Vraagje over savegames verplaatsen.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fromixx24-7, 27 apr 2009.

1. fromixx24-7

fromixx24-7 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halle,

Ik vroeg me af ik ook een soort back-up van m'n savegames op de harddisk kan maken en die op een ander opslag medium kan zetten. Dit met de gedachte dat ik m'n savegames nog heb als ik de xbox inlever bij mediamarkt als hij een defect vertoont. Dan moet je bij mediamarkt namelijk het hele pakket inleveren, inclusief harddisk.

2. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik zet mijn savegames altijd als back-up op een 256mb memory unit. Werkt perfect.

3. fromixx24-7

fromixx24-7 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik neem aan dat je ze daarna weer terug op de hdd kan zetten?

In ieder geval bedankt!

4. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Jup. Wel even goed opletten dat je bij het kopieren/verplaatsen van bestanden in het juiste opslag medium zit te werken. Dit vind ik af en toe nogal lastig om te zien bij de 360. Sinds ik 1 keer per ongeluk al mijn savegames verwijderd heb doe ik alles backuppen op die unit. Het kan wel zo zijn dat je sommige savegames (zoals bij Viva Pinata) niet kan verplaatsen of kopieren, maar dit ligt dan echt aan de ontwikkelaar.

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Het is sowieso zeer aan te raden om je savegames te backuppen op zo'n memorycard voor als je harde schijf crashed!

Als je xbox kapot gaat, dan heb je niets met MM markt te maken. Alles gaat via microsoft: gratis en veel sneller.
    Alleen als je xbox binnen een week kapot zou zijn, dan zul je m gewoon kunnen inruilen voor een nieuwe. Maar garantie gaat gewoon via Microsoft hoor!

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En bij Microsoft hoef je niet de hardeschijf mee te geven! :)

7. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Stomme vraag misschien, maar m'n 360 is onlangs voor de 4de keer overleden. Geen garantie meer, dus nieuwe gekocht.

Nu heb ik ineens een 120 Gig harde schijf en wil ik m'n savegames die op de harde schijf van m'n oude 360 staan overzetten.

Is de enige manier om dit te doen via gebruik van een memorycard?

Ik heb een USB stick geprobeerd maar die wordt niet gepakt. Verder las ik ergens tijdens Googlen over een "migratiekabel" maar daar wordt ik niet wijzer van. Is er niet bijgeleverd en in ieder geval niet los te koop in winkel.

Hoop graag van jullie te horen :)

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je kan de helpdesk bellen en vragen voor een HDD transfer kit .. vertel hen dat je een elite hebt gekocht en dat je de data van de oude hardeschijf over wilt zetten :)

9. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Humm oke, goeie tip! bedankt Fardo :)

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je op de nieuwe 360 al savegames hebt staan moet je deze wel overzetten met een memory unit anders ben je deze straks kwijt

11. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    oke cool, goed dat je 't zegt ;)

Deel Deze Pagina