Geachte mensen, De lightgun, hoe werkt het?? iets waar ik nu al even over zit na te denken, dus ik dacht ik vraag jullie mening eens. Hoe weet een lightgun dat ik iemand neerschiet? Zit er een camera in die kan 'zien' of ik raak schiet?? Of werkt het meer als zon albertheijn afreken ding, alle mannetjes op een beeldscherm zijn voorzien van een scancode... Elke tv is immers weer anders en hoe weet die xbox nou eindelijk waar ik naartoe schiet?? Deze bijde opties lijken mij sowieso niet waar maar goed.... Kortom, een overduidelijk mysterie als je het mij vraagt.
Deze vraag heb ik ook eens gesteld (coole vraag overigens... 1 van de grootste ex-onopgeloste mysterie's uit m'n leven ) ik ga ff voor je zoeken, ik edit m'n bericht zodra ik iets heb.. (ik weet niet meer precies uit me hoofd hoe 't werkt... is best een moeilijk verhaal)
http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=14973&highlight=hoe werkt lightgun Yeah, hier heb ik 'm... Veel plezier d'r mee
Die uitleg is de oude methode, zoals in duckhunt op de NES. Tegenwoordig doen ze het iets geavanceerder, zie mijn link.
Ook dat was voor mij een groot mysterie Maar bedankt voor de link, ga meteen ff kijken... Die dingen werken echt vaag, wel vetste idee ooit voor een tv & spelcomputer
Allemaal leuk en aardig...maar dr is nog steeds niet een coole lightgun voor de xbox in NL ... moet maar de berreta uit duitland halen:{ /Mod Daar gaat deze thread niet over volgens mij Als je niks over het onderwerp weet te melden zeg dan gewoon niks ! Gewijzigd door Dioga
olol het grappige is dat je op howstuffworks ook kan zien van wie het patent is...in dit geval van Nintendo!! teh big N was dus de eerste met een lightgun en nog wel op m'n verjaardag gepatenteerd damn that site fkn rocks thnx voor de link atarian!
Ik wist zelf ook nooit hoe een lightgun werkte, maar hij reageert dus op het licht van de tv. Echt wel vaag gedaan, maar het is idd het beste idee om interactief met hardware te doen/zijn (ofzo). Thx Atarian + Dioga
Omdat je de gun moet callibreren zodat de Xbox weet hoe de gun gericht is als je perfect in de roos schiet! Dat was het toch bij Virtua Cop op de Saturn!
maar dan is het nog lastig, ik bedoel moet je dan gun in je ene hand en je controller in je andere hand...het is een beetje saai als je een beeld ziet waar constant een osama bin laden voorbij komt renne dan word het schiete ook gauw saai