secure hdcp link lost

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door luckygiel, 1 mei 2009.

1. luckygiel

luckygiel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb al via de zoekfunctie gezocht of er al een topic over dit probleem was, maar ik kon het zo snel niet vinden. Mijn excuses als dit al gepost is.

Sinds 4 weken geleden heb ik een xbox elite (daarvoor had ik een 3 jaar oude xbox 360 zonder HDMI aansluiting en die geregeld vast liep). Ik heb er al een stuk of 10 DVD's mee afgespeeld, maar eergister kreeg ik opeens het bericht: Secure HDCP link lost. en een flikkerend beeld als ik een DVD wilde bekijken. De dag daarvoor werkte alles nog perfect en ik had helemaal niks veranderd aan instellingen of hardware. De DVD van de vorige dag die ik af wilde kijken zat er zelfs nog gewoon in.

Eerst natuurlijk een paar keer de xbox en tv herstart e.d. Daarna opgezocht op internet of anderen ook dit probleem hadden. En ja die waren er, maar hun hadden dit probleem meteen al vanaf dat ze voor het eerst een DVD wilden afspelen met hun xbox.
    Ik heb daarna een andere HDMI kabel geprobeerd, maar dit hielp ook niet...
    Er zit maar 1 HDMI aansluiting op mijn tv. Maar mijn digitale HD ontvanger werkt gewoon wel via die aansluiting dus daar kan het niet aan liggen (?).

Misschien weet iemand een oplossing hiervoor. Ik snap er niks van... het zijn gewoon goede HDMI kabels en alles werkte gewoon perfect.

thnx

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    heb je de hdmi stekker al uit je tv gehaald ..,. 60 sec. wachten en daarna er weer instoppen (dit lijkt me een tv storring) .. hmm kan je kijken of je de resolutie kan terugdraaien .. naar 720 p (tijdelijk)

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat heb ik ook wel eens een gehad met de 360. Door even de HDMI kabel uit de tv te halen en 'm na een tijdje (aantal seconden) weer aan te sluiten is het probleem opgelost. Welkom op 't forum trouwens! :)

Edit: wat Fardo zegt :+

4. luckygiel

luckygiel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, bedankt voor de snelle reacties:). Ik zal het zo even proberen als ik thuis kom.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb ik ook sinds ik HDMI heb. Alleen staat er bij mij "restored" ipv "lost"

6. luckygiel

luckygiel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, hij doet het weer! Bedankt!

Zo simpel :), gewoon even de stekker er opnieuw in...

Deel Deze Pagina