1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Thuisnetwerk aanpassen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door auke, 19 apr 2009.

  1. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hebben een kast gebouwd, waar de router nu in staat en sindsdien heb ik geen goede draadloze verbinding meer op mijn kamer (op zolder). Hieronder staat waar ons thuisnetwerk uit bestaat.

    Op mijn kamer heb ik 1 ethernet kabel voor mijn Xbox, PS3 en MAC. De PS3 en MAC kunnen draadloos, maar met de slechte verbinding is dit eigenlijk niet meer te doen. Hier zoek dus een oplossing voor.

    Een optie is dus die kabel die ik heb op te splitsen in drieën (Als de verbinding stabiel is vind ik het niet erg als ik niet draadloos kan).
    De andere optie is de router te vervangen voor een sterkere zodat ik een beter signaal krijg. Als jullie dit adviseren heb ik wel een goede uitleg nodig om mijn vader over te halen.
    Ik heb niet veel verstand van netwerken en zoek dus advies.

    Beneden:
    - Modem: Motorola Cable modem SBV5121E
    - Laptop

    1e verdieping:
    - Router: Sitecom Wireles Network Broadband Router 54g
    - 2 Desktops
    - 1 Laptop
    - Wii

    Zolder:
    - 1 Desktop
    - Macbook
    - Xbox 360
    - PS3
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt dus 1 kabel op zolder voor je PC? Doe er een 4 port switch tussen en je bent klaar. Dit is ook de goedkoopste oplossing, het kost je ook niet meer dan €10. En doordat alles via de kabel gaat heb je geen slechte ontvangst meer :)
     
  3. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mij kamer heb ik 1 kabel voor een MAC, PS3 en een Xbox. De desktop op zolder staat in een andere kamer en heeft een eigen kabel.

    Zou een switch het goed oplossen? Ik las ergens dat een switch niet altijd met alle apparaten kan samen werken. Weet iemand of ik dan nog een bepaalde soort switch nodig heb? Of kunnen alle switches?
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Switch is de perfecte oplossing, en zal ook gewoon goed werken.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    +1 , koop gewoon een 10/100 switch en je bent van al het gezeur af.
     
  6. auke

    auke Active Member

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik iets als dit koop + 3 ethernet kabels, dan heb ik alles?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat is goed genoeg. Al is Sweex wel een cheap merk, maar met een switch maakt dat niks uit. Het is nog makkelijker om naar de plaatselijke computerwinkel te gaan, te zeggen doe me een switch en 3 kabels en je kan weer naar huis :+
     
  8. Magixz

    Magixz Give me some fun

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    0
    yep gewoon een switch kopen heb ik ook moeten doen op mijn kamer
     

Deel Deze Pagina