ontevreden, snel uitgekeken

Discussie in 'Algemeen' gestart door richie_w, 23 apr 2009.

1. richie_w

richie_w Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje een XBOX 360, spellen waar ik niet zo snel op uitgekeken was waren Gears of War 2, Resident Evil 5 en Burnout Ultimate Garnage. Maar daarna heb ik wat andere spellen geprobeerd en ben ik eigenlijk zo goed als uitgekeken op de XBOX 360. Ik ben eigenlijk ook wel teleurgesteld in de spellen die aangeboden worden. Stuk voor stuk 'saaie spellen'. Het kan ook aan mij liggen dat ik te oud word voor spellen en te weinig tijd heb, ben nu 22 en vind het soms ook te zonde om mijn tijd te besteden aan de xbox. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en of mensen mij spellen kunnen aangeven waar je niet snel van uitgekeken raakt, die iemand van 22 ook nog leuk vind, waar een fun factor in zit (je kunt dingen vrij spelen ofzo, dat je bezig bent voor iets dat je niet het idee hebt dat je steeds hetzelfde doet, bijv. ultimate garnage 'steeds andere levels en auto's, resident evil steeds andere werelden en wapens, gears of war steeds andere wereld en is gewoon leuk om te spelen).

Verder ben ik ook heel teleurgesteld in XBOX Live. Had verwacht dat veel meer mensen online waren. Bijv bij Quake 4 kon ik geen tegenstander vinden.. gears of war kon k gen maat of tegenstander vinde.. burnout konk geen tegenstader vinden. Daar ga ik dus geen geld aan uitgeven.

Graag hoor ik of mensen die zelfde teleurstelling ook hebben, en of ze me nog spellen kennen die wel leuk zijn ofzo

mvg
    Richie

2. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk dat er een aardig breed assoirtement aan coole spellen is, maar dit is misschien persoonlijk.
    Verder over dat je weinig mensen kan vinden, in de meeste games zou het geen probleem moeten zijn hoor. Quake weet ik niet, en Gears of War 1 wordt simpelweg amper gespeelt omdat iedereen nu Gears of War 2 speelt. Maar probeer maar is Halo of CoD online, je zult zo een game hebben.
    Misschien heeft het ook nog wel te maken dat je NAT dicht staat maar dat weet ik niet. :)

3. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik denk dat het probleem gewoon aan jezelf ligt?! Dat jij jezelf te oud vindt voor de xbox met je 22 jaar en het zonde vindt om er tijd aan te besteden, snap ik als 24 jarige die elke dag minstens 2 uur xboxt namelijk niet ;)!
    En vindt je het gek dat je bij Quake 4 en GOW geen tegenstanders vindt...dat zijn beide oude games, die speelt bijna niemand meer online! En je bedoeld overigens ook FLATOUT Ultimate Garnage, en niet BURNOUT ;)! En Flatout is ondergewaardeerd en weinig verkocht, dus ook die speelt bijna niemand online.

Als je daarentegen GOW2 of Burnout Paradise online speelt, heb je binnen no time een match gevonden! Dus voor een goede Live ervaring moet je gewoon de wat nieuwere games spelen (of Halo 3 )!

En als je zo snel uitgekeken bent op games, is er ook altijd nog de bazaar! Daar kun je heel goedkoop tweedehands games krijgen, zodat het niet zo zonde is als je er snel op uitgekeken bent. En ruilen kan natuurlijk ook nog!

Maar goed, een game die bij me opkomt die misschien wel wat voor jou is, is Fallout 3. Daar heb je genoeg dingen vrij te spelen en te verzamelen namelijk!

Overigens zou t ook gewoon kunnen zijn dat je gewoon op zoek moet naar een andere hobby ;)!

Laatst bewerkt: 24 apr 2009
  4. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Gedeeltelijk ben ik het met je eens,over het feit dat games inderdaad minder uniek zijn en nieuw orgineel materiaal is er niet echt meer bij nee.De klassiekers die ik had op de gewone X Box heb ik niet echt met de 360,en net als jij ben ik teleurgesteld in velen van de meeste next gen games.

Of het aan je leeftijd ligt,dat is een goede vraag.Ben zelf over de 30 en ik begin gamen wel steeds minder interessant te vinden,in mijn jongere jaren heb ik heel wat afgegamed en kocht ik wel geregeld een game.Nu tegenwoordig koop ik echt nog heel zelden een game op zijn volle prijs,en wacht ik met veel spellen dan weer op de budgettenbak waar je je game dan uitgrabbelt voor een prikkie.Nu tegenwoordig geef ikzelf niet echt veel meer om gamen,en zie ik gamen nu ook echt als vermaak in plaats van een hardcore instelling die ik vroeger had.Daarnaast heb ik nog een hoop andere passies,en die gaan nog altijd voor.Dan is er mijn liefde nog,al houd die dan echt van veel gamen lol.

Als het aankomt op games word ik vaak aangetrokken met de developement,zoals de artworks vind ik gewoon ronduit prachtig van velen games die me dan de vlammen aanwakkeren.Maar uiteindelijk worden velen van die games vaak minder,en merk je dat het nu allemaal meer gaat om graphigs.Wat ik wel vind is dat er aan veel onnodige elementen in een game aandacht word besteed wat games echt kapot kan maken,zoals in racespellen het bewegende publiek wat natuurlijk mooi is maar konden ze beter die moeite steken in de gameplay zelf.

Wat me opvalt is dat je nu in games meer geniet van de randzaken,zoals fotomodes en customizing van wagens op personages waardoor de gameplay elementen zelf naar de achtergrond verdwijnen.Kortom gimmicks staan nu meer voor op,en dat is inderdaad erg jammerlijk als je de oude games even terugpakt die echt een eigen charme hadden.

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Je hoeft niet altijd op de xbox te zitten ;) Je hoeft xboxen niet als iets te zien dat je MOET doen maar doe het gewoon af en toe voor je plezier :). Zo haal je veel meer plezier eruit en ben je niet alleen bezig op de xbox. :thumbs:

6. xbox360fan

xbox360fan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet je een ps3 kopen:) :)

Maar er zijn wel tijde dat er gewoon geen games uitkomen die ik leuk vind. Maar als er games zijn die ik leuk vind, speel ik ze ook echt kapot.

7. Twisted

Twisted Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk deel ik deels de mening van Richiew. Er is op dit moment is er zeer weinig diepgang in spellen. De meeste spellen zijn het gewoon net niet. Met een paar kleine toevoegingen had er een langdurige gameplay geweest. Deels komt het ook door developers doordat ze nu pas de kracht van een xbox inzien. Dus ook pas de mogelijkheden gaan inzien.

Verder vind ik dat alle developers zich teveel vast klampen aan Hollywood. Waarom moet aan een spel een einde komen? Als voorbeeld, ik speel ook regelmatig het spel Football Manager. Dit spel kun je doorspelen tot het jaar 2250 als je dat zou willen. Teveel gamers eisen snelle actie, dat gaat vaak gepaard met snelle level-up en dergelijke waardoor je ook sneller op een spel bent uit gekeken. Omdat je na 10uur spelen praktisch alles al hebt gezien wat een spel te beiden heeft. Verder is er te veel herhaling.

Pak een simpele rpg als Fable 2 of Fallout 3. Gooi er wat Rts elementen in zoals het kunnen bouwen van een eigen stad waarna je de strijd moet aan gaan met andere steden om zo de vrede te beheren of te globaliseren. Het idee is simpel, het werken aan het doel is langer, rome is immers ook niet gebouwd op 1 dag. En je combineerd juist veel genres waardoor het meer gamers weet te raken en een veel betere langdurige gameplay geeft.

8. xbwdx

xbwdx FeanFan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad. De vorige generatie spelcomputers is bijna volledig langs me heen gegaan. Van jongs af aan ben ik al gamer. Op een gegeven moment had ik het gewoon gehad.

Ik ben nu 31 en sinds twee jaar speel ik weer geregeld een spelletje. Op een gegeven moment ben ik weer wat sites gaan checken. Toen ik wat beelden van Bioshock zag was ik om. Ik game tegenwoordig wel anders als vroeger. Vroeger moest ik alle coole spellen hebben, waardoor ik maar weinig spellen uitspeelde. Tegenwoordig let ik wat meer op met wat ik koop en speel ik bijna al mijn spellen uit. Een voorbeeld hiervan is Street Fighter vroeger had ik deze blind gekocht. Nu niet, omdat ik weet dat ik hem nauwelijks ga spelen. Het is een goed spel, maar niets voor mij.

Tegenwoordig heb ik ook geregeld geen zin om te gamen en dan laat ik de 360 lekker uitstaan en ga wat anders doen. En soms kan ik de controller nauwelijks wegleggen... :D

9. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    ik denk toch dat t probleem bij je zelf ligt, of aan je internet verbinding. Ik hoef maar op quickmatch te drukken bij zo wat elke titel en ik heb een tegenstander... en juist t online gedeelte zorgt imo voor meer diversiteit en spanning. Een menselijke tegenstander is altijd veel lastiger als een ai.

Daarnaast zijn er genoeg spellen die je uren kunnen boeien, persoonlijk vond ik gow2 niet zo heel boeiend, maar wel grafisch overweldigend. Bij RE5 stoor ik me behoorlijk aan bepaalde stuur elementen.

Pak je een racegame als forza2 dan is het offline gedeelte uiteindelijk behoorlijk boring. Maar online knalt t dan weer wel. Als je de game een paar maanden weg legt, dan is t ineens weer leuk.

Neem Cod4, dat spel heb t 1e half jaar alleen maar online gespeelt, daarna pas offline.

Neem spellen als FallOut3, Oblivion, Mass Effect, Fable2, GTA4. Spellen waar je uren mee zoet kan zijn, de meeste zelfs zonder mp.

Maar goed, ik denk dat er voor elke gamer genoeg keuze is in spellen. Ik bedoel als je gow2 vet vind, dan zou je cod4 ook vet moeten vinden. Als je burnout ultimate carnage vet vind dan zouden spellen als burnout paradise ook in je straatje moeten vallen. RE5, is een horror-shooter, dan zou ik zeker fear2 of deadspace eens testen.

Gelukkig kun je van heel veel spellen demo's downloaden... kan je ze testen voordat je ze aanschaft.

Maar vind t vooral vreemd dat je nooit een tegenstander vind, ik zou toch echt kijken of je live wel goed openstaat. Zeker bij een titel als gow2 of re5, zijn toch vrij recente, en actief gespeelde titels als ik zo in mijn friendlist kijk.

10. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    1 Ding is zeker te oud voor te gamen word je nooit,als er op de 360 geen game naar mijn zin komt speel ik ps3 zoals nu bij killzone 2,ik ben blij dat ik de 2 beste consoles heb en zo kan je alle topgames kopen.

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment raak ik mijn xbox bijna niet meer aan. M'n broertje zit er trouwens wel iedere dag achter :+

Maar dat komt gewoon puur door het spellenaanbod van deze maanden. Er komt verdomd weinig uit wat mij boeit 8).. maar ja dan wachten we nog maar een paar maandjes :)

@ de topicstarter. Probeer Fallout 3 eens. Als je die saai vindt is er geen hoop meer :9

12. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    De laatste maanden ben ik ook een stuk minder aan het gamen. Ik denk dat dat misschien ook met leeftijd te maken heeft! Dat vind ik enerzijds erg jammer, anderzijds is het iets onvermijdelijks denk ik.

Ik heb tegenwoordig veel meer moeite echt op te gaan in verhalen van games waar ik vroeger urenlang hetzelfde kon spelen (vooral FF8 dat verhaal...heerlijk). Ik heb alle rpg's op de 360 in handen maar geen een heeft op mij een echt diepe indruk gemaakt. Lost O. komt in de buurt maar daarna is het huilen met de pet op.

Inderdaad zou ik als ik jou was, Oblivion of Fallout 3 even proberen. Beide redelijk "volwassen" games als ik het zo mag stellen.

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    misschien zijn we verwend.

tijdens de NES dagen was alles nieuw en waren we niks gewend. als dan weer een Mario kloon kwam of zoeits vonden we het toch leuk.

dit kwam ook omdat het aanbod kleiner was van games die op een jaar uitkwamen.

Als je teleurgesteld bent in Live: mensen kunnen maar 1 game tegelijk spelen. als ik graag Fifa speel koop ik de nieuwste en speel ik die online. De oudere games worden daardoor minder gespeeld.

Zoek een spel dat nieuw is dat je echt leuk lijkt. Meestal kun je op dit forum zien hoe goed een spel is door te kijken bij de topics naar "deel".

als er staat deel 6, dan weet je dat het spel goed genoeg is om 6.000 posts aan te wijden en dat het veel gespeld wordt.

Speel zo'n spel dan 1 a 2 uurtjes per avond (niet elke dag) en je zult merken zeker als je met vrienden speelt of met dezelfde mensen die je via dit forum kent dat het een stuk leuker is als je dan ook een praatje tussendoor kunt maken en wat socialer gamed.

als je oudere spellen leuker vond is er natuurlijk altijd XBL arcade

14. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Zodra je eenmaal 25 bent geworden wordt gamen weer leuk: Oldskool NL ;)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Mikkel: agree Oldskool ftw!

Verder ben ik het zooooo niet met de TS eens (ik als 29 jarige ouwe lul). Je kan tegenwoordig gamen als nooit tevoren. Misschien dat je je hobby gewoon een beetje beu begint te worden (niet vreemd met hobby's).

Maar als je kijkt wat je met deze generatie kan en beleeft.... Helemaal het live gamen is een ervaring zoals dat nog nooit eerder kon. Ik heb echt de grootste lol gehad om Halo 3, Crackdown, Gears 1 en 2 samen met een kameraad over live uit te spelen. De hele beleving 1 op 1 delen met een kameraad is echt super.

Daarnaast zorgen sites als Oldskool er voor mij voor dat multiplayer avondjes leuker zijn dan ooit. Parties maken, uitnodigen, chatten, stats vergelijken, intergratie met sites het kan niet meer op.

Gamebudgetten zijn groter dan ooit, wat zorgt dat de blockbusters groter zijn dan de filmblockbusters qua budget en omzet. Sure elke shooter kan je categoriseren als 'weer een FPS', maar dat kan je met films ed ook.

Een Metal Gear Solid 4 levert een interactieve film op om u tegen te zeggen, sure mgs1 was gaaf, maar leg ze voor de lol nog eens naast elkaar.

RPG's kennen elementen die eerder niet mogelijk waren. NPC's met compleet eigen levens, interactie met omgeving, dag/nacht cycli, CGI's die complete eyecandy zijn etc

Yep ik genoot van een Final Fantasy III (damn ben echt oud), maar een dergelijk spel verbleekt bij een Lost Odyssey of een Fallout (Geen JRPG I know).

Streetfighter II was gaaf op de SNES sure, maar als je daar een deeltje IV naastlegt weet ik het wel.

Doordat er zoveel geld omgaat in de industrie onstaat er ook meer ruimte voor de kleinere indy games:

- Braid
    - Dishwasher Dead Samurai
    - Portal (ok niet indie, maar zeker gaaf)
    - Audiosurf
    - Flower (PS3 )
    - Castle Crashers
    - Fat Princess (Ps3 )

Zo groot als de industrie is, is er tegenwoordig voor iedereen wat. Dus nee niks te maken met leeftijd, maar puur waar je interesse op het moment ligt ;)

16. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel zelf ook al lang niet meer alles wat er uitkomt , eigenlijk alleen nog maar de triple A titels , puur omdat die gewoon goed afgewerkt enzo zijn (ook niet altijd)

Maar bijv nu komt volgende maand de UFC game uit van THQ , en dat word toch wel weer een game sinds echt lang waar ik me lang mee kan vermaken , en ja dat je 22 bent en dan het al een beetje heb gehad , gamen doe je voor plezier voor ontspanning althans ik dan. En als je er geen plezier meer in beleefd zou ik gewoon een tijdje stoppen en gewoon echt spelen als je er zin in hebt.

Ik ben zelf 26 en game eigenlijk al sinds de Atari 2600 (zeg ik dat goed?)maar ik kan je wel vertellen dat spellen steeds complexer worden en grafisch gewoon echt een genot om naar te kijken en als ik dat vergelijk met 10 jaar geleden vind ik het nu toch echt wel beter geworden ! Ik neem een godfather 2 als voorbeeld , die haal ik gewoon puur niet omdat het gewoon slecht afgewerkt is ,grafisch achterhaald , jaren geleden kon je daar nog wel mee wegkomen maar in deze dagen echter niet , de lat ligt zo hoog tegenwoordig en we zijn eerlijk waar ook best wel verwend als ik mag zeggen.

Zo dit was mijn kijk erop

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    waar staat de afkorting UFC voor?

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Don't let the door hit you on the way out _0/

@ Syke, U(ltimate?) Fighting Club ofzo?

zat leuke spellen op de xbox, ik ga er echter geen 1 aanraden. Iedereen zijn eigen smaak

19. Twisted

Twisted Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ultimate Fighting Championship.

Doel: de beste vechter te kunnen bekronen uit 6 verschillende vechtstylen.
    Vooor mij is het iig een must have. Eindelijk weer eens een realistisch spel. En boxen werd nogal saai imo.

20. Florinho0

Florinho0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    play saints row 2 or fifa 09\o/

Deel Deze Pagina