1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 12] ‎

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kremx

    Kremx Koen

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beeld wat op je scherm verschijnt is bij allebei de schermen even groot in pixels!!. Namelijk 1920*1080.

    Bij een 22" worden deze verspreid over 22" beeldoppervlakte. Maar bij 24" over 24" beeldoppervlakte. Dat wil zeggen dat de pixels bij een 22" dichter op elkaar zitten dan bij een 24" en dus dat alles kleiner is (in cm zeg maar).

    Tot een tijd terug waren het ook vooral 24" monitoren die deze resolutie hadden. Maar tegenwoordig komen er steeds meer kleinere formaten die deze resolutie hebben.

    Snap je?
     
  2. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Logitech MX620 Cordless Laser Mouse

    Iemand ervaringen met deze muis ? Hoe verhoudt de gevoeligheid zich tot een bijv. 1600 dpi muis ? Aangezien laser muizen niet met DPI oid worden aangeduid (tog?), wil ik graag een indicatie van de gevoeligheid.

    Is deze muis geschikt om te gamen ?

    Ik heb al wat reviews gelezen maar ben nogal wat uiteenlopende meningen tegen het lijf gelopen.

    Ben met name benieuwd of deze muis geschikt is voor online shooters. Ik heb nu een MX518 + Steelpad. maar ik wil tog egt van die draad af vandaar.
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben er zeer tevreden mee. Merk dat ik meer kills krijg in bijv. COD4 t.o.v. mijn vorige €15,- Logitech muis. Daarnaast heb ik geen last meer van mijn hand wanneer ik hem de hele dag gebruikt heb.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2009
  4. Hallooow

    Hallooow Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een draadloze gaming muis de MX620 voldoet bij nader inzien niet aan m'n eisen. Ik had de Logitech G7 op het oog maar die wordt niet meer gemaakt en ik kan geen amerikaanse site vinden die hem naar Nederland verscheept.

    Zijn er nog andere draadloze (game) muizen ?
     
  5. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: nvm.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2009
  6. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou dit eerst op tweakers plaatsen, maar blijkbaar mag je daar geen advies meer vragen mbt je configuratie :mad:. Gelukkig is XBW er nog.

    Ik ben van plan om een HTPC te kopen voor het afspelen van 1080p content. Nu vroeg ik mij af of het volgende systeem dat vloeiend gaat doen:

    Processor: AMD Phenom II X3 710

    Moederbord: ASRock M3A790GXH/128M

    Voeding: Cooler Master ExtremePower 460W

    Hard disk: Samsung HD103UI 1 TB

    Geheugen: OCZ 2 GB DDR3-1333

    Behuizing: SilverStone LC16MR

    DVD drive: LG DH-16NS

    Op het gekozen moederbord zit al een HDMI aansluiting en de volgende grafische chip:

    Type ATI Radeon HD3300
    Snelheid 700 MHz
    Shader Model 4.0
    DirectX Versie 10
    OpenGL Versie 2.0


    Ik weet alleen niet of dat wel voldoende is.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Standaard HD formaten afspelen moet zeker lukken. :) En anders kan je altijd nog een losse kaart halen.
     
  8. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn de standaard formaten dan?
    En voor welke formaten zou ik dan een losse kaart moeten hebben?
    (ik ben nog een beetje een n00b in het hele HD gebeuren, vandaar ;))
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De formaten die je vaak als download ziet :+
     
  10. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de hulp. Heb ik nog 1 vraagje. Ik wil de media software automatisch op laten starten wanneer de pc aan wordt gezet. Dan hoef ik zelf dat programmaatje niet te starten. Maar hoe schakel ik de pc dan uit? Want het lijkt me niet handig om eerst het programmaatje te sluiten en dan in windows via Start -> Turn off de pc uit te zetten. Dus dan wil ik het gewoon hardware matig doen (via de kast of met de afstandsbediening). Maar kan dit eigenlijk geen kwaad? Want waarom zou die mogelijkheid dan in windows zitten als het toch geen kwaad kan om de pc met de power knop uit te zetten?
     
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is dat niet handig dan? Ik begrijp het probleem niet zo.. Het is trouwens niet aangeraden de PC via de powerknop uit te doen.. Vertel even wat je precies wilt dan kan ik je verder helpen.
     
  12. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik wil niet eerst het programma af moeten sluiten en dan via windows (start -> turn off) de pc. Ik wil de pc uitzetten middels dat programma. (Ook omdat ik dat programma automatisch wil laten laden bij opstarten, zodat je dat niet zelf hoeft te doen)
    Maar volgens mij kan het wel bij het programma wat bij de kast, die ik wil, wordt geleverd. Zoals aan het einde van dit filmpje is te zien.

    Processchematje 8):
    - Pc aanzetten middels powerknop
    - windows laad
    - HTPC software laad automatisch
    - Software gebruiken (video's bekijken enzo)
    - Genoeg content gekeken
    - Pc uitzetten (gewoon uitzetten dus, zonder eerst de HTPC software apart te moeten uitzetten. Maar net alsof het een DVD speler ofzo is)

    Ik zag dat er bij de kast ook een afstandsbediening wordt geleverd met een aan/uit knop. Nou weet ik niet of die knop de pc hardwarematig of softwarematig uitzet.

    *is het zo iets duidelijker?
     
  13. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn pc sluit hij gewoon netjes normaal af hoor als je powerknop in tikt.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja als je hem 1x indrukt gaat de pc gewoon afsluiten, en 5sec of langer is een harde power down, dat is niet zo goed.

    Maar als je het via de remote doet is het helemaal geen probleem. Die geeft gewoon een commando wat het zelfde is als: start-->shutdown.
    Aan moet ook kunnen met de remote. :)
     
  15. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    .mkv?


    Dat is een kutcodec, zelfs de nieuwere processors vinden dat nog steeds niet fijn om mee te werken
     
  16. masxmasx

    masxmasx Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
    op volgorde: Processor, case, mobo, monitor, muis, keyboard, triple channel RAM, dvd brander, harddisk, fan, grafische kaart.

    - Hoeveel watts voeding moet ik nemen? Ik ben van plan de CPU een beetje te overklokken. Verder waarschijnlijk niks.
    - Kan dat mobo werken met triple channel DDR3 RAM? :x
    - Moet ik een ander mobo kiezen? Volgens de fabrikant kan deze alleen met AM3 CPU's werken, maar ik dacht dat AM3 backwards compatible was?
    - Iets anders waar ik aan moet denken als ik mn pctje ga bouwen? Word de eerste keer voor mij :)

    Bvd
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nee :'-(
     
  18. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Wat voorn geheugen moet ik dan kopen? Ben echt een leek op het gebied van pc's bouwen etc.

    En die videokaart is volgens mij een super goede? Of liggen die dingen altijd tussen de 100-200 euro?

    Dit staat trouwens bij de specs: Video-adapter, bus 1 PCI-Express 16x
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2009
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    .mkv speelt prima hier prima in combinatie met KM Player, met VLC wil ie nog wel is haperen. E8400 + 8800GT.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Tja ik vind VLC wel lekker werken bij .mkv van ongeveer 8 gig.....daarboven wordt het een ander verhaal. Had laatst een 18 gig grote .mkv die gewoon beroerd werkte.
    Met geklokte E6600 en een 4890
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina