De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 22]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 1 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk je nu werkelijk dat een winkel een 50" leen LCD/Plasma heeft klaar staan.
    De meeste grote winkels geven helemaal geen leen-toestelen meer aan hun klanten.

    Als je bij de MM een defecte lcd/plasma brengt kan het >2 weken duren voordat het toestel bij de juiste reparatie service staat.
    Heb bij Megapool ooit is 7 weken moeten wachten op een firmware update voor mijn Philips Matchline dvd-speler.

    Daar is aan te raden om altijd met de helpdesk van de fabrikant te bellen.
    Die sturen een montuer langs of vertellen je de dichtsbijzijnde service punt.

    Lever geen defecte fotocamera in bij Canon die via de paralelle import Nederland is binnen gekomen.
    Je ziet hem hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug.

    Canon heeft in 2006 , via een kort geding, voor elkaar gekregen dat een voorlopig gerechtelijk verbod werd opgelegd aan het Nederlandse Crown International BV om de verkoop te stoppen van parallel geïmporteerde Canon cameraproducten in de EER, welke inbreuk maken op de merken- en auteursrechten van Canon.
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat denk ik niet. Maar dat zouden ze wel moeten hebben...
    De MM is nou niet echt een winkel waar service hoog in het vaandel staat... :{ En Megapool is niet voor niets failliet (of overgekocht?)...
    Waarom denk je dat de MM de klanten de fabrikant zelf laten benaderen? Anders moeten ze zelf alles regelen. En met het aantal klanten (en klachten) wat MM te verwerken heeft is dat een flinke kostenpost voor hun en dus vragen ze of de klant zelf de fabrikant wil bellen ;)

    Zelf koop ik het liefst bij de plaatselijke electronicazaak, vooral witgoed. Ik ging verhuizen en had o.a. een koelkast, wasmachine, stofzuiger, senseo etc. nodig. Je kan alles wel via internet kopen, maar vooral witgoed is uiteindelijk net zo duur. Bij deze winkels is er makkelijk nog wat korting af te praten waardoor je ook een goede prijs krijgt. Daarnaast is de service stukken beter dan bij een grote keten. Als er iets gerepareerd moet worden krijg ik van dezelfde winkel een vervangend toestel (inderdaad geen 50" LCD maar een kleiner tv zodat ik tóch tv heb.) Daarnaast hebben ze hun eigen monteurs die bv een wasmachine nog wel kunnen repareren. Lukt het thuis niet, dan nemen ze hem mee naar hun eigen reparatieruimte. Lukt het dan nog niet dan pas gaat hij naar de fabrikant ;)

    TV's gaan niet zo snel kapot en kan ik eventueel wel langer missen. Daarom heb ik deze ook gekocht via Internet. Een wasmachine langer dan een week missen is al veel lastiger... Daarom koop ik dit soort dingen in een winkel puur voor de service.



    Dat zeg ik ook niet. Je moet een Duitse Canon ook niet aanbieden aan Canon Nederland. Wat ik al zei, je moet hem aanbieden aan Canon Duitsland in dit geval. Als consument heb je dan gewoon garantie. Alleen het kost erg veel moeite om alles via Duitsland te regelen en dus haken de meeste consumenten af.
    Dit heeft niets met consumenten te maken maar met de winkels die dus duitse Canons verkopen in Nederland. Kan me voorstellen dat Canon dit wil verbieden omdat vandaag de dag je alles net zo snel uit een ander land geleverd kan krijgen.

    Ik denk dat we wel op dezelfde lijn zitten, alleen wat wettelijk is vastgelegd gebeurt in de praktijk niet altijd. Dat is wat ik probeer te zeggen. Als je als consument ál je rechten exact weet en je hebt de tijd om de 'confrontatie' met de winkel/fabrikant te nemen dan sta je als consument behoorlijk sterk. Helaas is dit niet het geval en neemt de consument zelf contact op met de fabrikant ipv via de winkel. Ik zeg niet dat het verkeerd is, ik zeg alleen dat dat niet de officiële weg is. :)
     
  3. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar als klanten bij ons binnen 2 weken terugkomen met een defecte tv dan bestaat er ook nog zoiets als 1 op 1 omruilen mits product voorradig en leverbaar is! ;) Dit scheelt de klant dan ook erg veel rompslomp en de klant voelt zich gelijk gewaardeerd.. komt best vaak voor hoor.. en nee ik ben geen wijsneus, ik ben een werknemer bij Saturn Tilburg. Laptop bijvoorbeeld ook, kan i.v.m. met dode/defecte pixel door ons 1 op 1 omgeruild worden.. wij sturen het wel op.. klant heeft een nieuwe laptop! :)

    Het lijkt alsof je niet veel ervaring hebt met grote elektronicaketen en hun service.. bij vrijwel iedere MediaMarkt of Saturn (luxere broer) staat service wel degelijk hoog in het vaandel..

    Mits die binnen twee weken na aanschaf defect is gegaan en het toestel is verder prima in orde dan kun je best naar de serviceafdeling gaan.. als het toestel voorradig is kan er een 1 op 1 omruil plaatsvinden :)

    /Mod gebruik voortaan A.U.B. de Edit-knop - Melbuuln

    Ja, dat is inderdaad een goede! ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met de paralelle import wil Canon apparaten ( Azië , Amerika ) tegen houden die hier in Europa op de markt gedumpt worden.

    Mijn Franse Canon printer werd zonder enige problemen hier in Nederland gemaakt.

    Genoeg OffTopic gezeikt ;)
    Laten we ons vanaf nu weer bezig houden met het Digitale gebeuren !!
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je zit zo over een heel ander onderwerp te praten. 8)

    -----
    Ontopic:
    Goede zaak of niet? Ik weet nog niet of dit een goede zaak is. Ziggo bevalt mij opdit moment perfect. Zowel internet als digitale tv. Digitale tv is perfect. Het werkt altijd en het beeld is super. Het kost ook nog eens niets extra. Wat betreft internet zit ik niet te wachten op prijsvechters die voor een paar euro minder belabberd internet (of digitale tv) verzorgen. Heb ervaring met Telfort, en voor een paar euro meer ben ik over gestapt naar een iets duurdere maar stabielere provider....
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien is dit wel een mooie link voor in de startpost Melbuuln?

    Een mooie en duidelijke (wel Engelstalig) uitleg over hdtv, hoe belangrijk de beeldinstellingen zijn, waar je op moet letten bij aankoop, verschillen tussen plasma en lcd en hoe je de beeldinstellingen goed kan zetten.

    http://www.avforums.com/forums/plas...t-picture-settings-your-tv-find-out-here.html

    Meerdere hoofdstukken.

    Zo laten ze zien hoe belangrijk goede afstelling van zwartweergave en details in het zwart is en dat je daarmee een diepte in het beeld krijgt.

    Ook zie je het effect van het verlagen van de brightness (helderheid) bij een perfect afgestelde hdtv. Het zwart wordt helemaal niet zwarter (!!), maar de tinten daar net boven (details in het zwart) verdwijnen compleet.
    De tv heeft namelijk een punt waarop de instellingen zn max zwartweergave toont. Wanneer je daaronder gaat zitten met je helderheid, wordt het beeld niet meer zwarter maar verliest het dus de details.

    Wanneer de brightness wordt verhoogt, wordt het zwart wèl minder zwart en verdwijnen in het wit alle details.

    De helderheid zorgt dus voor de afstelling van de zwartweergave, terwijl contrast de witweergave doet. Als het contrast te laag staat, wordt het beeld dim/niet sprankelend/dof.

    Kijk ook maar 's goed wat er gebeurd met het beeld, wanneer je de sharpness te hoog of te laag zet. Verreweg de meeste mensen zetten deze te hoog en daarmee verknal je echt het beeld. Hij zegt ook dat je dàn juist de grassprietjes in het voetbalveld niet zult zien.
    Er verschijnt een soort witte gloed om de objecten waardoor het beeld wordt verknald.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Begrijp er helemaal niets meer van.
    Kom net thuis ligt het interactieve tv pakket op tafel.
    Het zou 5á10 werkdagen duren , maar binnen 3 werkdagen is wel heel snel.
    In het pakket zit ook een speciale 2- richtings antenneversterker.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien terug sturen en vragen of ze het over 6 dagen weer willen versturen?

    Kun je die paketten niet gewoon in de winkel kopen?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb bij de MM alleen een losse decoder gezien voor € 479.

    Alles werkt behalve het interactieve gebeuren.
    Moest eerst de nieuwe smartcard activeren , maar ik wil mijn oude gaan gebruiken :mad:
    Ik ben met de Helldesk en kreeg te horen dat ik de wijziging maar via de site moest doorgeven , dat kon 48 uur duren.
    Morgen nog maar een keer bellen met de Helldesk , ben bang dat ik straks met 2 interactieve abonnementen zit , oude en nieuwe smartcard.

    In de volgende forum's lees ik dat het menu van de Cisco onlogisch zou zijn.
    Het menu is een kopie van de CrossBar die Sony gebruik ik de PSP , PS3 en nieuwe Bravia's.
    Vind het menu wel prettig werken.

    De zaptijd is niet veel langzamer dan van mijn Samsung H360R

    Tot nu toe 1 minpuntje gevonden en dat de zijn de 2 Knoopcel batterijen in de afstandbediening =(
    Waar niet normale AA of AAA batterijen.

    Op de meegeleverde antenne versterker zitten 4 uitgangen voor verschillende lengtes van Coax-kabels <5 meter , >5 meter , >10 meter en >15 meter.
    Kan op de antenne-versterker ook mijn Kabelmodem aansluiten als ik zin zou hebben.
    [​IMG]

    Las gisteren dat 21 Mei een nieuwe firmware voor de Cisco zou uitkomen.
     
  10. Mitch0Neil

    Mitch0Neil World Domination

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb twee tv's uitgezocht die ik mogelijk wil kopen\o/. Ik zit op ongeveer 2 meter afstand van het scherm waar ik nu naar kijk, dit wil ik ook zou houden.

    Optie 1: de Philips 37PFL5603D
    Optie 2: de Philips 32PFL7803D

    De eerste is toch 5" groter voor maar 50 euro meer, maar is 37" niet TE groot voor 2 meter afstand? En kan ik misschein beter een nieuwere serie te nemen (de tweede optie dus)?

    Alvast Bedankt!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Tutorial video's staan in de startpost :thumbs:

    Een HD-scherm kan nooit te groot zijn.
    Zit op net 2 meter van mijn 40" FullHD.
     
  12. Mitch0Neil

    Mitch0Neil World Domination

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar is een nieuwere serie echt aan te raden? De verkoper zei dat het niet veel uitmaakt.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2009
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Verschillen zijn er wel.

    De 37" heeft Pixel Plus HD.
    De 32" heeft Pixel Plus 3 HD.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dus je hebt daar een aparte decoder voor nodig? Ik dacht dat je alleen een kaartje hoefde te halen.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De huidige decoders kunnen alleen een digitaal signaal ontvangen , de Cisco kan ontvangen en versturen.
     
  16. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Die interactieve televisie pakketten zijn op dit moment voor winkels erg moeilijk leverbaar, maar normaal hebben winkels zoals MediaMarkt en Saturn dit starterspakket ook, te herkennen aan grote, vierkante, paarse dozen.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zo'n monteur repareert best wel wat hoor, denk aan printplaten en moederborden van zo'n tv. Ze vervangen gewoon dat soort onderdelen.
    Is het probleem te groot, dan wordt het natuurlijk opgehaald.

    Bij paralelle import heb je absoluut gewoon garantie, de 2 jaar is hier wettelijk.
    Dus Redcoon bijvoorbeeld geeft jou 2 jaar garantie, maar dan wordt het dus altijd opsturen etc.


    Mooi Melbuuln!
    Het is zó belangrijk om je tv goed af te stellen en hier zie je duidelijk hoe het beeld veranderd (verknald wordt) wanneer je instellingen niet goed zet.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    M'n ouders hebben beneden de 37PFL5603 staan en het is een super tv! De nieuwere versie heeft inderdaad Pixel Plus 3 HD, maar in hoeverre het verschil merkbaar is met Pixel Plus HD weet ik niet. Full-HD ziet er in ieder geval breathtaking uit! Kijkt toch net wat lekkerder dan op mijn eigen 32" HD-Ready.
     
  19. Mitch0Neil

    Mitch0Neil World Domination

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt dan 38 biljoen kleuren ofzo in plaats van 28,9 miljard.... Lijkt me alleen een leuk verkooppraatje , ik ga nog kijken in de winkel of ik het verschil zie.
    Nog mankementen bij die 37PFL5603 die jullie beneden hebben staan?
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Helemaal geen. Heb direct de laatste firmware van de Philips site gedownload en geïnstalleerd zodat hij uptodate is. Prima tv voor een mooie prijs.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina