[XOne] [Centraal] Modems en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 14 mrt 2003.

  1. Deimos

    Deimos GodOfTheGreenRealm

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: kabeltie??




    oke bedankt
     
  2. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: kabeltie??

    n00b says: kun je dat ding waarmee je via analoge modem kunt internetten ook gebruiken om die kabel vanuit de xbox in te doen? (input: LINE, PHONE of zoiets)

    :confused:
     
  3. Cephisus

    Cephisus XBW is groen

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    en waar zie ik het speelscherm dan? op de pc of tv?

    ***EDIT***

    enne, wat voor kabeltje moet ik dan gebruiken?
     
  4. Deimos

    Deimos GodOfTheGreenRealm

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Re: kabeltie??

    Nee. je hebt per sé breedband nodig; dwz tenminste 128Kb uplink en 384 Kb downlink. Een fatsoenlijk kabel of adsl abbo is voldoende, maar een dial up abbo of een isdn abbo beslist niet.
     
  6. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: kabeltie??

    lol we praten langs elkaar:+
    ik heb adsl en het is snel genoeg. heb alleen een usbmodem en kan dus niet gemakkelijk sharen. Maar kan ik een ethernetkabel in dat slot doen om zo (ICS heet dat toch?) te liven?
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Re: Re: Re: kabeltie??

    Ja. Zie FAQ. In de FAQ staat alles over USB modems uitgelegd.
     
  8. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: kabeltie??

    ik heb op xbox.com gekeken en snap het volgens mij.
    Alleen hoe weet ik of ik een crossover ethernetkabel of een gewone ethernetkabel moet gebruiken?
    En ik kan dus gewoon de ethernetkabel dan in hetzelfde slot doen waar eerst een telefoonlijn zat voor de 'gewone' modem? (PHONE of LINE?)
     
  9. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb afgelopen zaterdag een router/modem bij de routershop besteld, weet iemand wanneer kan ik hem thuis kan verwachten?
     
  10. Deimos

    Deimos GodOfTheGreenRealm

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    |:-

    Als ik Inlog met LIVE krijg ik de mededeling dat DHCP of PPPoE geen DNS afgeeft??? Ik kan op Zonnet ook al geen DNS vinden om het manual te doen. Ik heb men PC op ICS en Xbox op automatisch. Weet iemand hier iets van????
     
  11. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kabeltie??

    iemand:confused:
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kabeltie??

    ehm ... nee een telefoonlijn en een UTP kabel zijn 2 verschillende kabels .. ehm.. wat is jouw setup?

    Windows ICS connectie (dubbele netwerk kaart of een USB modem + 1 netwerk kaart)

    [​IMG]



    Een Windows ICS (Internet connection sharing) word aangeraden als je een dubbele netwerkkaart hebt of als jouw kabel/DSL modem gebruik maakt van een USB kabel. Jouw computer moet dan wel aan staan als je met xbox live wilt gaan spelen.

    Windows ICS connectie maakt gebruik van Windows internetdelen. Deze kan je vinden onder je control panel van Windows XP, ME, 2000 en 98 SE

    1. Schakel je Xbox, PC en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de PC en de kabel/DSL modem (zie instructie kabel modem
    om te controleren welke kabel je moet gebruiken)
    3. Sluit de ethernet kabel aan op de netwerk kaart van de PC en sluit deze aan op je xbox (cross cable)
    4. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw pc aan
    5. Configureer Windows internetdelen , Controleer of je met je pc een verbinding hebt op het internet. (Voor meer informatie zie windows documentatie)
    6. Zet jouw xbox aan (zonder disk)
    7. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox
     
  13. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    penjannl zei dat het wel kon:'-(

    ik heb een usb-adslmodem. Dat is eigenlijk mijn set up:)
    Wat moet je allemaal weten dan? Ik heb alleen nog zo'n slot waar ik eerst mijn modem inpuggde maar daar kan dus geen (crossover)ethernetkabel in?
     
  14. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Iemand?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Eerstens heet ik geen penjannl en tweedens heb je mijn post zeer waarschijnlijk verkeerd begrepen (of ik heb jouw vraag niet goed begrepen. Ik heb jouw geschreven dat je een ethernetkabel tussen je PC en je Xbox kunt gebruiken. (Dat moet dan een crossover ethernet kabel zijn, om precies te zijn).

    Oh, wacht! Nu snap ik je probleem... Jij wil de Xbox aansluiten op de LINE ingang achter in je PC? Nee, dat kan niet. Dat is een slot van een telefoonmodem, denk ik. Ik vermoed dat die kaart naast het LINE stopkontakt ook nog een PHONE stopkontakt heeft, he? Tsja... Daar kun je je Xbox ook niet mee verbinden.

    Je hebt een netwerkkaart in je PC nodig waar je de kabel vanaf je Xbox in moet steken.
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, iemand weet het: Klik hier. Duh!
     
  17. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    er wil nog weleens een n tussenglippen tijdens het sneltypen:)
    Maar je hebt ook een onmogelijke naam, indisch ofzo
    Maar bedankt voor je antwoord. Netwerkkaart en crosoverethernetkabel dus.
     
  18. Deimos

    Deimos GodOfTheGreenRealm

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    de oplossing

    Ik had ook nogal wat problemen, maar nu heb ik ze allemaal op 1 na opgelost; DE CREDITCARD~!!! Je hebt er gewoon echt 1 nodig, te asociaal voor woorden!!
    maar wat je dus nodig heb; een netwerkkaart, een crossedkabel te koop bij o.a. Dixons en, misschien wel het belangrijkste(als je Xbox aangeeft dat tie geen DNS krijgt), zet je firewall UIT!! ook een virusscan heeft dit soms en ook in windows kan het aanstaan. als je dit allemaal gedaan heb zit je zo :p voor je xbox, blij als een kind en dan vraag tie om je creditcard 8) |:- |:- |:-

    /Mod Offtopic post. Deze thread gaat over modems.
     
  19. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    als je op je modem+router in 1 .... je pc hebt aangesloten en je xbox ...kun je dan ook op connect komen??
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan moet je wel je pc aan hebben staan ... ja dat kan ... maar zoals peter al zei ... dit is een modem topic
     

Deel Deze Pagina