Afspelen van HD-WMV hapert

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door de_gast, 20 mei 2009.

1. de_gast

de_gast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb een probleem en wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Heb zo'n beetje alle topics op dit forum gelezen maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb een aantal films op mijn externe harddisk staan die ik graag via mijn xbox 360 op mijn samsung B650 tv af zou willen spelen. Ik heb de externe hardeschijf via een usb 2.0 kabel aan mijn xbox aangesloten. De schijf is geformateerd met het MAC-bestandssyteem waardoor ik in staat ben om files groter dan 4 gb te bekijken. Als ik vervolgens de film afspeel zie ik regelmatig haperingen ontstaan wat ik behoorlijk storend vind. Bij de eerste aflevering van de serie Earth heb ik dit bijvoorbeeld. De film is ongeveer 4gb groot.

Overigens heb ik mijn xbox 360 via component aangesloten op mijn Harman Kardon AVR347 receiver. Vervolgens stuurt hij het signaal via HDMI naar mijn TV door. Wellicht dat deze info voor jullie belangrijk is.
    Indien iemand tips heeft lees ik het graag.

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  2. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    Is het een HD film want ik heb dat probleem ook op mijn laptop dus beetje raar, misschien als je je cache leegt kan het opgelost zijn stond op Google.
    Maar ik zou het voor de zekerheid over die cache vragen in het cache topic.

3. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.331
    Hey,

Ik heb een Samsung LED-TV. Mijn 360 streamed via een PC ( waarop de WMV-HD staat ) direct naar mijn TV ( PC -> 360 -> TV). Er komt bij mij dus geen extra kast aan te pas. Het kan zijn dat je TV de resolutie van de film niet aan kan maar dat lijkt me ERG stug.

Probeer je 360 anders even terug te schroeven naar 720p. Heb dit in het begin heel eventjes gehad omdat hij moet streamen maar na 2~3 seconden was alles gewoon strak en helder.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Maar op een laptop hangt het er gewoon van af of je videokaart het wel trekt. In deze discussie dus niet relevant.

5. Michel V

Michel V Xbox 360:)

Leuk Bevonden:
    0
    OKe, ja sorry man, ik dacht mischien is het een oplossing;).

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Het kunnen verschillende dingen zijn.

Optie 1:
    De film is geencodeerd door een pc die het niet trok. Ik had een wmv van Earth en bij die miljoenen volgels happerde die altijd, zelfs op mijn pc met een hd 4870. Dit kwam dus door het matteriaal wat ik had. Hier valt niks aan te doen behalve een nieuwe versie dl'en of zelf encoden.

Optie 2: De bitrate is te hoog voor de xbox. Ook enkele malen gehad. Hier valt ook niks aan te doen.

Waarom heb je trouwens geformateerd op het mac formaat? Niet dat ik het ken, maar gebruik gewoon ntfs.

Het komt erop neer dat je er niks aan kan doen. De xbox is nu een erg slecht apparaat om hd content mee te bekijken. Het ondersteund geen mkv en andere hd extensies en het kan geen hoge bitrates aan. Ik heb hier earth in 1080p die 7,5 gb zijn per aflevering. Tis helemaal niks op de xbox, daarom dat ik mijn pc aangesloten heb op mijn pc hier, werkt vele malen fijner.

Laatst bewerkt: 21 mei 2009
  7. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een USB-sticky formatteer naar NTFS ziet mn xbox hem helemaal niet...

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klopt dat kan ook niet als het goed is.

Deel Deze Pagina