1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook even of je audio-device wel enabled is in je BIOS, ik las gister op een andere site dat iemand hetzelfde probleem als jij had, en in zijn BIOS was z'n audio op de een of andere manier disabled.

    (Je hebt toch een interne geluidskaart of niet?)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja het is een interne geluidskaart.

    Hoe kom ik eigenlijk in mn BIOS, en hoe verander ik dat?:+

    Ik zie nu hier trouwens op mn moederbord staan:

    P5LP-LE
    (het is een compaq pc btw)

    Via die code ben ik gekomen op:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00864946&lc=en&cc=us
    Zou dit m zijn?


    edit: Het is gelukt. Ben naar mn BIOS gegaan en idd, onboard audio stond op auto. die heb ik nu op enable gezet, en het geluid doet het!

    Bedankt voor de hulp allemaal!
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  3. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    _O_

    Ik kan er nooit tegen als iets het niet doet. Dat is inderdaad wel heel apart, maar weer iets geleerd. :)
     
  4. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is weer tijd voor een nieuwe pc. Omdat ik er niet zo heel veel verstand van heb, kijk ik altijd op de best buy guide van Tweakers.
    De set-up van Mei bevalt mij wel en deze zou ik dan ook graag willen hebben. Nu ben ik naar een aantal standaard (pc) winkels geweest om te vragen of ze deze onderdelen hebben en voor mij de pc in elkaar kunnen zetten, maar dat kunnen ze niet.

    Hoe moeilijk is het om zelf een pc te bouwen als je het nog nooit gedaan hebt??
    Of weet iemand een winkel in Limburg of Eindhoven waar ze deze pc voor mij kunnen maken.


    Processor:
    AMD Phenom II X4 955

    Koeler:
    Scythe Mugen 2 - SCMG-2000

    Moederbord:
    Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

    Geheugen:
    OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC16000 CL9.0 Platinum

    Videokaart:
    2 x Asus Videokaart PCI-e GeForce GTX275 896MB DDR3 2xDVI/HDCP

    Solid State Disk:
    OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB

    Harde schijf:
    Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB

    Monitor:
    Samsung Syncmaster 2443BW

    Behuizing:
    Antec Nine Hundred Zwart

    Voeding:
    Corsair TX750W

    Optische drive
    Samsung SH-S223F


    EDIT: Ik heb idd even wat verder gekeken en gezien dat sommige aanbieders ook de pc in elkaar zetten. Ik heb er nu 1 besteld bij 4launch. Het is voor mij het meest in de buurt (half uur rijden).

    Ik heb een paar dingen veranderd en kom uit op de bovenstaande set-up. Voor 1700 euro met in elkaar zetten. Toetsenbord en muis heb ik nog en zijn eigenlijk nog prima, dus geen nieuwe nodig.

    Iig bedankt voor de reactie Daan en Fingon
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

  6. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb even gekeken en het is gewoon een goede laptop. Alleen de accuduur is heel kort.. Je moet jezelf goed afvragen wat je met de laptop van plant ben te doen, als je hem toch alleen maar op 1 plek hebt staan kun je net zo goed een desktop kopen, want deze laptop is uberhaupt te zwaar om fatsoenlijk mee te kunnen nemen.
     
  8. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Vinniej, je kan zelf op www.azerty.nl en www.alternate.nl zelf een pc configureren en door hen in elkaar laten zetten, dat is vaak goedkoper, en als iets niet klopt in je configuratie krijg je dat ook verteld.

    Ik vind zelf Azerty de betere site, naar wat ik lees hebben zij een betere service dan alternate, maar Azerty zit in Raalte (vlak bij mij), en Alternate in Ridderkerk, dat is volgens mij best dicht bij Eindhoven.
    Ter voorbeeld:
    Dit was mijn pc, ik heb alleen mijn CPU en 3rd party koeler door hun laten monteren, de rest heb ik zelf thuis gedaan.
    Voor 40 euro meer ofzo zetten zij echter je hele pc in elkaar, en voor maar 10 euro wordt hij thuis bezorg, dus dat is erg goedkoop(Ik kreeg 2 enorme dozen :p )
    [​IMG]

    En ik raad je de Artic Pro 7 koeler aan, die is erg goed en vet goedkoop :)

    Ik heb die pc van zou net even snel samengesteld bij Azerty met volledige assemblage en verzending, en ik kom op 1456,37 (zonder de muis, want die hadden ze niet)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    1700 euro betalen terwijl Azerty het voor 1500 doet :emo:
    Achja 't is niet mijn geld gelukkig :+
     
  10. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het bij Azerty samenstel, dan kom ik uit op 1770 met het in elkaar zetten. Ik ga er vanuit dat Fingon maar 1 videokaart heeft gepakt, terwijl het er 2 moeten zijn. :b:
    Daarbij komt dat ik 2 iets duurdere kaarten en iets duurder geheugen heb gekozen na Fingon z'n rekensom
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ah, dan is het goed :b:
     
  12. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik had er maar 1 gepakt.
    Maar als je voor Crossfire gaat, zou ik wel zeker zorgen dat de games die je wil gaan spelen het ook goed ondersteunen, ETW bijvoorbeeld heeft altijd ruzie met Crossfire en SLI.
    Al kan je dat natuurlijk zo uitschakelen, 1 HD4890 is ook wel goed :p
    En als je voor 2 GPU's gaat zou ik als ik jou was een voeding met iets meer Watt nemen, ik vind dit toch wel een beetje close.
    Ik heb zelf ook de Antec 900 trouwens, en hij is wel een beetje luidruchtig, ik heb 3 van de 4 fans die erin zaten altijd aan op de laagste stand, want op hoog is het net een opstijgende 747, op laag nog maar een pleziervliegtuigje :p
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2009
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb alle vier de fans van mijn 900 op low, hoger is echt niet nodig, nu veroorzaakt ie al een windtunnel :+
     
  14. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is al weer een poos geleden sinds ik eigenlijk wat heb bekeken richting computers. En ik zag dat wat ik had, nu ook al weer niet het nieuwste van het nieuwste is.

    Ik vroeg me af, zou deze keuze goed zijn? Voor een budget van 1200-1300 euro? En, wat zijn dingen die toch wel aangepast kunnen worden, wat beter kan etc.? En werkt dit allemaal wel samen?

    XFX Geforce GTX 285

    Gigabyte GA-EP45-DQ6 Moederbord

    Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83 GHz

    OCZ Enhanced Latency Gold Gamer eXtreme XTC Edition Dual Channel - Geheugen - 4 GB

    OCZ ModXStream Pro - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V - 700 Watt - actieve PFC - Europa

    Hitachi Deskstar P7K500 - Vaste schijf - 500 GB

    Computer kast

    Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA -

    Vista Home Premium 64 Bit
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb zelf de ballen verstand van gaming pc's maar het 1ste wat in mij opkomt is misschien nog een kleinere snelle HDD erbij als systeem disk , puur voor de performance van het OS
     
  16. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  17. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom geen core i7?
     
  18. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een goede keuze voor een I7 dan?

    Ik neem aan de I7 920? En, het past niet op mijn 2 gekozen moederborden, wat is een aanrader voor DDR3 met I7 920?
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  20. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag dat de Asus P6T 2 edities heeft. De normale en de SE. De normale editie kan Crossfire en SLI, en de SE kan alleen Crossfire.

    Kan de SE dan wel mijn GTX 285 draaien?
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina