online komen en spelen zonder wat voor problemen dan ook.

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Zie boven
    Welke provider?:KPN, wat voorheen Planet heette... weet niet honderd procent zeker.
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Uhhh...
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Avast

    Router

    Welk merk router heb je?:Thomson
    Welk router type?:Speedtouch 580i
    Welke firmware?:Dunno
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Xbox 360 Wireless Adapter

    Wat staat er bij NAT?:Ik dacht strict, maar met die verdomde NXE kan ik het niet checken, of wel soms?

    Mijn vraag is, waar te beginnen met de aanpassing van mijn NAT? Ik heb wel het een en ander gelezen maar wijzer wordt ik er niet van.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je NAT op Moderate of Strict staat dan krijg je een message als je de verbinding test. Krijg je deze niet dan staat hij open.

    -kun je andere games wel online spelen?
    -kun je wel op Xbox Live?
     
  12. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, dat vindt ik dan wel heel vreemd... zou er een ander probleem kunnen zijn behalve mijn NAT dan? Om even terug te komen op je vragen; Ja, ik kan gewoon de meeste games online spelen, Call of Duty 4:MW, Rainbow Six: Vegas, GRAW, GTA IV, zat titels. Automatisch beantwoord ik daarmee ook de tweede vraag, ja, ik kan gewoon op Xbox Live. Probleemloos, behalve dan het vorige wat ik hier heb gemeld, vooral Guitar Hero:World Tour vindt ik echt vreemd, ik kan wel gewoon online tegen mensen spelen, maar de GHTunes willen niet werken:confused:. Maar ik dacht te weten dat mijn NAT strict was bij een test van een aantal maanden geleden... je weet zeker dat zelfs in de NXE-version van het dashboard dat wordt weergeven? Ook als je een Wireless Adapter hebt bijvoorbeeld?

    Bedankt iig voor je opmerking.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja in de nxe wordt het ook aangegeven .. ga naar netwerk test .. als er niets staat (geen melding komt) heb je open NAT

    Je ziet zo'n waarschuwing en kan more info klikken:
    [​IMG]

    als je geen medling hebt:

    [​IMG]

    Heb je een open Nat
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2009
  14. nacas

    nacas NAC !

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ok jongens nou het hier toch over problemen gaat, stel ik hier maar mijn vraag. Ik weet hoe ik op mijn router de instellingen moet zetten voor mijn xbox en hoe ik hem open krijg. Nu zit ik vanavond te spelen en ineens kan niemand mij meer joinen. Ik ga kijken mijn nat settings strict :confused:. Ik dus naar mijn instellingen van mijn speedtouch 780 en daar blijkt niks veranderd en ook alles staat nog zoals het moet staan. De hele xbox instelling weg gehaald opnieuw neer gezet en nogmaals het niet doen. Tot zo ver gaat mijn kennis van het instellen want ik weet nu echt niet meer wat te doen... kan iemand me uit de brand helpen?
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb je precies ingesteld op je router?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 780i van mijn broertje werkt sinds 2 weken (update KPN) voor geen meter.
    Had hij daarvoor een Open NAT nu zit met de zelfde instellingen XBL bijna potdicht.
     
  17. Daymar002

    Daymar002 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Gigaset SX551 Siemens router (grijze)

    Hallo Mensen,

    Heb afgelopen Maandag dit gehele forum afgespit en bijna alle mogelijke oplossing geprobeerd. Bij mij is het dus nu ook dat mijn NAT strict is en ik niet meer met bepaalde mensen een game kan joinen.

    De dingen die ik geprobeerd heb is een static ip adres gegeven aan mijn xbox buiten de DHCP scope in mijn router. Port forwarding gedaan. Loste probleem niet op in combinatie met UPNP ook niet.

    Vervolgens port forwarding uitgezet en XBOX in dmz gezet maar dit mocht ook niet helpen. Vervolgens ook nog beide opties geprobeerd met firewall uit maar dit lukt ook niet. Na een tijdje kloten had ik het echt gehad!

    Mijn vraag is zijn er nog mensen die ook een KPN abbo hebben met de zelfde router en nog steeds problemen onder vinden? ondanks alle troubleshoot methodes te hebben ondernomen.

    Ik heb een KPN abbo met telefoon/tv/internet en wil niet mijn router gaan resetten.
     
  18. mischa_vw

    mischa_vw Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Xdoos en KPN Experia

    Dag Mensen,

    Ook ik heb een internet abbo van kpn, met de daarbij behorende problemen sinds een week of 2, erg raar allemaal...het werkte immers perfect:confused::eek:

    Poorten staan gewoon nog open, maar als ik bij Guitar hero opGHtunes probeer te komen wil dat niet, en ook Gears of War 1 en 2 verlopen niet zonder lag:confused::emo:

    Mijn internet snelheden zijn gewoon goed....13459Kbps Down, 900Kbps Up...

    Het ligt waarschijnlijk weer aan een update van KPN...maar heb geen idee hoe ik dit ga oplossen...

    Please help me=(8)
     
  19. Loopy463

    Loopy463 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ports geforward, upnp staat op open nog steeds problemen
    Welke provider?: speedtouch
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: geen idee

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Thomsom
    Modem type?: 780 WL ofzo
    USB/ Ethernet?: USB

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: geen idee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows XP

    Router

    Welk merk router heb je?: KPN Experia Box
    Welk router type?: Speedtouch 780
    Welke firmware?: weetniet
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Cannot find an IP using a static IP adress of dat het strict is (soms kan ie wel verbinding maken)
    Wat heb je geprobeerd?: Ports geforward, draadloze netwerkverbinding is statisch, weet niet of dat bij LAN ook moet (die staat op automatisch IP) Xbox staat ook op automatisch IP
    Waar stopt de test?: eerste stap
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): router aan en uit zetten (werkt niet ofc)

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: strict

    Ik ben echt zo blij als jullie mij kunnen helpen :)

    Als ik de LAN IP statisch maak kan ik geen normale verbinding meer maken met mijn draadloze verbinding en andersom, moet de IP van mijn LAN kabel wel statisch zijn of kan ik dat houden op automatisch? Als het op automatisch staat dan staat er bij LAN-verbinding dat er 'beperkte verbindingsmogelijkheden zijn'
    En kan ik de IP van mijn xbox ook op automatisch houden of moet ik het manual invoeren?
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2009
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij welke moet ik me port openen?
    Virtual Server of Port Trigger?

    [​IMG]


    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina